پنجشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب : 51487
منبع : خبرگزاری فارس
با حضور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران

برترین‌های جشنواره علمی اساتید حوزه‌های علمیه خواهران در قم تقدیر شدند

قم نيوز : قم نیوز: طي مراسمي برترین‌های دومین جشنواره علمی اساتید حوزه‌های علمیه خواهران با حضور جمعی از مسؤولان حوزوی در قم تقدیر شدند.
برترین‌های جشنواره علمی اساتید حوزه‌های علمیه خواهران در قم تقدیر شدند
برترین‌های جشنواره علمی اساتید حوزه‌های علمیه خواهران در قم تقدیر شدند
به گزارش قم نیوز، مراسم اختتامیه دومین جشنواره علمی اساتید حوزه‌های علمیه خواهران ظهر امروز در سالن همایش‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار و در حاشیه این مراسم از برترین‌های این جشنواره با اهدای هدایایی تقدیر شد.

در ابتدای این مراسم معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه در مسیر کسب تعالیم الهی باید به دنبال استفاده از ظرفیت ائمه اطهار(ع) باشیم، عنوان کرد: امیدواریم با تأکید بر آموزه‌های دینی بتوانیم رفتارها و سبک زندگی خود را تغییر دهیم.

محمود خالقی راه‌اندازی تشکل‌های علمی اساتید در مدارس و مراکز را یکی از دستاوردهای حوزه‌های علمیه خواهران دانست و مطرح کرد: با تشکیل شورای علمی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، تشکل‌های علمی اساتید استان‌ها و مدارس را به صورت‌ ویژه‌تر دنبال می‌کنیم.

همچنین مدیر حوزه‌های علمیه خواهران نیز طی سخنانی خاطرنشان کرد:‌ یکی از ضروری‌ترین نیازهای حوزه‌های علمیه خواهران و برادران تقویت بنیه علمی اساتید است، نظام آموزشی حوزه‌های علمیه در کنار بسیاری از ویژگی‌های شاخص، استادمحوری را دنبال می‌کند به همین علت تربیت در کنار استاد شکل می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود جمشیدی با بیان اینکه اساتید دینی در گذشته بر گردن طلاب حق پدری و مادری داشتند، تصریح کرد: با توجه به ضرورت‌های درست، نظام‌های آموزشی را در حوزه‌ها تغییر داده‌ایم به همین علت گاهی برخی اساتید در طول سال با طلاب آشنایی ندارد، هر چند نباید در این حوزه دچار افراط شویم اما وجود این تفریط سبب می‌شود اساتید از کارکرد اصلی خود دور شوند.

مدیر جامعه‌الزهرا(س) به عنوان دیگر سخنران این مراسم از حوزه علمیه به عنوان پایگاه حضرت بقیه‌الله(عج) نام برد و تصریح کرد: حوزه‌های علمیه باید زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) باشند و طلابی را تربیت کنند که بتوانند به عنوان سربازان امام عصر(ع) مقابل ظلم و ستم ایستادگی کنند.

وی با اشاره به اینکه جامعه در شرایط کنونی نیازمند استفاده از آموزه‌های دینی است، مطرح کرد: اکنون بسیاری از ناهنجاری‌ها وجود دارد که برای جامعه مشکل‌ساز شده است اما با ارائه آموزه‌های دینی به جامعه می‌توانیم این ناهنجاری‌ها را برطرف کنیم.

در پایان این مراسم یکی از اساتید برجسته حوزه با تاکید بر اینکه ترویج اخلاق و تهذیب باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: طلاب با رسیدن به درجات معنوی و اخلاق دینی می‌توانند در میان مردم جامعه تاثیرگذار باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عابدی از دستاوردهای نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف یاد کرد و گفت: حوزه‌های علمیه بعد از انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا، رشادت‌های امام خمینی(ره)، رهبری ولایت فقیه و تلاش بزرگان دینی توسعه قابل توجهی داشته‌اند.

لازم به ذکر است، نگاره انجمن‌های علمی اساتید حوزه‌های علمیه خواهران شامل محتوای علمی تولید شده در این انجمن‌ها با حضور مسؤولان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران رونمایی شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcefe8n.jh8zvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما