شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب : 31227
منبع : روابط عمومی انتشارات آیت الله صافی گلپایگانی

"شرح عرض دین" اثر آیت الله صافی در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم عرضه شد

قم نيوز : قم نیوز: کتاب شرح عرض دین حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) که توسط آیت‌‌الله صافی گلپایگانی به تالیف رسیده و بارها تجدید چاپ شده است در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم عرضه شد.
"شرح عرض دین" اثر آیت الله صافی در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم عرضه شد
به گزارش قم نیوز، کتاب شرح حدیث عرض دین حضرت عبدالعظیم حسنی‌(ع) که توسط آیت‌الله صافی گلپایگانی در ۱۱۲ صفحه تالیف شده است پس از تجدید چاپ در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عرضه شد.

موضوع کتاب همانگونه که در عنوان آن مشخص است شرح و توضیح فقرات حدیث شریف «عرض دین حضرت عبدالعظیم حسنی به محضر امام هادی‌(ع)» است که توسط این مرجع آگاه به زیور طبع آراسته شده است.

از جمله مباحثی که در این کتاب وجود دارد اعتقاد به عقاید حقه از مبدأ و معاد و نبوت و امامت است که سبب سعادت و آرامش قلب و رفع اضطراب و نگرانی و موجب امیدواری و خوش‌بینی به حیات و حرکت به سوی رستگاری و فوز و فلاح می‌شود.

همه نکات گفته شده مراتبی است که اشخاص به مقدار قوت درجات ایمان و خلوص عقیده از شرک و خرافات و انحرافات دیگر، حائز آن می‌شوند بنابراین وسیله‌ای برای نیل انسان به سعادت واقعی بالاتر از ایمان صحیح و یقین خالص نیست. از این رو، اهمیت مطالعه این حدیث شریف و نیز توضیحات مربوط به آن، برای بهره‌گیری در ارتقاء ایمان و اخلاص معلوم می‌شود.

همچنین بهره‌گیری از آیات و روایات و معارف عقلانی و سایر علوم اسلامی در شرح و توضیح حدیث از دیگر مباحث مورد توجه در این کتاب است که موجب کسب معرفت و آشنایی بیشتر خواننده با آموزه‌های حیات‌بخش دین و مذهب بوده و در کسب تقوا و عمل نیک می‌شود.

حجم کم کتاب در عین ارائه‌ مطالب جذاب و پرارزش، ویژگی برجسته‌‌ کتاب محسوب می‌شود و آیت‌الله صافی گلپایگانی از تفصیل پرهیز کرده است.

این کتاب با مقدمه‌ای در باب اهمیت ایمان آغاز می‌شود. سپس مطلب مهمی با عنوان «عرض دین بر دین‌شناسان» می‌پردازد که به نکات ارزشمندی اشاره می‌شود. «مسئله عرض دین در عصر حاضر»، «پیشینه عرض دین»، «عرض دین حضرت عبدالعظیم و جلالت آن بزرگوار» و «ادب و اخلاق کریمه حضرت عبدالعظیم در عرض دین» قسمت‌های بعدی این کتاب را تشکیل می‌دهند و سپس بررسی سند حدیث آغاز می‌شود و در ادامه، توضیح مضمون حدیث با عناوین متنوع پیش روی خواننده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcefw8x.jh8zwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما