چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب : 30895
مدیرکل کمیته امداد استان قم:

استان قم حائز رتبه نخست کشوری در طرح سرپرستی ایتام است‌

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل کمیته امداد استان قم با بیان اینکه طرح سرپرستی ایتام برای ایتام زیر ۱۸ سال طراحی‌شده است، گفت: به‌برکت حضور فعال حامیان طرح سرپرستی ایتام رتبه نخست کشوری را در این طرح داشته‌ایم.
استان قم حائز رتبه نخست کشوری در طرح سرپرستی ایتام است‌
به گزارش قم نیوز، عبدالله جلالی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم اظهار داشت: بر اساس آیات قرآنی و سیره عملی ائمه (ع) و احادیثی که داریم یکی از امور، تکریم و اطعام فقرا است.

مدیرکل کمیته امداد خمینی (ره) قم افزود: تلاش در جهت فقرزدایی در ماه مبارک رمضان نقش اساسی در سلامت جامعه دارد و همه بسترها و شرایط فراهم است تا اینکه خیران از ثواب خدمت به فقرا بهره ببرند.

جلالی بابیان طرحی با عنوان «اطعام و افطاری نیازمندان و فقرا» در ماه مبارک رمضان در سطح استان گفت: یکی از روش‌های اطعام فقرا تهیه سبد کالا و بن کالا است، در این راستا برنامه بر این منوال است که در سطح استان اقدام به تهیه ۱۸ هزار سبد کالا کرده‌ایم و سرانه پیش‌بینی‌شده از ۸۰ هزار تومان تا ۱۵۰ هزار تومان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قم بابیان اینکه با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته بهترین روش اطعام فقرا تحویل بن کالا و سبد کالا است خاطرنشان کرد: دومین روش سفره‌های افطاری به ‌صورت گروهی است به این معنا که خیرین و نیکوکاران به‌صورت گروهی در منازل، مساجد و تالارها قصد کمک به فقرا دارند بستر آن آماده می‌شود که این کار صورت بگیرد.

جلالی گفت: سومین روش در مورد اطعام فقرا توزیع غذای گرم و طبخ شده است چراکه بخشی از مردم نذوراتی دارند که این نذورات به‌صورت غذای گرم در میان فقرا و نیازمندان توزیع می‌شود.

وی افزود: در سال گذشته مردم، در ماه مبارک رمضان خیران و سایر نیکوکاران ۹ میلیارد و ۴۸۵ میلیون ریال در جهت کمک به فقرا به کمیته امداد امام خمینی (ره) اقدام کرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قم بابیان اینکه یکی دیگر از طرح‌های اطعام فقرا و نیازمندان طرح «مفتاح الجنه» است گفت: این طرح به منظور سرکشی، دلجویی و هم‌نشینی مسئولان، خیرین و نیکوکاران با فقرا است.

جلالی افزود: ۳۰۰ خانوار در دستور کار طرح «مفتاح الجنه» قرارگرفته‌اند که با کمک مسئولان، خیران و نیکوکاران سرکشی و دلجویی صورت پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر مردم در طول ماه مبارک رمضان در صف‌های جماعت شرکت کرده و قرآن تلاوت می‌کنند یکی از مهم‌ترین پیام‌های نماز و تلاوت قرآن این است که در کنار معنویت فردی به مسائل اجتماعی هم توجه کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قم یکی دیگر از طرح‌ها و برنامه‌هایی که در طول ماه مبارک رمضان و ۲۱ رمضان در دست اقدام است را عملیاتی کردن طرح سرپرستی ایتام دانست و تصریح کرد: این طرح برای ایتام زیر ۱۸ سال طراحی‌ شده و به‌برکت حضور فعال حامیان طرح سرپرستی ایتام رتبه استان قم حائز رتبه نخست کشوری شده است.

جلالی افزود: در حال حاضر ۲۲۰۰ یتیم زیر ۱۸ سال در سطح استان داریم که ۱۶ هزار و ۵۰۰ حامی از این ایتام حمایت می‌کنند.

وی بابیان اینکه در حال حاضر ۱۴۸۱ خانواده که دارای بیماری‌های صعب‌العلاج در سطح استان داریم گفت: برای حمایت از خانواده‌های صعب‌العلاج حداقل کمک ۳۰ هزار تومان پیش‌بینی‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قم با تأکید بر اینکه در راستای درمان بیماران صعب‌العلاج از جامعه پزشکی استمداد می‌طلبیم تصریح کرد: به منظور پرداخت زکات علم و زکات دارایی‌ از جامعه پزشکی می‌خواهیم که به خانواده‌های دارای بیماران صعب‌العلاج کمک کنند.

وی اظهار داشت: در دو ماهه اول سال جاری بیش از ۱۶ میلیارد ریال صدقه در سطح استان جمع‌آوری‌شده که سهم هر شهروند قمی ماهیانه ۷ هزار و ۳۵۰ ریال بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قم گفت: در طرح محسنین و شفا در ۲ ماهه سال جاری مجموعاً ۶۴۶ میلیون و ۵۷۱ هزار ریال کمک کرده‌اند که ۱۱۷ درصد رشد داشته است.

جلالی تصریح کرد: امروز صدقه دادن تبدیل به یک فرهنگ شده است و هر روز درحال‌توسعه است اما این مقدار باید ظرفیت صدقه در استان قم افزایش یابد چرا که نیازها بیش تر از این است.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcenv8x.jh87oi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما