جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۶
کد مطلب : 28735
آیت‌الله اعرافی:

ایران در رزمایش پیامبر اعظم (ص) قدرت خود را به رخ جهانیان کشید

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم برگزاری رزمایش پیامبر اعظم (ص) را جلوه‌‌هایی از قدرت سخت کشور توصیف کرد و گفت: در این رزمایش توانمندی‌های کشور به رخ جهانیان کشیده شد و دشمنان بدانند که مواضع استوار رهبر انقلاب درباره مذاکرات زنجیره‌ای از مواضع استوار انقلاب اسلامی است.
ایران در رزمایش پیامبر اعظم (ص) قدرت خود را به رخ جهانیان کشید
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم آمار طلاق و ازدواج در کشور را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: باید نسبت به علل افزایش سن ازدواج در کشور بررسی داشته باشیم؛ یکی از علل این مسئله توقعات و تشریفات است.

وی با اشاره به اینکه در آیات و روایات نسبت به مقوله خانواده و توجه به حقوق و وظایف خانواده توجه شده است، افزود: سلامت خانواده در گرو این است که اعضای خانواده نسبت به حقوق و وظایفی که بر عهده دارند پایبند باشند؛ جامعه‌ای سالم است که اعضای گروه‌های آن نسبت به انجام وظایف اجتماعی خود اهتمام داشته باشند.

امام جمعه قم تصریح کرد: ما از گنجینه گرانبهایی به نام معارف اسلامی و کتاب و سنت بهره‌مند هستیم و باید با تکیه بر این گنجینه‌ خانواده‌هایی سعادتمند داشته باشیم. وی با اشاره به اینکه از نکات مهم و کلیدی در روابط خانوادگی تکریم و احترام متقابل است، افزود: اعضای خانواده‌ها باید درک و شناخت درستی از یکدیگر داشته باشند.

اعرافی همچنین عمل به وظایف خانوادگی و اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: اگر قرار است که انسان‌ها در محیطی زندگی کنند مسئله درک متقابل بین افراد از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه شناخت و درک متقابل در زندگی اجتماعی به خانواده‌ها محدود نمی‌شود، گفت: افرادی که در یک محیط کاری با یکدیگر همکار هستند به نوعی زندگی اجتماعی را تجربه می‌کنند و باید از یکدیگر شناخت داشته و در مسیر اصلاح یکدیگر گام بردارند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه باید نگاهی آرمانی و آسمانی به تشکیل خانواده داشته باشیم، ادامه داد: خانه امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) نمونه‌ای از یک خانه آرمانی و آسمانی است و در چنین خانه‌ای حسن (ع)، حسین (ع) و زینب(س) تربیت شدند.

وی با اشاره به اینکه جوانی بهترین فرصت برای اجابت دعا و پذیرش توبه است، عنوان کرد: باید فرصت‌هایی که در اختیار داریم را غنیمت بشماریم.

اعرافی با اشاره به اینکه ایام شهادت حضرت زهرا (س) با ایام پایان سال و اوایل سال جدید همزمان شده است، تصریح کرد: ملت مسلمان ایران همواره نسبت به رعایت حرمت این ایام اهتمام داشته و در جشن و شادی خود نیز حرمت خاندان پیامبر (ص) را رعایت می‌کنند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه در ادامه با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان قم اظهار داشت: انتظار داریم که دولت نسبت به تقویت زیرساخت‌های شهر قم اهتمام بیشتری داشته باشد و این انتظاری به حق است.

وی با اشاره به وجود صدها مرکز علمی و پژوهشی و همچنین وجود حوزه علمیه و شخصیت‌های بزرگ دینی دارای جنبه‌ای ملی و فراملی است، ادامه داد: این شهر همچنین دارای جنبه زیارتی بوده و یک شهر بین‌المللی به شمار می‌رود.

اعرافی از قم به عنوان خاستگاه انقلاب و پایگاه علم و جهاد یاد کرد و افزود: باید شهر قم در زمینه ارائه خدمت به دنیا در جایگاه والایی قرار گیرد و تحقق این امر نیازمند توجه بیشتر از سوی مسئولان است.

وی دیگر نتایج این سفر را ارتباط مسئولان نظام با پایگاه علم و دانش دانست و اظهار داشت: انتظار از دولت این است سرمایه بزرگ علمی و معنوی که پشتوانه‌ای عظیم اسلامی دارد، مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه قم با اشاره به رهنمودهای دلسوزانه مراجع معظم تقلید در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ادامه داد: البته در طرف متقابل از حوزه علمیه نیز انتظار است که به نیازهای دنیای اسلام پاسخ لازم را ارائه دهد. وی مهیا شدن زمینه‌های لازم برای رشد و اعتلای کشور با اصلاح برخی از رویه‌ها را از دیگر نتایج سفر رئیس جمهور به قم دانست.

اعرافی حضور چشمگیر مردم در راهپیمایی 22 بهمن را جلوه‌ای از اقتدار نظام دانست و افزود: حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن تحلیل‌گران غربی را در بهت و حیرت فرو برد.

وی همچنین برگزاری رزمایش پیامبر اعظم (ص) را جلوه‌‌هایی از قدرت سخت کشور توصیف کرد و گفت: در این رزمایش توانمندی‌های کشور به رخ جهانیان کشیده شد و دشمنان باید بدانند که مواضع استوار رهبر انقلاب درباره مذاکرات زنجیره‌ای از مواضع استوار انقلاب اسلامی است.

امام جمعه قم اظهار داشت: دشمنان اسلام و ایران باید پیام‌ رسای ملت را شنیده و بدانند که اگر اشتباهی کنند خودشان متضرر خواهند شد؛

جبهه مقاومت در کشورهای مختلف نیز بداند که نتیجه ایستادگی پیروزی است و ایران همواره در کنار آن‌ها است و مقاومت به این پشتوانه می‌تواند دلگرم باشد.

انتهای پیام/132
https://qomnews.ir/vdcenf8w.jh8vxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما