شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 41884
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
آیت الله العظمی صافی در پیامی به همایش علامه امینی:

علامه امینی پهلوان دفاع از حق است/ شناساندن مکتب اهل بیت(ع) واجب بزرگ شیعه است

قم نيوز : قم نیوز: حضرت آیت الله صافی با تاکید بر این که الغدیر دانشنامه فضائل علی(ع) و علامه امینی پهلوان دفاع از حق است، تصریح کردند: دائرة المعارف الغدیر، کتاب جاوید و ماندگاری است و برای هرکسی که اهل انصاف باشد، حجت کامل بر ولایت و خلافت بلافصل امیرالمومنین (ع) است.
علامه امینی پهلوان دفاع از حق است/ شناساندن مکتب اهل بیت(ع) واجب بزرگ شیعه است
به گزارش قم نیوز، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، در پیامی به همایش علامه امینی در اصفهان، اظهار کردند: برگزاری مراسم نکوداشت و بزرگداشت یکی از شخصیت های علم و فضیلت و خادمان مخلص مکتب اهل بیت(ع)  و احیا گر اسناد محکم و متواتر  ولایت امیر المومنین(ع) باعث خرسندی است.

این مرجع تقلید در بخشی از این پیام تصریح کردند: حدیث غدیر  از حیث سند و کثرت راوی از صحابه، تابعین و تابعین تابعین و از جهت روایت در کتب  صحاح و مسانید معتبر، دارای جایگاهی است که یا نظیر آن یافت نمی شود  و یا اگر یافت شود، قلیل النظیر است.

معظم له ادامه دادند: کتاب هایی که مختص به آن نوشته  شده  به عنوان کتاب «الولایه»که مولف آن از نامدارترین  علما اسلام  و حفاظ  حدیث بود و علاوه بر  علم  حدیث  و تاریخ  که به تفصیل، واقعه  غدیر در آن ذکر شده است، در سائر  علوم  همچون علم تفسیر، علم لغت ، علم رجال ، علم کلام  و علوم مناسب دیگر این  واقعه  بزرگ منعکس است، در ادبیات در شعر و تاریخ شعرا از عصر رسالت، اشعار مربوط به غدیر جلوهای خاص دارد.

ایشان با تاکید بر این که غدیر به فرهنگ نورانی شیعه و عالم اسلام  جلوه و زیبایی بیشتری بخشید، افزود: یکی از رجال و قهرمانان تالیف و تصنیف پیرامون حدیث  و هم قطار  بزرگانی مانند  سید مرتضی، سید  رضی، علامه حلی، علامه مجلسی و صاحب  موسوعه بزرگ عبقات، علامه امینی است.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی ابراز کردند: علامه امینی، دلباخته  و شیفته  آستان قدس علوی، مرد ولایت، پهلوان حمایت از حق، مجاهد فی سبیل الله و در یک کلام  و یک معرفی جامع و تمام «مولف موسوعه  الغدیر» کتاب عصر ما  و سند فخر دوره  و زمان ها است.

آیت الله صافی  افزود: دائرة المعارف الغدیر، کتاب جاوید و ماندگاری است و برای هر کسی که اهل انصاف باشد، حجت کامل بالغه برخلافت بلافصل امیر المومنین (ع) است؛ الغدیر دانشنامه  مجموعه  فضائل  علی(ع) است.

این مرجع تقلید یادآور شدند: در  عصر حاضر  وظیفه  واجب بزرگ شیعه، علما، نویسندگان و همه، شناساندن مکتب اهل بیت(ع)  و معارف و علوم  آل محمد (ص) است، دعوت  به این مکتب دعوت به اسلام ناب  دعوت به انسانیت و دعوت به مکارم اخلاق است .

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdceev8e.jh8zvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما