دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : 48887
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی:

عمل به فرمان رهبری یک وظیفه شرعی است

وضعیت اقتصادی مطلوب مانع مشکلات فرهنگی می شود
قم نيوز : قم نيوز: در سایه داشتن شغل، بسیاری از مشکلات مردم رفع می‌شود، چرا که اگر وضعیت اقتصادی جوانان و نوجوانان مطلوب باشد، مشکلات فرهنگی و اجتماعی نیز افزایش نمی‌یابد.
عمل به فرمان رهبری یک وظیفه شرعی است/ وضعیت اقتصادی مطلوب مانع مشکلات فرهنگی می شود
عمل به فرمان رهبری یک وظیفه شرعی است/ وضعیت اقتصادی مطلوب مانع مشکلات فرهنگی می شود
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام  والمسلمین ناصر رفیعی بعد از نماز ظهر و عصر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه انسان نباید از دستورات مبتنی بر خلاف آموزه‌های دینی تبعیت کند، اظهار کرد: اطاعت از رهبر، استاد و مدیر یک مجموعه لازم است، اما اگر فردی به امر حرامی دستور داد نباید از او تبعیت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اطلاعات محض از انبیا و اولیای الهی در آیات قرآن کریم مورد تاکید قرار گرفته است، اضافه کرد: عمل به فرمان این افراد یک وظیفه شرعی است، نباید نسبت به آن غافل باشیم چرا که امام و معصوم فرمان به اشتباه و معصیت نمی‌دهد.

عضو هیأت علمی جامعه‌المصطفی‌العالمیه از تقوا، عدم اطاعت از کافر و منافق، توکل بر خدا و تبعیت محض از وحی به عنوان دستورات خداوند متعال به پیامبر اسلام(ص) یاد کرد و گفت: وحی به معنای القای یک کار، فهماندن یک موضوع و انتقال پیام پیامبری است؛ گاهی شیطان نیز به اولیای خود وحی می‌کند و برخی از افراد از شیطان دستور می‌گیرند که این القای به آنها دروغ و ظلم است.

وی با اشاره به اینکه وحی به معنای انتقال پیام پیامبری به پایان رسیده است، عنوان کرد: اگر فردی سخنی از پیامبر اسلام(ص) را انکار کند در حقیقت وحی را انکار کرده و انکار وحی، انکار خداوند متعال است؛ پیامبر اسلام(ص) از خودش در مورد ولایت حضرت علی علیه‌السلام سخن نگفته است به همین علت انکار ایشان انکار وحی و در حقیقت انکار خداوند متعال است.

حجت الاسلام والمسلمین  رفیعی از شغل به عنوان تکیه‌گاه اقتصادی جوانان نام برد و خاطرنشان کرد: در سایه داشتن شغل بسیاری از مشکلات مردم رفع می‌شود، چرا که اگر وضعیت اقتصادی جوانان و نوجوانان مطلوب باشد مشکلات فرهنگی و اجتماعی نیز افزایش نمی‌یابد.

وی با بیان اینکه حکومت دارای امنیت، تکیه‌گاه مردم است، مطرح کرد: توکل به معنای این است که خداوند متعال تکیه‌گاه انسان باشد، با درک این مفهوم در امور مختلف خود به جایگاه خداوند متعال توجه کرده و با داشتن این نگاه و رویکرد می‌توانیم مشکلات را رفع کنیم.

عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی‌العالمیه با تاکید بر اینکه خداوند برای انسان‌های مومن کفایت می‌کند، اظهار کرد: اگر به خداوند متعال توکل داشته باشیم، هیچ مشکلی نمی‌تواند جامعه را دچار تهدید کند.
وی با اشاره به اینکه ترس و طمع نسبت به مال دنیا با توکل بر خداوند متعال در تضاد است، اضافه کرد: علمای بزرگ تاریخ اسلام برای خود ثروت بسیار جمع نکردند و به غیر از خداوند متعال از هیچ فردی دیگری هراسان نبودند به همین علت نام آنها در تاریخ ماندگار شد.

حجت الاسلام والمسلمین  رفیعی خاطرنشان کرد: برخی باور نمی‌کردند که امام خمینی(ره) بتواند مقابل رژیم شاهنشاهی ایستادگی و نظام اسلامی را برپا کند در حالی که خداوند متعال تکیه‌گاه ایشان بود و مردم نیز برای عمل به فرمان امام خود به میدان آمدند.

وی داشتن تقوا، اطاعت نکردن از باطل، تبعیت از وحی و توکل بر خداوند متعال را رمز موفقیت دانست و گفت: افراد با تقوا باید در راستای افزایش توکل مردم جامعه به خداوند متعال تلاش کنند.
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcefv8e.jh8vvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما