پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب : 27097
معاون پژوهشی مسجد مقدس جمکران:

چشم انداز ۱۰ سال آینده مسجد مقدس جمکران تدوین شد

قم نيوز : قم نیوز: معاون پژوهش و برنامه ریزی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه سند چشم انداز مسجد مقدس جمکران پس از بیانیه مأموریت تدوین شد، گفت: چشم انداز مسجد مقدس جمکران در افق ۱۰ سال آینده با درایت و هوشمندی طرح ریزی شده است.
چشم انداز ۱۰ سال آینده مسجد مقدس جمکران تدوین شد
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام هاشمیان عضو شورای فرهنگی این مکان مقدس اظهار کرد: در ادبیات دین نسبت به مقوله چشم انداز نویسی در نص قرآن و روایت تأکید شده است.

وی افزود: افق مهدویت نمونه سند چشم انداز برای تاریخ حیات بشریت است، که فرهنگ عاشورا موتور متحرک آن است.

معاون پژوهش و برنامه ریزی مسجد مقدس جمکران با بیان این‌که در ادبیات دانش مدیریت، مقوله چشم انداز نویسی به عنوان یک موضوع حیاتی بیان می‌شود، خاطرنشان کرد: در سند چشم انداز اهدافی برای محقق شدن تعیین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین کاربردهای تدوین سند چشم انداز شور آفرینی، نشاط آفرینی و اولویت بندی در کار‌ها است؛ البته تمام نقشه‌هایی که بیان می‌شود الزاما درست نیست ولی تدوین سند چشم انداز سبب حرکت و شور آفرینی برای قدم برداشتن افراد در مسیر اصلاح کار‌ها برای رسیدن مجموعه به کمال می‌شود.

حجت‌الاسلام هاشمیان با بیان اینکه سند چشم انداز مسجد مقدس جمکران پس از بیانیه مأموریت تدوین شد، خاطرنشان کرد: چشم اندازی که با درایت و هوشمندی تدوین شود می‌تواند تمام کارکردهای مسجد را بیان کند.

وی تصریح کرد: چشم انداز تلاش افراد در تمامی سطوح را در یک نقطه متمرکز می‌کند؛ در تاریخ انقلاب اسلامی نیز بهترین چشم انداز‌ها در برهه‌های زمانی مختلف از سوی امام راحل بیان شده است.

عضو شورای فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان این‌که در تدوین سند چشم انداز باید کارگاه آزاد اندیشی و ایده‌پردازی داشته باشیم، گفت: می‌توانیم ایده‌ها را جمع بندی کرده و برای جلسات آینده درباره آن‌ها بحث کنیم.

وی افزود: می‌توانیم برای مسجد مقدس جمکران افق دید ده ساله‌ای را نظر بگیریم؛ البته در تلاش هستیم نخست ظرفیت سازی کرده سپس چشم انداز دقیق را بیان کنیم.

حجت‌الاسلام هاشمیان با اشاره به این‌که در تدوین سند چشم انداز باید فروع و اصول مورد توجه قرار گیرند، عنوان کرد: باید نسبت به موضوع مسجد و پایگاه مهدویت بودن این مکان مقدس تأکید ویژه‌ای داشته باشیم.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcef78w.jh8foi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما