سه شنبه ۸ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب : 7

شهادت در هنگامه خدمت

قم نيوز : قم نیوز: گروه اسناد و اطلاع رساني-امروز سه دهه از فاجعه انفجار بمب در دفتر نخست وزيري و شهادت مظلومانه ، رئيس‌جمهوري و نخست وزير ايران مي گذرد. پرونده اي سياه براي منافقين و حاميان تروريسم، در مقابل برگ زريني در دفتر خاطرات انقلاب كه صديق ترين خدمتگزاران خود را در هنگامه خدمت به بندگان خدا، از دست داد تا با خون آنها؛ نهال نوپاي نظام جمهوري اسلامي آبياري شود.
شهادت در هنگامه خدمت
به گزارش قم نیوز، پس از پيروزي انقلاب اسلامي، دولت هاي غربي در راس آنها آمريكا و انگلستان وقتي دست خود را از منابع اقتصادي و سياسي كشور ايران كوتاه شده و در تصميم گيريها و اتخاذ سياستهاي نظام منافع خود را درخطر مي ديدند، براندازي نظام را به وسيله افرادي سست عنصر در دستور كار قرار دادند.

آنها از همان ابتداي پيروزي انقلاب دريافتند كه ديگر جايگاهي در سياستگذاري و هدايت جامعه ايران ندارند و سياست مستقل نه شرقي و نه غربي كه شعار هميشگي مردم مبارز ايران بود، در صحنه عمل توسط خدمتگزاران نظام در حال اجراست، لذا به فكر نابودي نظام و متلاشي كردن آن افتادند و در اين راه از هيچ اقدامي كوتاهي نكردند در ابتدا با تحريك عراق و حمله به مرزهاي قانوني ايران تصميم داشتند تا با ايجاد بحران جنگ و ناامني، مردم را نسبت به انقلاب بدبين و به اين وسيله اسباب سرنگوني نظام را فراهم آورند اما حوادث آنگونه كه آنها برنامه ريزي كرده بودند پيش نرفت و ورق به شكلي ديگر برگشت، به گونه اي كه مردم هميشه بيدار ايران اسلامي، با هدايت و رهبري امام خميني (ره ) دوشادوش نيروهاي مسلح نظام در سنگرهاي دفاع مقدس به مقابله با متجاوزان پرداختند .

از ديگر دسيسه هاي آنها بكار گيري جو ترور و وحشت در جامعه بود آنها در مدت زماني كوتاه با هدايت افراد خود فروخته داخلي، تعداد بسياري از ياران و همراهان امام و انقلاب را به شهادت رساندند و در هر حادثه نه تنها نتيجه اي برايشان حاصل نشد بلكه ملت صبور ايران مصمم تر از قبل به حمايت از انقلاب اصيل خود برخاستند

هنوز بار تلخي مصيبت انفجار بمب بدست گروهك منافقين در دفتر مركزي حزب جمهوري اسلامي و شهادت ۷۲ تن از ياران با وفاي انقلاب بر دوش مردم ايران سنگيني مي كرد كه دسيسه اي ديگر براي ترور رييس جمهور و نخست وزير محبوب، متعهد و كارآمد نظام در شهريور ۱۳۶۰ رقم خورد.

در طراحي اين نقشه شوم افراد نفوذي در دفتر رياست جمهوري كه همان جاسوسان تربيت شده بيگانگان بودند به صحنه آمدند و با رسوخ در اركان كليدي نظام و استفاده از حسن اعتماد مسئولين كه جز خدمت به مردم انديشه اي ديگر در سر نداشتند، زمينه ساز فاجعه اي ديگر در هشتم شهريور شدند.

در شب حادثه شهيد رجايي رييس جمهور و شهيد باهنر نخست وزير به همراه دبير شوراي امنيت، كه بعدها مشخص شد از عوامل نفوذي دشمنان بوده است، در جلسه شوراي امنيت حضور يافتند و در فاصله كوتاهي از تشكيل جلسه كيف محتوي بمب منفجر و داغي ديگر بر دل مردم شهيد پرور ايران نشانده شد، آري در يك چشم برهم زدن سكان داران قوه مجريه كشور دعوت حق را لبيك گفتند و در يكي از زيباترين صحنه ها، كه همانا صحنه خدمت به مردم بود، به شهادت رسيدند.

چند روز پس از فاجعه هشتم شهريور دادستان كل كشور اعلام كرد، شواهد و قرائن پرونده اين حادثه نشان داده كه عامل ترور مسعود كشميري بوده است، كه قبل از انفجار ساختمان نخست وزيري را ترك و در ميدان پاستور نزد كساني مي‌رود كه منتظرند تا او را به يك نقطه امن انتقال دهند. همزمان با اين انفجار صداي مهيبي منطقه را ‌لرزاند. مطابق نظر كارشناسان بمب از نوع خاص 'تخريبي-آتش‌زا' بوده كه از حدود دو پوند تي- ان- تي و مقداري منيزيم تشكيل شده بود. شدت انفجار به حدي زياد بود كه شاهدان معتقد بودند صدايي به اين شدت را تا حال نشنيده بودند.

شهيد رجائي كه در زمان شهادت ۴۸ سال سن داشت، پس از پيروزي انقلاب ابتدا مسئوليت وزارت آموزش و پرورش را بر عهده گرفت و سپس در سال ۱۳۵۹ با نمايندگي مردم تهران وارد مجلس شوراي اسلامي شد.

در ۱۸ شهريور ۱۳۵۹ به نخست وزيري‌ رسيد و پس از عزل بني‌صدر در انتخابات دوم مرداد ۱۳۶۰با كسب بيش از ۱۳ ميليون رأي مردم به عنوان دومين رئيس جمهوري ايران انتخاب شد.

شهيد باهنر نيز هنگام شهادت دهه چهارم عمر را سپري مي كرد و پس از پيروزي انقلاب مسئوليت هائي از جمله عضويت در شوراي انقلاب، نمايندگي مردم كرمان در مجلس خبرگان، نمايندگي مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، وزارت آموزش و پرورش (در كابينه شهيد رجائي) و دبير كلي حزب جمهوري اسلامي (پس از شهادت دكتر بهشتي) را برعهده داشته است. او پس از انتخاب شهيد رجائي به رياست جمهوري، از سوي وي به نخست‌وزيري جمهوري اسلامي ايران برگزيده شد.

روز بعد از حادثه، خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) به نقل از فرانس‌پرس از پاريس گزارش داد: 'گروهك منافقين عصر يكشنبه گذشته با انتشار اعلاميه‌اي مسؤوليت انفجار دفتر نخست‌وزيري ايران را به عهده گرفت'. به گزارش فرانس‌پرس، اين اطلاعيه در انگلستان و از سوي اين گروهك در لندن منتشر شده بود.

امام خميني (ره) ضمن محكوم كردن اين اقدام تروريستي، در سوگ شهادت شهداي دولت چنين مرقوم داشتند:
'اين افرادي كه شهيد شده اند، همگي در نظر ما عزيز و ارجمندند. آقاي رجايي و آقاي باهنر، دو شهيدي هستند كه در كنار هم در جبهه هاي نبرد با قدرت هاي فاسد، هم رزم بودند. مرحوم شهيد رجايي به من گفتند كه بيست سال است كه با آقاي باهنر همراه بودند و خداوند خواست كه با هم از اين دنيا و به سوي او هجرت كنند'.

امام (ره) با اشاره به جمعيت شركت كننده در مراسم تشيع اين دو بزرگوار و بالندگي خون شهدا فرمودند:
'الان ببينيد كه سراسر كشور ما در خيابان ها و كوچه ها و بازارها در سوگ نشسته اند و آن طوري كه به من اطلاع داده اند، جمعيت بيشتر از وقتي است كه ۷۲ تن شهيد شدند، رجايي و ديگران اگر نيستند، خدا هست'
'با رفتن شهدا در عين حالي كه متأثر هستيم، ليكن چون توجهمان به خداست و ملت ما چون براي خدا قيام كرده است، با رفتن اشخاص هيچ سستي به خودش راه نمي دهد'.

هرچند منافقين كور دل و قدرت هاي سلطه گر تلاش داشتند با انجام اين ترورها اقدام به براندازي نظام جمهوري اسلامي كنند اما ندانسته پايه هاي آن را محكم تر ساختند و باعث افزايش خشم و نفرت مردم مبارز ايران نسبت به خود و بيگانگان شدند.

انتهای پیام/ط
https://qomnews.ir/vdcejb8f9jh8.ib.html
نام شما
آدرس ايميل شما