دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب : 13975
باقری لنکرانی در جمع طلاب مدرسه معصومیه(س) خواستار شد:

روشن شدن تعارض گفتمان ها در حل مشکلات کشور

قم نيوز : قم نیوز: کاندیدای جبهه پایداری با بیان اینکه در انتخابات با تعارض گفتمان‌ها مواجه هستیم گفت: عده‌ای می‌خواهند معضلات کشور را با هر روشی حل کنند و عده‌ای نیز به دنبال حل مشکلات از طریق مشی دینی و اسلام انقلابی هستند.
روشن شدن تعارض گفتمان ها در حل مشکلات کشور
به گزارش قم نیوز، کامران باقری لنکرانی در مراسمی که به همت طلاب مدرسه معصومیه برگزار شد به تشریح وضعیت کشور در آستانه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنیم که در کشور ما شور و نشاط مؤمنانه در صحنه‌های مختلف وجود دارد و مردان و زنان مؤمن نشان می‌دهند که برای دفاع از نظام و آرمان‌های والای آن همیشه آماده‌اند.

وی ادامه داد: انتخابات ریاست جمهوری همواره آزمونی بزرگ پیش روی ملت ایران بوده و در این دوره نیز از این ویژگی خارج نیست. انتخابات آزمونی برای کاندیداها، طرفدارانشان، مردم و برگزار کنندگان آن است و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که طیف‌های مختلف باید به آن توجه داشته باشند این است که پیروزی برایشان اصل نبوده و حضورشان در صحنه به واسطه این نباشد که به هر قیمتی و با توسل به هر ابزاری به پیروزی برسند، بلکه باید نگاهشان این باشد که قبل و بعد از انتخابات چه سیره‌ای را در پیش گیرند که با آرمان‌های امام راحل و خطوط ترسیم شده توسط مقام معظم رهبری زاویه نداشته باشد.

نامزد جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری افزود: اگر کسی برای رسیدن به این منصب هر کاری را مجاز دانست، تشنج آفرینی کرد، برای تبلیغاتش هزینه‌های کلان از هر منبعی خرج کرد و برای جذب آرا حرف‌های دو پهلو بر زبان آورد و ارزش‌های دینی را زیر سوال برد، باید بداند در انتخابات پیروز نخواهند شد، حتی اگر به ظاهر این مقام را به دست بیاورد.

لنکرانی با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط حساس کشور، انتخابات این موضوع را بین مردم به امتحان می‌گذارد که چه کسی با چه رویکردی و چه برنامه‌ای مشکلات را حل می‌کند، ابراز داشت: اینجا اگر کسی برای حل مشکلات حتی به صورت جزئی به تراز یابی با سایرین، حذف دریچه دینی از مسائل و زیر سوال بردن ارزش‌ها چراغ سبز نشان دهد قطعاً در انتخابات مردود است.

وی گفت: ما می‌توانیم با تکیه بر ارزش‌های دینی مشکلات را حل کنیم و برای حل مشکلات در عرصه سیاست داخلی، خارجی و موضوعات معیشتی بهترین نگاه، نگاه دینی به مسائل مختلف در حوزه‌های مختلف است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با بیان اینکه موضوع مهم دیگر میزان شانیتی است که ما برای خودمان قائل هستیم، بیان داشت: نامزدها در ابتدا باید برای خود مشخص کنند که اگر قانون مسیری را برای آنان قرار داد بر اساس آن حرکت خواهند کرد یا جدای از آن رفتار می‌کنند؟

لنکرانی با اشاره به برخی بندهای سوگند رییس جمهور در مجلس ابراز داشت: در آن سوگند نامه که نامزد پیروز بعدها باید بر آن قسم یاد کند آمده است که رییس جمهور باید برای ترویج دین تلاش کند و خودکامگی را کنار گذارد، این ویژگی‌ها باید از هم اکنون و پیش از انتخابات نیز در رفتار و سلوک نامزدی که به پیروزی می‌رسد باشد والا حتی اگر رای بیاورد نیز رفوزه خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انتخابات با حضور کاندیداهای مختلف از سلایق متعدد پیچیدگی‌هایی دارد تصریح کرد: حضور برخی چهره‌ها گام مثبتی در انتخابات تلقی می‌شود، ولی به هر حال این مسئله بر پیچیدگی آن تأثیر به سزایی دارد، شاید در شعارها و بیانات این ویژگی و تمایز به خوبی نمایان نباشد، برخی می‌گویند ما برای تکلیف انقلابی آمده‌ایم، برخی می‌گویند ما برای مقابله با فتنه و انحراف آمده‌ایم و نکته جالب این است که گروه‌های فتنه و انحراف نیز دلیل حضورشان را تکلیف انقلابی و احساس وظیفه ذکر کرده‌اند.

کاندیدای جبهه پایداری افزود: هیچ دوره‌ای تا این اندازه نزدیکی بین حرف‌ها نبوده، اما این اشتراکات باید بررسی شود، باید بررسی کرد که این تعدد نامزدها در طیف‌های مختلف واقعی است یا خیر و واقعی نبودن آن چه رویکردی را در جامعه دنبال می‌کند. ما امروز با این تعارض گفتمانی مواجه هستیم که عده‌ای می‌خواهند معضلات کشور را با هر روشی حل کنند و عده‌ای نیز به دنبال حل مشکلات از طریق مشی دینی، اسلام انقلابی و فرمایشات امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این بررسی و یافتن مصادیق آن پیچیده‌ترین مسئله پیش روی افراد در انتخابات است و امیدواریم ابتدا حضور پر شور مردم که مهم‌ترین نتیجه انتخابات است فراهم شود، سپس به سراغ انتخاب کاندیدای اصلح برویم، انتخاب را بر اساس شعارهای صرف انجام ندهیم و با بزرگان و دلسوزان نظام در این باره مشورت و کسب تکلیف کنیم.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdceno8z.jh8xfi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما