پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۵
کد مطلب : 33937
منبع : روابط عمومی شهرداری قم
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم:

توسعه فضای سبز قم در سه مرحله انجام می‌شود

قم نيوز : قم نگار: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از توسعه فضای سبز در سه مرحله خبر داد
توسعه فضای سبز قم در سه مرحله انجام می‌شود
به گزارش قم نگار، پیام جوادیان گفت: در پی توسعه فضای سبز قم در سه مرحله هستیم که یکی از این مراحل توسعه جنگلی به دلیل ایجاد یک رینگ سبز در اطراف شهر است.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۵۰ هکتار شناسایی شده و ۷۰ درصد در اختیار ما است که به کاشت درخت بپردازیم و برای تحویل گرفتن ۳۰ درصد دیگر نیز رایزنی خواهیم کرد.

جوادیان از راه اندازی کمیته‌ای با عنوان گواهی سلامت و خرید درخت خبر داد و خاطرنشان کرد: در سازمان پارک‌ها کمیته‌گواهی سلامت و خرید نهال از کارشناسان سازمان تشکیل شده که به بحث آفات و بیماری‌های فضای سبز می‌پردازد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: این کمیته از نهالستان‌های کل کشور بازدید کرده و امتیازدهی کرده است و امسال در برنامه داریم درختان با کیفیت مناسب و چند ساله خریداری کنیم و در عرصه‌های از پیش تعیین شده نسبت به کاشت آنها اقدام کنیم.

وی عنوان کرد: توسعه بعدی توسعه‌های تفرج‌گاهی است و عرصه‌ها شناسایی شده تا به ایجاد بوستان به عنوان محل تفریح برای شهروندان بپردازیم و از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری بودجه‌ای برای این کار در نظر گرفته شده است تا نسبت به ایجاد بوستان‌ها در مناطق محروم و قدیمی و پرجمعیت شهر اقدام ‌شود.

جوادیان بیان کرد: حدود ۱۳۰ هزار متر مربع برای ایجاد بوستان‌ها در نظر گرفته شده و زمین‌هایی را شهرداری برای این اقدام تملک کرده است و بودجه‌ای بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان برای بوستان‌ها هزینه خواهد شد که این اقدام ایجاد تحول در شهر را قطعا به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از ایجاد ۲۴ بوستان خبر داد و تصریح کرد: در مناطق دو، پنج و ۶ بوستان‌هایی راه اندازی می‌شود که زمین‌‌های آن‌ها از هزار و ۲۰۰ تا سه هزار متر مربع است.

وی گفت: طراحی‌های‌ این بوستان‌ها انجام شده تا با راه‌اندازی بوستان‌های جدید به افزایش سرانه فضای سبز کمک کنیم و امیدواریم در آذر ماه کاشت گل و گیاه در مناطق یادشده آغاز شود.

جوادیان یکی دیگر از مراحل توسعه فضای سبز را توسعه حجمی دانست و یادآور شد: باغچه‌های طولی طرفین معابر و همچنین سطح پارک‌ها که تعداد بسیار زیادی از آن‌ها خالی از فضای سبز هستند باید مورد توجه قرار گیرند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم بیان کرد: با توجه به لیستی که مناطق دادند، تعیین گونه انجام گرفته و در مرحله بعد پیمانکار به کاشت نهال می‌پردازد.

وی با بیان اینکه با همه این‌ها همچنان با نقطه مطلوب از نظر سرانه فضای سبز فاصله داریم، خاطرنشان کرد: اگر همه این پیش بینی‌ها محقق شود در عرصه فضای سبز در قم تحولی را شاهد خواهیم بود، هرچند که در شرایط کنونی با استانداردها فاصله بسیاری داریم ولی باید اقدامات راهبردی و برنامه‌ای باشد تا هر سال صورت بگیرد و بتوانیم سرانه فضای سبز را به استاندارد برسانیم.

جوادیان با اشاره به اینکه دو سرانه برای فضای سبز داریم اظهار کرد: سرانه‌ای است که فضای سبز تقسیم بر جمعیت می‌شود و سرانه بعدی تفرجگاهی به حساب می‌آید که در حال حاضر این فضا محدود است و باید برنامه‌ریزی‌های لازم انجام بگیرد تا مشکلات موجود در این زمینه حل شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcefo8x.jh8xxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما