چهارشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 29897
مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با قم‌نیوز:

نگرش امام هادی (ع) در موضوع امر به معروف در جامعه نهادینه شود

قم نيوز : قم‌نیوز: مشاور مدیر حوزه‌های علمیه گفت: امام هادی (ع) جمعیت را به سوی خدا و توحید محوری دعوت می‌کردند، ائمه خود آمر به معروف و ناهی از منکر بودند و باید این موضوع در جامعه نهادینه شود.
نگرش امام هادی (ع) در موضوع امر به معروف در جامعه نهادینه شود
حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر در گفت‌وگو با قم‌نیوز، اظهارداشت: امام هادی (ع) امام همامی است که وقتی زندگی این امام بزرگوار را مورد مطالعه قرار می‌دهیم از بعد شخصیتی، اجتماعی، عبادی، سیاسی، فرهنگی و علمی بسیارحائز اهمیت است،

وی با اشاره به تفاسیری که توسط شاگردان امام هادی (ع) سینه به سینه پیرامون آیات قرآن از امام هادی (ع) رسیده است، افزود: واژه‌ها، مطالب و مضامین امام هادی (ع) دارای ارزشی است که با هیچ مقیاسی نمی‌توان وزن این کلمات موجب فخر اندیشمندان حقیقی اسلام را محک زد.

مشاور مدیر حوزه‌های علمیه عنوان کرد: امام هادی (ع) کلمات اقتباس شده از نبی مکرم اسلام (ص) را بیان داشتند و به سیره اجداد طاهر خود عمل کردند.

امام هادی (ع)؛ خورشید گرما بخش امت اسلام


رضوی مهر گفت: امام هادی (ع) با زبان دعا، نیایش و تهجد با راهنمایی افراد به حقیقت، چون تابش نور خورشید گرما بخش امت اسلام بودند.

وی با بیان اینکه امام هادی (ع) اجازه ندادند تا انشعاب و دوگانگی در میان امت اسلام بوجود آید، تصریح کرد: امام هادی (ع) در عین حال که تحت کنترل بنی العباس و حکام خود فروحته ایشان بودند لحظه‌ای از تبلیغ، تلاش و زحمات بی‌شائبه خود باز نایستادند و کلمات گوهربار امام هادی (ع) موجب بالندگی امت اسلام است و عمل به خواسته‌های امام علی النقی (ع) موجب سعادتمندی بشریت است.

مشاور مدیر حوزه‌های علمیه به آنچه از زندگی امام هادی (ع) می‌توانیم در سه محور مورد مطالعه قرار دهیم، اشاره کرد و گفت: لزوم انس با قرآن، ازدیاد بصیرت و بینش نسبت به جامعه‌ای که حیات ما در آن جامعه رقم خورده است، تقویت رهبری امت اسلامی از خواسته‌های امام هادی (ع) است.

امر به معروف و نهی از منکر؛ عنصری که حیات جامعه به آن بستگی دارد

رضوی مهر گفت: امتی به بیراهه می‌رود و دچار دغدغه‌ها و چالش‌ها می‌شود که بین او با امامش فاصله باشد.

وی خاطرنشان کرد: امام هادی (ع) جمعیت را به سوی خدا و توحید محوری دعوت کردند و چون حاکمان نهایتا برنتافتند موجب شهادت این امام بزرگوار شد.

مشاور مدیر حوزه‌های علمیه افزود: امید است در این ایام شهادت علاوه بر اینکه بکوشیم تا اهداف امام هادی (ع) را در قالب امر به معروف و نهی از منکر که واژه مشترک در همه زیارات حضرات معصوم (ع) است، ابتدا خود آمر به معروف و ناهی از منکر باشیم و سپس جامعه را به این دو عنصری که حیات جامعه به آن بستگی دارد دعوت کنیم.

رضوی مهر با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر طبق سنت و کتاب خدا و دستورات معصومان مبین است، خاطرنشان کرد: هرگز نباید با مغلطه امر به معروف و نهی از منکر حقیقی را به حاشیه برده و امر به معروف و نهی از منکر بدلی داشته باشیم.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdcefv8w.jh8ooi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما