پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 48337
منبع : خبرگزاری فارس
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم مطرح كرد

افزايش قدرت‌نمايي نظام با حضور بيشتر مردم در انتخابات

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: همانگونه كه شهدا جان خود را براي حفظ نظام فدا كردند انتخابات نيز وسيله حفظ نظام است بنابراين هر اندازه اين حضور فعالانه‌تر باشد قدرت‌نمايي نظام بيشتر است.
افزايش قدرت‌نمايي نظام با حضور بيشتر مردم در انتخابات
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی، با اشاره به حضور مردم در انتخابات و تأثیر آن اظهار کرد:‌ نظام دارای عنوان جمهوری اسلامی و مکتب نظام بر اساس اسلام است، بنابراین مردم پایه و اساس نظام را تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد:‌ امام خمینی(ره) تأسیس انقلاب را مدیریت می‌کردند ولی این مردم بودند که با مدیریت و رهبری ایشان نظام را به وجود آوردند بنابراین در تداوم آن نیز تأثیرگذار هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام خمینی(ره) در سخنی فرمودند حفظ نظام از مهمترین واجبات است گفت: مسئله انتخابات یکی از مهمترین اموری است که این نظام را حفظ می‌کند، انتخاب تشکیلات اجرایی مرهون این انتخابات است بنابراین هر اندازه یکپارچگی، وحدت و حضور بیشتر و فعالانه‌تر باشد این پایگاه مستحکم‌تر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات مشخص می‌کند جمهوری اسلامی تنها شعار نیست بلکه مردم در صحنه حضور دارند و با شرکت در انتخابات به وظیفه الهی و ملی عمل می کنند.

عبداللهی عنوان کرد: هر کسی خود را وابسته به این نظام و مملکت بداند به طور طبیعی باید حضور فعال داشته باشد و شرکت در انتخابات علاوه بر اینکه تکلیف الهی است و سیاست را از دین جدا نمی‌دانیم یک عبادت بزرگ محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: همانگونه که شهدا جان خود را برای حفظ نظام دادند انتخابات نیز وسیله حفظ نظام است بنابراین هر اندازه این حضور فعالانه‌تر باشد قدرت‌نمایی نظام بیشتر است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه هر اندازه حضور آگاهانه‌تر، همراه بصیرت بیشتر و دقت در انتخاب اصلح باشد کارایی انتخاب و حضور افزایش پیدا می‌کند گفت: ولایتمداری و همراهی بیشتر با ولی فقیه از جمله معیارهای انتخاب اصلح است، فرد اصلح باید تعامل جهانی را همراه عزتمداری بداند و به تمدن اسلامی توجه کند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcefx8e.jh8vxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما