يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 46645
منبع : خبرگزاری فارس
امام جمعه پردیسان:

توسعه پوشش‌های گیاهی به عنوان یک کار مردمی دنبال شود

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه پردیسان قم با تاکید بر اینکه گرایش به کاشت درخت در سطح ملی به خوبی قابل مشاهده است، گفت: زیست بوم انسان در خطر است به همین علت کاشت درخت باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه ترویج یابد تا توسعه پوشش‌های گیاهی و افزایش فضاهای سبز به عنوان یک کار مردمی دنبال شود.
توسعه پوشش‌های گیاهی به عنوان یک کار مردمی دنبال شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سید صمصام‌الدین قوامی ظهر امروز در جشن درختکاری که در ایستگاه تحقیقاتی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان در نزدیکی بوستان غدیر برگزار شد، با اشاره به اینکه خداوند متعال در قرآن کریم انسان را به درخت تشبیه کرده است، اظهار کرد:‌ نخستین شاخصه بهشت درخت و فضای سبز آن است و دنیای خاکی را می‌توان با درخت‌ها به بهشت تبدیل کرد.

وی با تاکید بر اینکه گرایش به کاشت درخت در سطح ملی به خوبی قابل مشاهده است، اضافه کرد: زیست بوم انسان در خطر است به همین علت کاشت درخت باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه ترویج یابد تا توسعه پوشش‌های گیاهی و افزایش فضاهای سبز به عنوان یک کار مردمی دنبال شود.

امام جمعه پردیسان قم خاطرنشان کرد: یکی از وظایف همیاران طبیعت آموزش است به همین علت کاشت درخت با استفاده از ظرفیت این افراد یک حرکت دانش‌بنیان بوده و با پژوهش و نظارت بر عملکردها می‌تواند نتایج مطلوبی را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه استان کویری قم باید به سمت توسعه پوشش‌های گیاهی حرکت کند، مطرح کرد: امیدواریم این هدف با اهتمام جدی مسؤولان و مشارکت‌های مردمی در کوتاه‌ترین زمان تحقق یابد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcenp8e.jh8pei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما