چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب : 34134
منبع : شهرکریمه

۹۵ درصد مبلمان تولیدی قم به خارج استان صادر می‌شود

قم نيوز : قم نگار: رئیس اتحادیه درودگران قم از صادرات ۹۵ رصدی مبلمان تولید شده در قم به خارج از این استان خبر داد.
۹۵ درصد مبلمان تولیدی قم به خارج استان صادر می‌شود
به گزارش قم نگار، مجتبی صفایی با اشاره به وضعیت رکود در بازار مبلمان گفت:‌ قم دومین قطب صنعت مبلمان در ایران است که نزدیک به ۹۵ درصد از تولیدات این استان به شهرهای مختلف صادر می‌شود.

وی تهران، مشهد، اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی را از جمله مراکز عمده صادرات مبل قم عنوان کرد و ادامه داد: قم در تولید مبلمان با نقش منبت و تمام چوب حرف اول را در کشور می‌زند.

رئیس اتحادیه درودگران قم، تولید مبلمان با نقش منبت را از جمله تولیدات سنتی قم عنوان کرد و گفت: نقش منبت در تولیدات مبلمان استان قم چشمگیر است و تولید مبل تمام منبت نیز از دیگر تولیدات عمده و مخصوص این استان است.

واردات چوب ضروری است

وی با بیان اینکه در قم مبلمان با قیمت یک تا صد میلیون تومان تولید می‌شود، ادامه داد: بین ۲۰ تا ۳۰ درصد از چوبی که در مبلمان سازی قم استفاده می‌شود وارداتی و عمده آن نیز از گرجستان است.

صفایی ابراز داشت: کیفیت چوب ایران در سطح بسیار بالایی است اما در هرحال باید از جنگل‌ها به‌عنوان منابع ملی محافظت شود و تا جایی که می‌توان باید برنامه‌ای را تدوین کرد تا چوب مورد استفاده از خارج کشور تأمین شود.

وی درباره جنس مبلمان تولید شده در قم عنوان کرد: عمده جنس از چوب‌های جنگلی باکیفیت بالا و برخی از تولیدات نیز که در سطح کیفی پائین تری قرار دارند از چوب‌های باغی و متفرقه تولید می‌شوند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdceez8x.jh8exi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما