يکشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 47464
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله مکارم شیرازی:

مردم ‌آثار کاهش تورم و رشد اقتصادی را لمس نمی کنند/ ضرورت فرهنگ سازی رسانه ها در زمینه بهداشت و درمان

قم نيوز : قم نیوز: حضرت ‌آیت الله مکارم گفت: گاهی گفته می شود تورم پایین آمده و رشد اقتصاد وجود داشته اما مردم لمس نمی کنند در حالی که تحولات در زمینه بهداشت و درمان به خوبی قابل لمس است.
مردم ‌آثار کاهش تورم و رشد اقتصادی را لمس نمی کنند/ ضرورت فرهنگ سازی رسانه ها در زمینه بهداشت و درمان
به گزارش قم نیوز، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار رییس و اعضای هیأت رییسه دانشگاه علوم پزشکی استان قم با بیان این که مسأله سلامت در زندگی انسان حرف اول را می زند، گفت: تا سلامتی نباشد زمینه برای تحصیل علم، کسب و کار، ایجاد امنیت و تولید فراهم نمی شود.
وی افزود: از نظر شرعی و عقلی سلامت در زندگی انسان ها حرف اول را می زند، هر چه کمک به سلامت شود در واقع کمک به تولید، علم، پیشرفت و جهاد است؛ تأمین کردن سلامت تنها به وسیله اشخاص و افراد امکان پذیر نیست.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که همگان اعم از دولت و ملت باید دست به دست هم دهند تا تأمین سلامت صورت گیرد، اظهار داشت: طب پیشگیری ارزان تر، مؤثرتر و مفیدتر است و باید درباره آن کار کرد، در حال حاضر عواملی پیدا شده که در دنیای سابق نبوده است.
وی ادامه داد: امروزه امواج موبایل یکی از عوامل مهم سرطان است، باید درباره این امواج چاره اندیشی کرد، در برخی کشورهای خارجی وقتی وارد منزل می شوند موبایل را در جایی می گذارند تا از آن ها دور باشد اما در اینجا مشاهده می شود که تلفن همراه در همه حالات در کنار انسان است.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که باید به مردم آموزش های لازم داده شود، ابراز داشت: بهداشت و درمان باید درباره مسائل امواج مطالعات دقیقی داشته باشد و تأثیر آن ها را مورد بررسی قرار دهد، با اطلاع رسانی باید جلوی مشکلات را گرفت.
وی عنوان کرد: از عوامل دیگر بیماری هرمون هایی است که به حیواناتی که ذبح می کنند می دهند، این هرمون ها تأثیر بسیاری در بیماری ها دارد؛ باید سرچشمه های را پیدا کرد و به مردم آموزش داد.
این مرجع تقلید یکی از عوامل مؤثر در ایجاد بیماری را عدم تحرک انسان دانست و خاطرنشان کرد: نداشتن حرکت سبب انواع بیماری ها می شود، سلامتی در تحرک، تغدیه و سپس درمان است؛ ورزش باید به صورت همگانی بوده و مردم روزانه تحرک داشته باشند تا جلوی بیماری ها گرفته شود.
وی اضافه کرد: بیماری چاقی افزایش پیدا کرده و ام الامراض است که می تواند برای بدن مشکلات بسیاری ایجاد کند، باید آموزش عمومی در مسائل درمانی و بهداشتی افزایش پیدا کند که اگر این گونه شود کارهای درمانی و بهداشتی سبک تر خواهد شد اما متأسفانه آموزش عمومی در این مسائل نیست.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که یکی از عوامل مهم بیماری ها هواهای آلوده است، گفت: تمامی نهادها باید دست به دست هم دهند و جلوی هوای آلوده را بگیرند، وسایل نقلیه دودزا فضای جامعه را آلوده می کنند.
وی افزود: صداوسیما و رسانه ها باید در زمینه فرهنگ سازی بهداشتی و درمانی همراهی کنند، کاری که در این دولت در مسائل درمانی صورت گرفت از کارهای دیگر چشمگیر تر بود و  مردم آن را لمس کردند، گاهی گفته می شود تورم پایین آمده و رشد اقتصاد وجود داشته اما مردم لمس نمی کنند؛ مردم خدمات درمانی را لمس کردند و کار قابل ملاحظه ای صورت گرفته است منتهی کار باید استمرار پیدا کند و در وسط کار با موانعی رو به رو نشود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdceee8e.jh8fpi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما