دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 42117
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
امام جمعه قم:

کاهش جرم و جنایت نیازمند همت مضاعف است/ نیروی انتظامی بازوی ولایت در نظام اسلامی است

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه گفت: در عصر غیبت امام معصوم(ع)، ولایت با فقیه جامع‌الشرایط است که وی برای اجرایی کردن قوانین اسلام، بازوانی دارد که این بازوان زمینه اعمال ولایت آن‌ها را تسهیل می‌کند که نیروی انتظامی از جمله این بازوان است.
کاهش جرم و جنایت نیازمند همت مضاعف است/ نیروی انتظامی بازوی ولایت در نظام اسلامی است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار فرمانده نیروی انتظامی قم در سالن محراب حرم مطهر گفت: افتخار می‌کنیم که در نظامی زندگی می‌کنیم که نیروی انتظامی آن نیرویی در خط ولایت و بازوی اهل بیت علیهم السلام است.

وی ادامه داد: بر اساس اعتقادات ما، در عصر غیبت امام معصوم(ع)، ولایت با فقیه جامع‌الشرایط است که وی برای اجرایی کردن قوانین اسلام، بازوانی دارد که این بازوان زمینه اعمال ولایت آن‌ها را تسهیل می‌کند که نیروی انتظامی از جمله این بازوان است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: در کشورهای مختلف مشاهده می‌شود که انسان‌های زیادی به دلیل تعصبات نژادی به دست پلیس کشته می‌شوند؛ این در حالی است که میان پلیس و مردم کشور ما محبت و دوستی وجود دارد.

وی با اشاره به وجود نمادهای ارتباط، اعتماد و اعتقاد مردم به پلیس گفت: در کشورهای مختلف براساس قوانین و جریمه‌هایی، مردم را ملزم به احترام به پلیس می‌کنند، در حالی که اساس در کشور ما بر پایه محبت است؛ البته در این میان پلیس با قاطعیت در برابر منحرفان و خطاکاران می‌ایستد.

آیت‌الله سعیدی، کم شدن جرم و جنایت در جامعه اسلامی را نیازمند همت مضاعف دانست و گفت: باید هر راهکاری که برای جلوگیری از جرم و جنایت در کشور لازم است، استفاده شود. در این عرصه مردم نیز باید با کسانی که جان خود را در کف دست گرفته‌اند و برای امنیت جامعه تلاش می‌کنند، حداکثر همکاری را داشته باشند.

خاطرنشان می‌شود در ابتدای این دیدار، سردار کاظم مجتبایی، فرمانده انتظامی قم، گزارشی از برنامه‌های انتظامی قم و ویژه برنامه‌های هفته نیروی انتظامی ارائه داد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcefz8e.jh8wzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما