يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : 45367
منبع : ایرنا

مدیرکل میراث فرهنگی: آثار تاریخی قم مرمت و بازسازی می شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با اشاره به این که توسعه طرح های عمرانی، بافت های تاریخی قم را از بین می برد گفت: آثار تاریخی این استان مرمت و بازسازی می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی: آثار تاریخی قم مرمت و بازسازی می شود
به گزارش قم نیوز، عیسی رضایی به همراه اعضای ستاد کنگره تاریخ معماری و شهرسازی قم روز یکشنبه در دیدار با آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: در اجرای طرح حرم تا حرم، بافت های تاریخی قم از بین رفته است که به دنبال احیا و بازسازی آن هستیم، در برخی از کشورهای غربی به حفظ آثار تاریخی توجه ویژه ای می شود و در طرح های توسعه شهری نیز مورد اهتمام قرار می گیرد.

وی افزود: شورای عالی معماری و شهرسازی استان قم به دنبال احیای بافت های تاریخی است.
رضایی در ادامه گفت: 360 اثر تاریخی در استان قم به ثبت ملی رسیده است که اعتبارات اداره کل میراث فرهنگی قم در احیای این تعداد بافت تاریخی بسیار ناچیز است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم به مرمت خانه های تاریخی به صورت مشترک اشاره کرد و گفت: خانه های تاریخی به خاطر داشتن مالکان باید با رضایت و مشارکت آنان مرمت شود، این در حالی است که برخی از خانه هایی که مالکان آنها هزینه مرمت را نداشته باشند به صورت صددرصد رایگان مرمت می شود.

وی افزود: تا کنون تعدادی از خانه های تاریخی استان قم زیرنظر کارشناسان میراث فرهنگی قم مرمت و بازسازی شده است.

به گفته وی،800 اثر تاریخی در قم شناسایی شده است.

رضایی هم چنین برگزاری کنگره تاریخ معماری و شهرسازی را اقدامی سازنده در خصوص ترویج معماری اسلامی و ایرانی برشمرد و گفت: دستاوردهای این کنگره می تواند منبعی تاریخی و مستند برای استفاده متخصصان باشد.

وی ادامه داد: این کنگره به صورت استانی در استان ها برگزار می شود و مرحله کشوری آن، اردیبهشت ماه سال آینده در شهر بم ترتیب می یابد.

کنگره استانی تاریخ معماری و شهرسازی در استان قم با تجلیل از برترین های عرصه معماری،30 دی ماه جاری در تالار مرکزی شهر قم برگزار می شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcefx8e.jh8npi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما