يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۰۶
کد مطلب : 12435
منبع : قم نیوز
آیت‌الله خاتمی:

افزایش قدرت خرید کتاب میان حوزویان نیازمند تدبیر ویژه است

قم نيوز : قم نیوز: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمهیدات ویژه‌ای برای افزایش قدرت خرید کتاب میان حوزویان بیندیشد.
افزایش قدرت خرید کتاب میان حوزویان نیازمند تدبیر ویژه است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید احمد خاتمی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت کتاب، قدرت خرید کتاب در میان حوزویان نیز کاهش یافته که امیدواریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حد امکان و وسع خود اقدامات بهتری برای حل این مشکل انجام دهد.

وی تصریح کرد: با وجود افزایش قیمت دلار، ناشران خارجی همچنان در نمایشگاه‌های کتاب کشور حاضر شده و محصولات خود را ارائه می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران ابراز امیدواری کرد که مسئولان ذی‌ربط به بهترین نحو زحمات این ناشران را جبران کنند و حمایت‌های لازم را از آنان به عمل آورند.

وی با اشاره به افزایش کیفی نمایشگاه کتاب حوزه نسبت به سال‌های گذشته، گفت: امسال بخش کتاب‌های لبنانی را که معمولا ناشران فعال در عرصه کتاب‌های مذهبی هستند، پربارتر و پرمحتواتر دیدم و امیدوارم در نمایشگاه‌های بعدی، حضور این ناشران افزایش یابد.

خاتمی پیشنهاد کرد که نمایشگاه کتاب حوزه پس از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در اردیبهشت ماه برگزار شود تا هم حضور ناشران غیر ایرانی افزایش یابد و هم دسترسی طلاب به کتب مورد نظرشان آسان‌تر شود.

وی افزود: اگر نمایشگاه کتاب‌های معارف اسلامی در استان قم برپا شود، به دلیل حضور مراکز و نهادهای حوزوی در این استان، مناسب‌تر خواهد بود.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcene8z.jh8wxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما