يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰
کد مطلب : 48454
منبع : خبرگزاری فارس

دیابت در کمین کودکان چاق

قم نيوز : قم نیوز: کودکانی که دچار اضافه وزن هستند، 4 برابر بیشتر از کودکان همسن خود که وزن طبیعی دارند، در معرض ابتلا به دیابت نوع دوم قرار دارند.
دیابت در کمین کودکان چاق

به گزارش قم نیوز، محققان در تازه‌ترین پژوهش‌های خود به این نتیجه رسیدند که کودکان چاق 4 برابر بیشتر از دیگر کودکان در معرض ابتلا به دیابت قرار دارند. 

یک تیم تحقیقاتی از کالج کینگ لندن با مطالعه بر روی 370 هزار کودک، به این نتیجه رسیدند کودکانی که دچار اضافه وزن هستند، چهار برابر بیشتر از کودکان همسن خود که وزن طبیعی دارند، در معرض ابتلا به دیابت نوع دوم قرار دارند. 

سرپرست تیم تحقیق از کالج کینگ لندن در این باره می گوید: «کودک چاق چهار برابر بیشتر با ریسک ابتلا به دیابت تا سن 25 سالگی روبروست.»

بر اساس آمار منتشر شده، تعداد کودکان مبتلا به دیابت نوع دوم از هر 6 نفر در میان 100 هزار نفر در سال 1994 به 33 مورد در هر سال افزایش یافته است. 

محققان دریافتند، کودکان دارای شاخص توده بدنی بالاتر در مقایسه با کودکان دارای وزن عادی، به مراتب بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع 2 بودند.

پژوهش‌های صورت گرفته نشان می‌دهد، از هر 11 بزرگسال یک نفر به دیابت نوع دوم مبتلاست که این رقم برابر با 415 میلیون نفر در سراسر جهان می‌شود. 

انتظار می‌رود دولت‌ها برای پیشگیری از این بیماری هر چه زودتر اقدام به سیاست‌گذاری‌های مفید کنند. 

انتهای پیام / 136

https://qomnews.ir/vdceee8e.jh8vni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما