پنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۴
کد مطلب : 30354

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۲/۳۱

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۲/۳۱پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۲/۳۱به شرح زیر است:

رهبر معظم انقلاب تاکید فرمودند: بازرسی مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان؛ هرگز اجازه نمی‌دهم
رئیس جمهور: امروز در صحنه بین‌المللی در حال شکست دادن نهایی ایران هراسی هستیم
آیت‌الله آملی لاریجانی: خوارج جدیدی در دنیای اسلام شکل گرفته است
حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی: جنگ نیابتی جدیدترین ترفند آمریکا در منطقه است
حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی خبر داد: ایجاد یک نهضت علمی فراگیر در حوزه علمیه خواهران


** جام جم ۹۴/۲/۳۱
* گرفتاری اصلی ما فضای حقیقی است نه مجازی
آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در دیدار اسدالله دهناد سرپرست مخابرات ایران گفت: ما گرفتار فضای حقیقی هستیم نه فضای مجازی.
در جایی که اندیشه و فکر وجود داشته باشد، حقیقت وجود دارد.
وی با بیان اینکه در جامعه بشری، در بسیاری از عرصه‌های علمی و اخلاقی تنزل وجود داشته است، افزود: این که هر ساله چند همایش برای بیماری‌های مشترک انسان و دام برگزار می‌کنند، نشان دهنده این مساله است؛ مگر می‌شود انسان و دام بیماری مشترکی داشته باشند؟
آیت‌الله جوادی آملی تصریح کرد: زیرمیزی و روی میزی مرض است. کسی که همسر دارد و به دیگران نگاه می‌کند، مریض است. اینها مشکلاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
* رایزنی‌های عراقچی و اشمید در وین
دور جدید گفت‌وگوهای هسته‌ای به منظور ادامه نگارش پیش نویس متن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بعد از ظهر دیروز در هتل کوبورگ وین از سر گرفته شد.
* بی‌اطلاعی افخم از سفر هیات طالبان
مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در واکنش به برخی اخبار مبنی بر سفر هیاتی از طالبان افغانستان به ایران و در پاسخ به این که این سفر با هماهنگی کدام نهاد انجام شده است، گفت: ما در جریان چنین خبری نیستیم.
افخم افزود: البته بنده خبر را دیدم و باید پیگیری کنیم و ببینیم منابعی که خبر را منتشر کرده‌اند با چه اطلاعاتی این کار را نجام داده‌اند.

** همشهری ۹۴/۲/۳۱
* اولین پرواز کمک‌های ایران برای یمن
معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه گفت: نخستین پرواز حامل کمک‌های غذایی ایران امروز در فرودگاه جیبوتی بر زمین می‌نشیند.
حسین امیر عبداللهیان افزود: ما پیشنهاد کرده‌ایم که جزیره کیش یکی از مراکز دپوی کمک‌های بین‌المللی و انتقال فوری آن به یمن باشد.

** کیهان ۹۴/۲/۳۱
* بازرسی مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان؛ هرگز اجازه نمی‌دهم
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در دانشگاه افسری امام حسین(ع): اجازه هیچ گونه بازرسی از هیچ یک از مراکز نظامی و همچنین گفت و گو با دانشمندان هسته‌ای و سایر رشته‌های حساس و اهانت به حریم آنها، داده نخواهد شد.
من اجازه نخواهم داد که بیگانگان بیایند و با دانشمندان و فرزندان عزیز و برجسته این ملت صحبت و از آنان بازجویی کنند.
مسئولین عزیز کشور که با شجاعت در این میدان حرکت می‌کنند، بدانند که تنها راه مقابله با دشمن وقیح، عزم راسخ و عدم انفعال است.
گفتمان جاهلیت امروز که گفتمانی ظالمانه، زورگویانه،‌ متکبرانه و خودخواهانه و از جانب قدرت‌های سلطه‌گر جهان است، در مقابل گفتمان اسلامی قرار دارد که طرفدار عدالت، آزادی بشر و از بین رفتن زمینه‌های استثمار و استعمار و نابودی نظام سلطه است.
چشمان تیزبین ملت‌ها قادر به تشخیص این ۲ گفتمان و شناخت حرکت منافقانه و ریاکارانه گفتمان جاهلیت، تحت پوشش الفاظی همچون «حقوق بشر» و «عدم خشونت» است.
امکان آشتی و نزدیکی این ۲ گفتمان به یکدیگر هیچگاه وجود نخواهد داشت. زیرا یک گفتمان قائل به ظلم و ستیزه‌گری با ملت‌هاست، در حالی که گفتمان دیگر، قائل به حمایت از مظلومان و مقابله با ظالمان است.
* تیپ فاطمیون، لشکر شد
یکی از رزمندگان مدافع حرم فاطمیونی در گفت‌و‌گو با دفاع پرس از ارتقای تیپ فاطمیون به لشکر خبر داد و گفت: این تیپ با افزایش توان عملیاتی و نیروهایش به لشکر ارتقا یافت.
تیپ ابوذر که در زمان دفاع مقدس در کنار رزمندگان ایرانی به دفاع از اسلام پرداختند هسته اولیه تیپ فاطمیون (مجاهدان افغانستانی مدافع حرم بانوی کربلا) را تشکیل دادند. حضور تیپ فاطمیون در سوریه حامل این پیام است که برای فاطمیون مرزهای جغرافیایی معنایی ندارد. فاطمیون تاکنون بیش از ۲۰۰ شهید در راه دفاع از حرم حضرت زینب(س) تقدیم کرده است.

** شرق ۹۴/۲/۳۱
* نهادينه‌سازي وحدت ملي، هدف دولت
حجت‌الاسلام والمسلمین علوي، وزير اطلاعات: دولت بدون هرگونه نگاه تبعيض‌آميز به فعاليت جناح‌هاي سياسي و دوري از هياهو، به‌دنبال تحقق همدلي براي خدمت عزتمندانه است. هدف دولت نهادينه‌سازي وحدت ملي، کاهش تورم، رشد اقتصادي و اميد به توليد ملي است.
* تشکر دفتر مقام‌معظم‌رهبری از شورای هماهنگی جبهه اصلاحات
دفتر مقام‌معظم‌رهبری در پاسخ به پیام تسلیت حجت‌الاسلام محسن رهامی دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌‌ها و رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درخصوص درگذشت همشیره مقام‌معظم‌رهبری پیام تشکر و قدردانی خطاب به انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ارسال کردند.

** ایران ۹۴/۲/۳۱
* عزم وزارت ارشاد برای رفع دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر هیأت دولت به آذربایجان‌ شرقی و در شورای برنامه‌ریزی شهرستان شبستر گفت: منویات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب سرلوحه فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
علی جنتی در نشست شورای برنامه‌ریزی شهرستان شبستر ضمن اشاره به این مطلب اظهار کرد: در حوزه مسائل فرهنگی به بیانات رهبر معظم انقلاب توجه ویژه‌ای شده و در تلاش هستیم تا نگرانی‌های فرهنگی و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب را برطرف کنیم.
وی تأکید کرد: ایشان اشراف کامل به مسائل فرهنگی دارند و خود از اصحاب فرهنگ و هنر و آشنا به این امر هستند و تلاش ما این است تا اولویت‌های این وزارتخانه را براساس رهنمودهای ایشان تنظیم نماییم.
* اجازه ندهیم عده ای امید مردم را درهم شکنند
رئیس جمهور در اجتماع بزرگ مردم آذربایجان شرقی: امروز در صحنه بین‌المللی در حال شکست دادن نهایی ایران هراسی هستیم.
ما در این کشور نشاط را می‌خواهیم و فکر نمی‌کنم کسی باشد که از خوشحالی مردم ناراحت باشد و از پیروزی ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای نگران شود.
کسی حق ندارد از جیب و جانب مردم شعار دهد و در جامعه افراط و شعارزدگی ایجاد و کاری کند که مردم نگران امنیت و آینده کشور شوند.
باید به مثابه یک ملت و دولت واحد که رهبری واحدی داریم، در برابر بدخواهان بایستیم.
هیچ‌کس نمی‌تواند با احساسات مردم بزرگ ایران آن هم مردم قهرمان آذربایجان و تبریز بزرگ بازی کند.
اگر کسی در حادثه اخیر(ورزشگاه تبریز) مقصر باشد، تردید نکنید که دولت با همه توان برای تنبیه او ایستادگی خواهد کرد.
دولت همه تلاش خود را به‌کار گرفت تا دریاچه ارومیه به شرایط قبلی خود بازگردد.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۲/۳۱
* استقرار تانکهای ارتش عراق در اطراف شهر الرمادی
ارتش عراق برای جلوگیری از حمله داعش و آماده شدن به منظور آزادسازی شهر الرمادی، تانک‌ها و توپخانه خود را در اطراف این شهر مستقر کرد.
* وزارت امور خارجه پاکستان روز گذشته با صدور بیانیه رسمی، مراتب نگرانی خود را از صدور حکم اعدام برای محمد مرسی رئیس جمهوری سابق مصر و بیش از یکصد نفر دیگر در این کشور، اعلام کرد.
* حکم بازداشت شیخ علی سلمان تا ۲۶خرداد تمدید شد
دادگاه بحرین جلسه محاکمه شیخ علی سلمان را به۲۶ خرداد موکول کرد.
لازم به ذکر است شیخ علی سلمان از ۷دی ماه سال گذشته به اتهامات واهی در بازداشت رژیم آل خلیفه بسر می‌برد.

** وطن امروز ۹۴/۲/۳۱
* خوارج جدیدی در دنیای اسلام شکل گرفته است
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی: دشمنان جبهه مقاومت از هیچ گونه کمکی به تروریست‌های منطقه دریغ نمی‌کنند و کارشان به جایی رسیده که افراد را از جاهای مختلف دنیا با شعارها و وعده‌های توخالی جمع می‌کنند به طوری که ظاهراً خوارج جدیدی به راه انداخته‌اند که به نام اسلام و جهاد اسلامی مرتکب هرگونه جنایتی می‌شوند. رئیس قوه قضائیه با تاکید بر لزوم حمایت از جبهه مقاومت و تبریک به دولت و ملت سوریه به خاطر پیروزی‌های اخیرشان گفت: جبهه مقاومت در واقع جبهه ما است و همه مسلمانان موظف به حمایت مادی و معنوی از جبهه مقاومت هستند.
* بازرسی صلیب سرخ از کشتی نجات
دکتر ناصر چرخساز، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر درباره وضعیت کشتی نجات حامل محموله کمک‌های بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر به یمن گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با سازمان ملل متحد و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، کشتی نجات برای بازرسی توسط سازمان ملل متحد به جیبوتی خواهد رفت.
وی افزود: کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر و برنامه جهانی غذا (WFP) در جیبوتی مستقر هستند بنابراین برابر هماهنگی‌های به‌عمل آمده کشتی برای بازرسی به جیبوتی رفته و از آنجا اقدامات بعدی انجام می‌شود.

** جوان ۹۴/۲/۳۱
* كمك ۲۰۰ ميليون دلاري امريكا براي تقويت ارتش اوكراين
‌كنگره امريكا در تدارك تصويب بودجه‌اي ۲۰۰ ميليون دلاري براي اوكراين است تا بتواند سلاح تهيه كند و با آموزش نيروهايش به مقابله با استقلال‌طلبان شرق كشور بپردازد.
* ممكن است كنفرانس ان‌پي‌تي شكست بخورد
مديركل سياسي و امنيت بين‌الملل وزارت امور خارجه كه در تيم مذاكره كننده هسته‌اي نيز حضور دارد گفته ممكن است كنفرانس مرور ان‌پي‌تي در نيويورك شكست بخورد.
حميد بعيدي‌نژاد گفته كه چهار روز مانده به پايان كنفرانس يك ماهه بازنگري در معاهده ان‌پي‌تي، «اختلافات عمده‌اي» بين كشورهاي دارنده و كشورهاي فاقد سلاح اتمي درباره موضوع خلع سلاح وجود دارد.

** آفتاب یزد ۹۴/۲/۳۱
* ایران بدون هیچ چشمداشتی در کنار ملت عراق می‌ماند
سردار سرتیپ حسین دهقان، وزیر دفاع کشورمان، که در عراق به سر می‌برد با نوری المالکی معاون رئیس جمهور عراق دیدار و آخرین وضعیت تحولات میدانی عراق و مسائل دوجانبه را مورد بررسی و تبادل‌نظر قرار دادند.
وی در این دیدار تصریح کرد: همان گونه که بارها اعلام کردیم ملت و دولت ایران با همه توان در کنار دولت و ملت عراق ایستاده است.
* کره‌شمالی تسلیحات اتمی فوق کوچک ساخت
کره‌شمالی اعلام کرد که در کوچک‌سازی تسلیحات اتمی‌اش موفق بوده است؛ پیشرفتی که نصب این تسلیحات اتمی فوق کوچک بر سر موشک را ممکن می‌سازد.
* ناراحتی جدید اسراییل
اسراییل از فروش هواپیماهای مسافربری به ایران ناراحت و نگران شده است.یک مقام آگاه در اسراییل به خبرگزاری رویترز گفته است فروش ۹ هواپیمای مسافربری به ایران نقض تحریم های آمریکا علیه ایران است. این مقام اسراییلی که نامی از او به میان نیامده، مدعی شده است شرکتی که این هواپیماهای دست دوم مسافربری را خریده است، در لیست سیاه تحریم های آمریکا علیه ایران است.

** رسالت ۹۴/۲/۳۱
* سياست اعمال تحريم غرب عليه ايران يک خطاي استراتژيک بود
علي لاريجاني در ديدار راسيم لياييچ معاون نخست وزير و وزير تجارت، ارتباطات و گردشگري صربستان با اشاره به مذاکرات ايران و ۱+۵ گفت: سياست اعمال تحريم بر ايران از سوي غرب يک خطاي استراتژيک بود که نتوانست ايران را از پيگيري حق مشروع خود در استفاده صلح آميز دانش هسته‌اي منصرف کند.
وي با انتقاد از برخورد سطحي با پديده شوم تروريسم گفت: همکاري بين المللي از جمله با اتحاديه اروپا براي مهار اين پديده شوم ضروري است و اميدواريم اتحاديه اروپا نقش آفريني موثري در اين زمينه داشته باشد.
* اصولگرايان درانتخابات با يک ليست می‌آيند
محمد نبی حبیبی دبيرکل حزب موتلفه با بيان اينکه با محوريت جامعتين به طرف ائتلاف جدي اصولگرايان پيش می‌رويم گفت: جزيره‌اي عمل کردن و معرفي نامزد‌های متعدد را سم مهلک براي اصولگرايي می‌دانيم.

** مردم سالاری۹۴/۲/۳۱
* منتظر پاسخ استعلام پرونده رحيمي
محمد علی پورمختار، رييس کميسيون اصل نود در مورد بررسي پرونده پول گرفتگان از محمدرضا رحيمي تصريح کرد: ما براي ادامه بررسي‌ها منتظر پاسخ استعلام از دادگستري تهران هستيم و تا به حال پاسخي در اين رابطه به کميسيون اصل ۹۰ داده نشده است.
* ستاد انتخاباتي ۱۷ استان تشکيل شد
بابک دین پرست، رئيس کميته اطلاع‌رساني ستاد انتخابات کشور از تشکيل ستادهاي انتخاباتي متناظر با ستاد انتخاباتي کشور در ۱۷ استان کشور تاکنون خبر داد و افزود: اين روند طي روزهاي آينده در همه استان‌هاي کشور دنبال مي‌شود.
* کواکبیان دبیر کل حزب مردم سالاری: معتقدم خانه احزاب نباید در دست یک جناح سیاسی خاص باشد.

** آرمان ۹۴/۲/۳۱
* ۸۰ ‌هزار موشک‌ آماده‌شلیک‌به‌ تل‌آویو‌ است
سردار رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها از قدرت ایران و حزب‌ا... آگاهند و می‌دانند بیش از ۸۰هزار موشک آماده شلیک به تل‌آویو و حیفاست.
* موسسات غیرقانونی به مردم معرفی شوند
حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی به وضعیت موسسات مالی و اعتباری هم اشاره کرد و ادامه داد: باید وضعیت این موسسات هرچه سریع‌تر روشن شود.
دادگستری اجازه نمی‌دهد برخی از موسسات مالی و اعتباری امنیت اجتماعی را از مردم سلب کنند. دادستان کل کشور گفت: بانک مرکزی موظف است موسسات غیرقانونی را به مردم معرفی و با آنها به صورت جدی برخورد کند.

** فرهیختگان ۹۴/۲/۳۱
* داعش به ۳۵ کیلومتری بغداد رسید
مقام‌های نظامی عراقی هشدار می‌دهند که داعش به ۳۵ کیلومتری بغداد رسیده است.
این پیشروی داعش در حالی صورت می‌گیرد که تعداد زیادی از نظامیان و شبه‌نظامیان شیعه عراقی برای آزاد‌سازی رمادی راهی استان الانبار در غرب بغداد شده‌اند تا مانع از پیشروی تروریست‌های داعش به سمت پایتخت عراق شوند.
مقام‌های وزارت دفاع عراق اعلام کردند که اعضای داعش با چند عملیات انتحاری خود را به اطراف شهر ابوغریب، در ۳۲ کیلومتری غرب پایتخت عراق رسانده‌اند.
** آفرینش ۹۴/۲/۳۱
* باج آمريکا به تل‌آويو در برابر توافق هسته‌ای با ايران
منابع اسرائيلي گفته اند که آمريکا در حال بررسي ارائه جنگنده‌های اف ۳۵ و سامانه‌های ضدموشکي به اسرائيل در مقابل امضاي توافق نهايي هسته‌ای با ايران است.
آمريکا قصد دارد با اين اقدام، رضايت اسرائيل را در برابر توافق هسته‌ای با ايران جلب کند.
* تهديد پاريس براي به رسميت شناختن دولت فلسطين
روزنامه فرانسوي لوفيگارو نوشت که فرانسه تا قبل از ماه سپتامبر آينده پيش نويس طرحي را به شوراي امنيت سازمان ملل متحد ارائه خواهد کرد که براساس آن در سقف زماني ۱۸ ماه (۱.۵ سال)، نزاع اسرائيل و فلسطين، حل شود.در صورتي که تا پايان اين مهلت ۱۸ ماهه، مذاکرات فلسطين و اسرائيل به راه حل نهايي ختم نشود فرانسه اعلام می‌کند که اين کشور به صورت يکجانبه، دولت مستقل فلسطين را به رسميت خواهد شناخت.
در اين طرح که فرانسه تمايل دارد تا قبل از ماه سپتامبر در شوراي امنيت سازمان ملل متحد به راي گذاشته شود خواسته شده مسئله فلسطين و اسرائيل براساس مبناي راه حل "دو دولت براي دو ملت" حل شود.
در اين طرح خواسته شده دولت مستقل فلسطين براساس مرزهاي ۱۹۶۷ به همراه مبادله زمين ميان دو طرف ايجاد شود.

** ابتکار ۹۴/۲/۳۱
* حضور دوباره محسن رضایی در لباس سپاهی با درجه سرلشکری
از حواشی جالب توجه مراسم رژه دیروز، حضور محسن رضایی، فرمانده سابق سپاه پاسداران با لباس سپاهی و درجه سرلشکری بود.
وی اخیرا طی درخواستی از مقام معظم رهبری برای انتقال دانسته‌های خود به سپاه برگشته و در دانشگاه امام حسین(ع) مشغول به تدریس شده است.
رضایی پیشتر در راهپیمایی روز قدس سال گذشته با لباس سپاه و بدون درجه حاضر شده بود و این اولین حضور وی با درجه سرلشکری پس از ۱۸ سال است.
* هدف تجزیه عراق است
معاون رئیس‌جمهوری عراق تاکید کرد که رخدادهای الانبار به دلیل بحران سیاسی مزمنی است که عراق از آن رنج می‌برد و هدف از آن تجزیه کشور است.
ایاد علاوی در سخنانی تصریح کرد: باید مجدداً هشیار باشیم. تحولات امنیتی و نظامی تاسف‌بار و آنچه که ظرف چند روز اخیر در رمادی رخداد، پیامدهای قابل پیش‌بینی بحران سیاسی مزمنی است که برخی برای پیچیده‌تر کردن تلاش می‌کنند.

** قدس ۹۴/۲/۳۱
* مأموریت پهپاد آمریکا علیه ایران
رسانه انگلیسی اکسپرس از پرواز یک پهپاد فوق سری آمریکایی با اهداف چند منظوره و اکتشافی بر فراز چند کشور هدف بویژه ایران و برخی دیگر از کشورها خبر داد. مأموریت این پهپاد که شبیه هواپیمای شاتل است، پرواز در مدار کره زمین است.

** خراسان ۹۴/۲/۳۱
* نامه نيوز مدعي شد
سيد رمضان شجاعي کياسري عضو فراکسيون رهروان ولايت گفت: حداد عادل و کاظم جلالي دو رئيس فراکسيون رهروان و اصول گرايان در حال رايزني براي انتخابات هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي هستند. وي ادامه داد: در اين مذاکره مشخص شده است که به جز تغيير در يک يا دو منشي هيچ تغييري در هيئت رئيسه به ويژه نواب رئيس نخواهيم داشت.
* پارس نيوز مدعي شد
برخي اعضاي کابينه دولت يازدهم براي تقويت تيم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان درصدد تهيه گزارش‌هایی از عملکرد اين تيم برآمده اند. در اولين گام، محمد شريعتمداري معاون اجرايي رييس جمهور گزارشي از نقاط مثبت و منفي مذاکرات هسته‌ای تهيه و در اختيار رييس جمهور و برخي اعضاي کابينه قرار داده است. وي در اين گزارش نقدهاي فني و تکنيکي در مورد تيم مذاکره هسته‌ای مطرح و حتي در مورد رفتارهاي ديپلماتيک اعضاي تيم مذاکره کننده، نکاتي را مطرح ساخته است. وي همچنين در مورد رفتار ديپلماتيک تيم مذاکره کننده ايراني و بازتاب داخلي و خارجي آن و تاثير آن بر نسبت دولت با افکار عمومي، مطالبي را بيان داشته است.

** اعتماد ۹۴/۲/۳۱
* آماده دفاع مشروع در برابر شرارت‌های استكبار هستيم
فرمانده كل ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: شرارت‌هاي استكبار و چهره پليد نفاق، امروز بيش از پيش در منطقه ما مشهود است و ما آماده هرگونه دفاع مشروع هستيم. امير سرلشكر عطاء الله صالحي در بازديد از آمادگي رزمي تيپ ٢٥ تكاور شهيد آبگون تاكيد كرد: آماده هرگونه دفاع مشروع در برابر شرارت‌های استكبار جهاني هستيم.

** کلید ۹۴/۲/۳۱
* رای من در مورد جنگ عراق اشتباه بود
وزیر امور خارجه سابق آمریکا گفت که رای مثبت وی به جنگ عراق در سال ۲۰۰۲ در دوران فعالیتش به عنوان سناتور «اشتباه» بود.

** شهروند ۹۴/۲/۳۱
* اصابت ٢٠٠ موشک به صعده در ادامه حملات جنگنده‌های سعودی
جنبش انصار‌الله یمن در روز گذشته اعلام کرد که هواپیماهای متجاوز عربستان طی ٢٤ ساعت گذشته بیش از ٢٠٠ موشک به ٢ منطقه استان صعده در شمال یمن پرتاب کرده‌اند.
* بدون کمک ایران نمی‌توان الرمادی را آزاد کرد
روزنامه دیلی‌تلگراف روز سه‌شنبه در گزارشی پیرامون وضع شهر الرمادی و تلاش دولت عراق برای بازپس‌گیری این شهر، نوشته است که بدون کمک تهران امکان‌ آزادسازی این شهر وجود ندارد.
ریچارد اسپنسر، نویسنده این گزارش نوشته است که بخش اعظم نیروهایی که امنیت شهر الرمادی، شهری که در مرکز منطقه‌ای تحت کنترل داعش قرار دارد، را تامین می‌کردند، نیروهای آموزش‌دیده توسط آمریکا بودند.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی

دست انگلیس پشت پرده اختلاف شیعه و سنی است‌
تسنیم/ آیت‌الله سبحانی با تأکید بر اینکه انگلیس همیشه برای اختلاف شیعه و سنی تلاش کرده و در این زمینه استاد است، گفت: انگلیس در زمینه ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی تجربه زیادی دارد و تلاش می‌کند تا همواره آتش اختلاف بین شیعه و سنی روشن باشد.
ایشان با اشاره به اینکه بسیاری از ماهواره‌ها و شبکه‌ها علیه تشیع ایجاد شده است، اظهار داشت: این شبکه‌ها و ماهواره‌ها به‌گونه‌ای عمل می‌کنند که جنایات رژیم صهیونیستی فراموش شده است.

ازدواج و فرزندآوری مانع پیشرفت تحصیلی بانوان نمی‌شود
رسا/ آیت‌الله مقتدایی در جمع خواهران طلبه نخبه سراسر کشور با بیان این‌که تحصیل مانعی برای تشکیل زندگی و تربیت فرزندان نیست، گفت: برخی از طلاب خواهر تصور می‌کنند که ازدواج در حین تحصیل آن‌ها را از پیشرفت باز می‌دارد اما طلاب بسیاری با پشتکار خود هم در تحصیل و تبلیغ موفق بوده‌اند و هم در همسرداری و فرزند داری موفق عمل کرده‌اند.
قائم مقام جامعه مدرسین افزود: قطعاً وظیفه طلاب خواهر به ‌عنوان یک مادر یا همسر سخت است ولی می‌توانند با جدیت و پشتکار این زمینه‌ها را جبران کرده و در همه عرصه‌ها موفق باشند.

ایجاد یک نهضت علمی فراگیر در حوزه‌های علمیه خواهران
رسا/ حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور با اشاره به رشد و پیشرفت روز افزون حوزه‌های علمیه خواهران، گفت: اگر ۱۷ سال پیش به دنبال آن بودیم که ساختار و فرصت‌هایی ایجاد کنیم اما امروز به دنبال ارتقای این ساختارهای پایه‌گذاری شده و ایجاد یک نهضت علمی بزرگ و فراگیر هستیم.
عضو جامعه مدرسین افزود: امروز شاهد فعالیت ۶۰ مرکز آموزش عالی و تخصصی حوزوی خواهران در سطح ۳ هستیم که در ۱۳ رشته مشغول به فعالیت هستند؛ امروز ضروری است که این حرکت علمی را ارتقا داده و سطح چهار را در استان‌های مختلف کشور توسعه جدی بدهیم.

جنگ نیابتی جدیدترین ترفند آمریکا در منطقه است
ایرنا/ حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی آمریکا را جنگ طلب ترین کشور جهان معرفی کرد و گفت: جدیدترین ترفند آمریکا، ایجاد جنگ‌های مدیریت شده، نیابتی، مذهبی و قومیتی در منطقه خاورمیانه با استفاده از رژیم‌های دست نشانده است.
عضو جامعه مدرسین افزود: به حق رژیم عربستان را باید خادم کاخ سفید دانست نه خادم الحرمین که در یک جنگ نیابتی در توحش روی عرب جاهلی را سفید کرده است.

سید طاهر الهاشمی آزاد شد
ابنا/ سید طاهر الهاشمی یکی از چهره‌های شناخته شده شیعه و عضو مصری مجمع جهانی اهل بیت(ع) که از سوی مقامات امنیتی این کشور بازداشت شده بود، امروز آزاد شد.
نیروهای امنیتی مصر، الهاشمی را دوشنبه شب و پس از جوسازی‌های سلفیون و وهابیون مصر از دفتر "جمعيت خیریه الثقلين" واقع در "الدقي" بازداشت کردند. «علاء السعيد» دبیرکل جمعیت "محبان صحابه و آل" که گرایش سلفی دارد، طاهر الهاشمى را به داشتن ارتباط با نهادهای نظامی و اطلاعاتی ایران متهم نموده بود!

وهابیت ورژیم صهیونیستی درپی نابودی اسلام در اندونزی
رسا/ مسؤول نهاد مساجد نهضت علمای اندونزی به نقد جریان‎های مخالف وحدت در اندونزی پرداخت و خاطرنشان ساخت که رژیم صهیونیستی با حمایت از وهابیت درپی نابودی اسلام در اندونزی است.
محمد بایو، وهابیت، جریان‎های سلفی و تکفیری را مانند یک بیماری برای جهان و به ویژه اندونزی خواند و تصریح کرد: مساجد تحت پوشش و سرپرستی نهضت علمای اندونزی بیش از یک میلیون مسجد است

فرمانده پلیس الانبار برکنار شد
خبرگزاری صدا و سیما/ وزارت کشور عراق بعد از سه روز از تسلط داعش بر الرمادی و عقب نشینی نیروهای امنیتی از آن، کاظم محمد فارس فرمانده پلیس استان الانبار را برکنار کرد.
دولت حیدر العبادی نخست وزیر عراق گفته است کسانی که خیانت کرده اند باید منتظرمجازات سنگین باشند.

الحشد الشعبی وابسته به سپاه پاسداران نیست
ابنا/ خالد الملا رییس مجمع علمای اهل تسنن جنوب عراق وابستگی نیروهای بسیج مردمی عراق به ایران را رد کرد و گفت: برخی افراد، الحشد الشعبی را ایرانی و وابسته به سپاه پاسداران می‌دانند.
این اشتباه و باطل است. اعضای الحشد الشعبی از شمال، جنوب و مرکز عراق، عضو این گروه هستند. این‌ها فرزندان عراق و نمایندگان عراق هستند که بدون وعده پول یا ثروت از وطنشان دفاع می‌کنند.

راهپیمایی افراط‌گرایان پاکستان به بهانه دفاع از حرمین شریفین
ایکنا/ گروه تحریم‌شده «اهل سنت والجماعة» پاکستان سوم خردادماه به بهانه دفاع از حرمین شریفین، در این کشور راهپیمایی برگزار می‌کند.گروهک اهل سنت والجماعة در «کویته» پاکستان در فراخوانی از مردم خواستار شرکت در راهپیمایی «دفاع از حرمین شریفین» شده است. این در حالی است که در پاکستان سخنی از اوضاع غمناک مردم یمن به میان نمی‌آید؛ اما افراط‌گرایان در این کشور با حمایت مالی عربستان، هر از چندگاهی برای واردکردن پاکستان به جنگ یمن به بهانه دفاع از حرمین شریفین تلاش می‌کنند.

خبر آسوشیتدپرس از اختلاف ایران و ۱+۵
فارس/ دیپلمات‌های غربی پیش از دیدار سطح مدیران سیاسی روز چهارشنبه بین نمایندگان ایران و گروه ۱+۵ گفته‌اند دو طرف در حال پیشرفت در این گفت‌وگوها هستند.این دیپلمات‌ها، با وجود این، در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس از باقی ماندن اختلافات معنادار بر سر سند توافق نهایی و ملحقات فنی آن خبر داده‌اند.

ادعای جدید فابیوس درباره ایران
فارس/وزیر خارجه فرانسه مدعی شد که ایران در مذاکرات خواستار یک مهلت ۲۴ روزه قبل از صدور مجوز ورود برای بازرسان بین‌المللی برای بازدید از سایت‌های هسته‌ای ایران شده است.
وزیر خارجه فرانسه مدعی شد: «در این بازه زمانی چیزهای زیادی می‌تواند ناپدید شود.
با اینحال بسیاری از مقامات ایرانی تأکید کرده‌اند که غرب اجازه بازرسی از تأسیسات نظامی ایران را نخواهد داشت.

موافقت احزاب مخالف دولت ترکیه در تغییر سیاست خارجی
مهر/ روزنامه «تودی‌زمان»، چاپ استانبول گزارش داده با نزدیک شدن به انتخابات ترکیه حزب‌های مخالف این کشور بر سر اینکه تغییر سیاست خارجی آنکارا در قبال ایران و عراق ضروری است، موافقت دارند.
بر اساس این گزارش، حزب‌های مخالف ترکیه معتقدند سیاست خارجی حزب عدالت و توسعه، حزب حاکم باعث شده ترکیه دوستانش را از دست بدهد و آتش تنش‌های منطقه‌ای قومی شعله‌ور شود.

کاهش نرخ باروری در ایران
فارس/محزون مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی ثبت‌ احوال گفت: در همه کشورهای دنیا شاهد کاهش نرخ باروری هستیم اما در ایران این موضوع بسیار شدیدتر از میانگین جهان است.
وی ادامه داد: گزارش ۱۰ سال فعالیت ایران در کنفرانس جمعیت ارائه شده و کمیته تحولات و چالش‌های جمعیتی ایران تشکیل شد که دو مورد از نتایج آن نشان می‌دهد جامعه ایران به سرعت در مسیر انتقال به سمت سالخوردگی است و همچنین مورد دیگر نشان می‌دهد که با کاهش مستمر زادوولد به تدریج جمعیت از جوان به پیر سوق داده می‌شود.

شهر تدمر در حمص سقوط کرد
فارس/پس از مقاومت چند روزه نیروهای ارتش سوریه و دفاع از شهر تاریخی و باستانی «تدمر»، در استان حمص، سرانجام «داعش» این شهر را تصرف کرد.ارتش سوریه پس از خارج کردن بخش اعظم اهالی، از شهر تدمر عقب نشینی کرد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdceex8x.jh87ni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما