شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب : 15694
آیت الله حسینی بوشهری تاکید کرد:

دولت جدید باید در سیاست خارجی عزت ملت را در نظر بگیرد

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم با بیان اینکه دولت یازدهم وظیفه سنگینی را در قبال ملت ایران قبول کرده است، گفت: نظام جمهوری اسلامی تنها رابطه‌ای را می‌پذیرد که در آن عزت ملت بزرگ ایران حفظ شود.
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری
به گزارش قم‌‌نیوز،آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با تاکید بر اینکه باید همه آحاد مسئولان و مردم به دولت جدید کمک کنند، گفت: الان در شرایطی هستیم که نباید با نقدهای شدید مسیر دولت را از حل معضلات مردم منحرف کنیم.
 
همه مردم و مسئولان باید از دولت جدید حمایت کنند
 

وی خطرات ناشی از تحریم‏، گرانی و بیکاری جوانان را مسئله‌ای مهم تلقی کرد و گفت: یکی از کارهای مهم دولت یازدهم رشد و تعالی فرهنگ و معنویت در جامعه است و به هیچ عنوان چنین مسئله مهمی نباید از متن جامعه خارج شده و به حاشیه رانده شود.
 
مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب درباره خدمت و کمک به دولت یازدهم ادامه داد: دولت جدید در ایجاد روابط بین المللی باید اتکال به خدا، توجه به منویات مقام معظم رهبری و دلگرمی نسبت به پشتوانه عظیم مردمی را در نظر بگیرد و به هیچ عنوان به زیاده خواهان و مستکبران اجازه تحمیل عقاید را ندهد.
 
آیت الله حسینی بوشهری با عنوان این مطلب که باید از برخوردهای دوگانه و نابکارانه استکبار جهانی با دوستانشان در منطقه خاورمیانه را درس عبرت خود قرار دهیم، گفت: تجربه به ما ثابت کرده است که نباید زیاد متکی به بیرون از مرزهای خود باشیم چرا که استکبار جهانی بارها به نزدیکترین هم پیمانان خود هم رحم نکرده و آنها را کنار زده اند.
 
وی با تاکید براینکه ایران اسلامی خواستار دیپلماسی فعال عزتمندانه است، بیان داشت: اتکا به خدا و مردم و رهبری نظام جمهوری اسلامی را به بزرگترین قطب جهان اسلام بدل کرده است.
 
تقدیر از ولایت پذیری حجت الاسلام روحانی
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری، تنها شرط جاری شدن اخلاق اسلامی در جامعه را توجه به حریم دین و حفظ شان روحانیت عنوان کرد و گفت: خوشبختانه حجت الاسلام روحانی در رویکرد اخیر پایبندی و علاقمندی خود به رکن رکین ولایت فقیه به عنوان ستون نظام جمهوری اسلامی را نشان داده است.
 
وی در ادامه به تحولات مصر اشاره کرد و گفت: اکنون در مصر طراحی های نابکارانه آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال شکل گیری و انجام است.
 
آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی از فاجعه‌های پیش آمده در مصر بسیار خشنود است، گفت: ارتش مصر باید با هوشیاری تمام درکنار ملت مصر باشد و نباید در ایجاد تنش و خونریزی در میان مسلمانان سهیم باشد.
 
اسرائیل برنده نهایی اغتشاش در منطقه است
 
امام جمعه قم با ابراز تاسف از بازی خوردن سران عرب منطقه بیان داشت: سران عرب باید بدانند که مستکبران با کمترین بهانه آنها را قربانی منافع خود خواهند کرد.
 
وی با اشاره به تهدید اخیر تروریست‌های مهاجم برای حمله شیمیایی به سوریه گفت: درکنار بی خردی و جهالت این مسلمانان تکفیری برخی از رسانه های عربی نیز از تروریست‌های سوریه حمایت می‌کنند و بر آشوب و اختناق در سوریه دامن می‌زنند.
 
آیت الله حسینی بوشهری با ابراز تاسف از وقوع جنایات روزانه در عراق اظهار داشت: تنها جرم مردم عراق در قبال مزدوران آمریکایی این است که می‌خواهند مستقل زندگی و حکومت کنند.
 
نباید به پزشکی به عنوان یک شغل پردرآمد نگریست
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع نمازگزاران جمعه قم با تبریک روز پزشک به وظیفه سنگین انسانی آنها پرداخت و گفت: وظیفه یک پزشک خوب تنها درمان نیست بلکه باید با ایجاد و احساس محبت و دلسوزی روح بیمار را صفا بخشد.
 
وی با تاکید بر اینکه نباید به پزشکی به عنوان یک شغل پردرآمد نگریست گفت: پزشکی باید شغلی باشد در خدمت انسان و انسانیت.
 
انتقاد از بی توجهی به تشریح جایگاه حمزه سید الشهدا(ع)
 
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به شهادت حضرت حمزه سید الشهدا به جایگاه رفیع ایشان در اسلام پرداخت و گفت: این یار وفادار و مورد علاقه پیامبر گرامی اسلام(ص) به ما می‌آموزد که به هیچ عنوان نباید به منافقان اعتماد کنیم و صحنه را از پشتیبانی از مولا و مقتدا خالی کنیم.
 
وی با انتقاد از بی توجهی جامعه به تبیین و بازتاب ارزش‌ها و جایگاه حضرت حمزه(ع) ادامه داد: یکی از درس‌های بزرگی که در جنگ احد نصیب سپاه اسلام شد، این بود که نباید در زمانی که در اوج فتح و پیروزی هستیم دچار غفلت و غرور شده و اسیر دنیازدگی شویم.
 
آیت الله حسینی بوشهری از خدمات دولت احمدی نژاد در دو دوره گذشته تقدیر کرد و یاد و خاطر شهیدان باهنر و رجایی را گرامی داشت.


انتهای پیام/123
 
 
https://qomnews.ir/vdceep8z.jh8noi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما