يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب : 27727
آیت‌الله ممدوحی:

رویکرد سیاسی زندگانی پیامبر (ص) الگوی جوامع است

قم نيوز : قم نیوز: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اکرم (ص) رویکردهای سیاسی زیادی را در ارتباط با جوامع اتخاذ کردند که اگر آن‌ها به خوبی در نظر گرفته شود بی‌شک تاثیر بسیار چشمگیری در جوامع دارد.
رویکرد سیاسی زندگانی پیامبر (ص) الگوی جوامع است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسن ممدوحی در گفت‌و‌گو با تسنیم در قم، با اشاره به ابعاد سیاسی زندگانی حضرت رسول (ص)، اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) بعد از آنکه اسلام را به دل‌های مردم هدیه کرد و رویکردهای سیاسی زیادی را در ارتباط با جوامع اتخاذ کردند که اگر آن رویکرد‌ها به خوبی در نظر گرفته شود بی‌شک تاثیر بسیار چشمگیری در جوامع دارد.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره تلاش رسول اکرم برای مبارزه با شرایط سخت آن روزگار، افزود: اگر مردم از رسول اکرم (ص) درس بگیرند بی‌شک می‌توانند از اقتصاد مقاومتی که رسول اکرم (ص) بیش از 1400 سال قبل با قرار گرفتن در شعب ابی طالب اجرایی کرد بر موانع اقتصادی پیروز شوند و در کنار آن نیز از شرایط و برخورد‌های سیاسی پیامبر (ص) در مواجه با شرایط الگو بگیرند.
 
به گفته عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم الگو گرفتن و تاسی به رسول اکرم (ص) سبب تعالی نظام انقلابی و اسلامی می‌شود، زیرا پیامبر (ص) تمام نیاز بشریت را در قالب کتابی جامع به نام قرآن پاسخ داده‌اند.
 
وی با اشاره به نقش علما و مراجع تقلید به عنوان ادامه دهنده راه پیامبر (ص) تاکید کرد: هرچند ما از جامعه ایده‌آلی که مد نظر رسول اکرم (ص) بود فاصله زیادی داریم، اما باید در نظر داشت که این پیشرفت دین و بیداری اسلامی نیز ناشی از نقش بیدارگری علما و مراجع تقلید است.
 
آیت‌الله ممدوحی با اشاره توجه به توصیه علما، خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین وظیفه مردم توجه به سخنان علما است، زیرا آن‌ها ادامه دهندگان راه پیامبر (ص) هستند و به مردم کمک می‌کنند که اسیر انحراف‌ها نشوند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdceff8w.jh8fwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما