چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 43404
منبع : خبرگزاری فارس
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم:

251 واحد غیرمجاز در میم ایجاد شده است/ وجود تضادهای قانونی در مورد مدیریت روستاها

قم نيوز : قم نیوز: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: 251 واحد مسکونی غیر مجاز در میم ایجاد شده است و افراد بسیاری به دنبال الحاق این واحدها به روستا هستند درحالی که تحقق این امر سبب افزایش ساخت و ساز در مناطق روستایی می‌شود.
251 واحد غیرمجاز در میم ایجاد شده است/ وجود تضادهای قانونی در مورد مدیریت روستاها
به گزارش قم نیوز، محسن بهشتی در نشست شورای اسلامی استان قم که در سالن جلسات فرمانداری قم برگزار شد، با بیان اینکه مشکلات توابع استان باید توسط گروه مشخصی پیگیری شود، اظهار کرد: بر اساس ابلاغ دولت تدبیر و امید اداره‌کل روستایی در 6 استان مختلف از جمله قم احیا می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات شوراها همزمان با انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: شوراها توانسته تجارب مطلوبی در کشور کسب کنند و شوراهای استان قم در مقایسه با شوراهای استان‌های دیگر نمره مطلوبی را به خود اختصاص داده‌اند چراکه در برخی استان‌ها دعوا، درگیری و انحلال شوراها مطرح شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با تاکید بر اینکه داوطلبین انتخابات شوراها باید خود را برای حضور در این انتخابات آماده کنند، تصریح کرد: هر چند در مورد مدیریت روستاها تضادهای قانونی قابل مشاهده است اما شوراها و شهرداری‌ها اختیارات مشخصی دارند به همین علت باید تامین بودجه‌ها و تصویب قوانین لازم برای آنها مورد توجه قرار گیرد.

وی تعامل دستگاه‌های اجرایی را عامل رفع مشکلات روستاها دانست و عنوان کرد: مسؤولان ملی مجوزهای لازم برای ایجاد نیروگاه حرارتی از جمله تاییدیه محیط زیست را در طایقان گرفته بودند؛ استانداری قم با نگاه به تهدید آلودگی هوا برای انتقال این نیروگاه به 50 کیلومتری قم در جاده قم تهران تلاش کرد و با رسانه‌ای شدن این موضوع و حاشیه‌های آن، نیروگاه به آبادان منتقل شده است درحالی که این مجموعه می‌توانست برای استان قم اشتغال‌زایی به دنبال داشته باشد.

بهشتی یادآور شد: بزرگراه قم سلفچگان باید به آزادراه تبدیل شود اما تحقق این امر نیازمند اعتبارات سنگین است به همین علت با سرمایه‌گذار مشخصی درحال مذاکره هستیم که این سرمایه‌گذار برای آغاز پروژه 20 الی 30 درصد آورده دولت را خواستار شده است.

وی از مشکلات زیرساخت مسکن مهر یاد کرد و گفت: با اعتبارات کم توان ورود به مشکلات زیرساختی را نداریم به همین علت باید بودجه‌های ملی را برای رفع برخی از مشکلات مسکن مهر جذب کنیم.

بهشتی با بیان اینکه استانداری به صورت جدی از ورود صنایع آلاینده به سلفچگان جلوگیری می‌کند، مطرح کرد: محیط زیست برای بررسی وضعیت صنایع موجود برنامه مشخصی را در دستور کار قرار داده است.

معاون استاندار قم با تاکید بر اینکه محدوده روستاها نباید توسعه بیش از اندازه داشته باشد، خاطرنشان کرد: ایجاد مراکز تفریحی در بخش‌ها رضایت مردم را افزایش می‌دهد اما این اقدام باغ‌ها و اراضی را مورد تاثیر قرار داده و سبب افزایش ساخت و سازهای می‌شود.

وی اضافه کرد: اکنون 251 واحد مسکونی غیر مجاز در میم ایجاد شده است و افراد بسیاری به دنبال الحاق این واحدها به روستا هستند درحالی که تحقق این امر سبب می‌شود مردم بیشتری باغ‌ها و زمین‌های زراعتی را خریداری کرده و به ساخت و ساز در مناطق روستایی اقدام کنند.

بهشتی با اشاره به اینکه مسیر ورجان کهک باید به بزرگراه تبدیل شود، عنوان کرد: در جاده‌های روستایی 60 نقطه حادثه‌خیر شناسایی شده است که باید برنامه مشخصی برای کاهش تهدید این نقاط در دستور کار قرار گیرد.

وی از نقش شوراها در پیگیری دغدغه‌های مردم یاد کرد و ادامه داد: این مجموعه‌ها به صورت مستمر با مردم در ارتباط هستند و به شیوه مطلوب‌تری نسبت به مسؤولان دولتی از مشکلات موجود در میان مردم آگاهی دارند به همین علت می‌توانند با پیگیری مشکلات، در افزایش رضایتمندی مردم نقش مهمی را ایفا کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم بر لزوم مشارکت دستگاه‌های اجرایی و مدیران با شوراها تاکید کرد و گفت: شوراها به عنوان نمایندگان مردم باید تخصص لازم را در حوزه‌های تخصصی داشته باشند تا بتوانند نسبت به رفع دغدغه‌های مردم پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه استان قم به عنوان مرکز ترویج آموزه‌های دینی در دنیا شناخته می‌شود، اظهار کرد:‌ مسؤولان استانی باید برای رساندن قم به جایگاه اصلی آن تلاش کنند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdceee8e.jh8x7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما