چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 45835
منبع : اداره كل روابط عمومي و بين الملل شهرداري قم

وقوع بيش از ۲ هزار حريق در قم در سال جاري

قم نيوز : قم نیوز: مدير عامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قم گفت: از ابتداي امسال تا پنجم بهمن ماه، ۲ هزار و ۲۷۵ حادثه آتش سوزي در شهر قم به وقوع پيوسته و عمليات نجات براي يك هزار و ۹۳ تن به انجام رسيده است.
وقوع بيش از ۲ هزار حريق در قم در سال جاري
به گزارش قم نیوز، عباس جعفري افزود: از ابتداي امسال تاكنون در تمامي حوادثي كه آتش نشاني قم براي عمليات نجات اعزام شده است از جمله آتش سوزي، تصادف هاي جاده اي، سقوط در چاه، گاز گرفتي و سقوط از ارتفاع، ۶۰ تن جان خود را از دست داده اند.

وي با بيان اينكه ۱۸ بحران از ميان ۵۴ بحران در كشور در استان قم رخ مي دهد، از مستعد بودن استان براي وقوع سيل و زلزله خبر داد و گفت: ايمني يك تفكر، انديشه و فرهنگ است كه بايد در سطح جامعه گسترش يافته و آحاد جامعه به دنبال ارتقاء سطح ايمني براي خودشان و اطرافيان خود باشند و با شناخت انواع مخاطرات، راهكارهاي مقابله با آنها را به خوبي بدانند.

مدير عامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قم با اشاره به بافت هاي فرسوده در شهر قم، وجود معابر تنگ، ازدحام جمعيت و تخريب گسترده در اين مناطق به هنگام حوادث و آتش سوزي را مورد توجه قرار داد و افزود: سازمان آتش نشاني قم موتورسيكلت هاي مجهز به دستگاه خاموش كننده AFT و تجهيزات پيشرفته را براي حوادث احتمالي اين مناطق درنظر گرفته است.

وي با اشاره به انجام عمليات سازمان آتش نشاني قم در خارج از محدوده شهري، اين اقدام را با توجه به منع قانوني به عنوان مسئوليت پذيري مضاعف اين سازمان عنوان كرد و افزود: در جاده هاي كشور چهار نهاد پليس راهور، اورژانس، هلال احمر و راهداري عهده دار حوادث از جمله آتش سوزي هستند كه متاسفانه هيچكدام امكانات و تخصص اطفاء حريق را ندارند.

مدير عامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قم با اشاره به راه اندازي مركز آموزشي آتش نشاني و ارائه آموزش هاي ايمني در مهدكودك ها، مدارس، دانشگاه ها و حوزه هاي علميه، از اثرگذاري اين آموزش ها در عرصه هاي گوناگون خبر داد و گفت: به طور مثال با ارائه آموزش ها در مهدكودك ها، طي سه سال گذشته حوادث مربوط به چرخ گوشت در قم به صفر رسيده است.

جعفري با بيان اين كه از سال ۹۲ ساختمان هاي مسكوني بالاي چهار طبقه و تمام ساختمان هاي غيرمسكوني بايد مجوز ساخت خود را از سازمان آتش نشاني هم دريافت كنند، اظهار داشت: ارائه آموزش هاي لازم براي استفاده و نگهداري سيستم ها در ساختمان ها بسيار لازم است كه اين آموزش ها در پرديسان در اولويت قرار گرفته است.

وي با اشاره به ارائه آموزش هاي ايمني و آتش نشاني به رانندگان تاكسي و اتوبوس ها و هم چنين گروه هاي مردمي، گفت: برخي از همشهريان براي دريافت آموزش هاي نيمه تخصصي و تخصصي اعلام آمادگي مي كنند كه دوره هاي مقدماتي ۱۰ روز، نيمه تخصصي ۶۰ ساعت و تخصصي ۸۰ ساعت به طول مي انجامد و از اين همشهريان به عنوان همياران آتش نشاني استفاده مي شود.

مدير عامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قم در پايان تصريح كرد: ارائه آموزش هاي ايمني و آتش نشاني براي عموم مردم كه به صورت كاملا رايگان انجام مي شود بسيار مهم است، زيرا بسياري از آتش سوزي ها در لحظات اوليه به راحتي قابل كنترل است، اما اگر اين لحظات بگذرد، حريق و خسارت ها به صورت تصاعدي افزايش مي يابد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcenv8e.jh8nxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما