جمعه ۲۳ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب : 13335
آیت‌الله مصباح یزدی:

احتمال وحدت اصولگرایان در انتخابات ضعیف است

قم نيوز : قم نیوز: رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با ارایه تحلیلی از وضعیت انتخابات و آرایش سیاسی جریانات، گفت: با وضعیت فعلی، احتمال وحدت اصولگرایان و معرفی دو یا سه نفر در انتخابات، بسیار ضعیف است.
احتمال وحدت اصولگرایان در انتخابات ضعیف است
به گزارش قم نیوز، آيت الله محمد تقي مصباح يزدي پیش از ظهر پنج‌شنبه در دیدار بانوان جبهه پایداری، "پایبندی به اسلام و ارزش های اسلامی"، "تبعیت از ولی فقیه" و "کارآمدی" را سه شاخصه اصلی کاندیدای اصلح در انتخابات عنوان کرد و گفت: امروز بقای اسلام و رواج ارزش های اسلامی در گرو تبعیت از ولی فقیه است.

وی ادامه داد: باید دید چه کسی به صورت جدی تبعیت دارد، نه این که شعاری باشد و تا جایی که با هوس های برخی بسازد، تابع باشند، اما همین که چیزی مخالف آن ها بود، قهر کنند.

عضو جامعه مدرسين حوزه بر لزوم توجه به مدیریت صحیح، توانمندی و کارآیی در میان کاندیداهای ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: فردی شایسته مقام ریاست جمهوری است که از زیرکی و هوشیاری بالایی برخوردار باشد تا در دام نقشه های شیطانی دشمن نیفتد.

وی در ادامه ضمن ارایه تحلیلی از وضعیت انتخابات و آرایش سیاسی جریانات، تصریح کرد: با وضعیت فعلی، احتمال وحدت اصولگرایان و معرفی دو یا سه نفر از این جریان در انتخابات، بسیار ضعیف است.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اعلام آمادگی بسیاری از افراد برای کاندیداتوری در انتخابات، گفت: انشاءالله همه احساس وظیفه ها حقیقی باشد، اما بالاخره برخی از آن ها، انگیزه های درونی است که بر اثر وسوسه شیطان ایجاد می شود.

وي تاکید کرد: در شرایط کنونی گفتگوها و تلاش های زیادی میان دلسوزان انقلاب و اصولگرایان در جریان است، برای این که از تفرقه و چند دستگی که موجب به میدان آمدن و قدرت گرفتن رقیب مخالف ارزش ها و یا مشکوک نسبت به ارزش ها می شود، جلوگیری به عمل آید.

نماينده مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: البته به برکت دعا و مناجات و زیارت عاشوراها و نذر و نیازها مردم، خدا کمک می‌کند آنچه به صلاح اسلام و مسلمین است، محقق شود، اما در این میان ما باید بدانیم که وظیفه مان چیست.

وي افزود: باید اول خود را اصلاح کرده و انگیزه های غیرالهی را محو کنیم، سپس به شاخصه های اصلی کاندیدای اصلح توجه جدی نماییم.

کسی باید سکان امور اجرایی در دست بگیرد که تجربه مدیریتی لازم را داشته باشد

آیت الله مصباح یزدی تاکید کرد: کسی باید سکان امور اجرایی در دست بگیرد که تجربه مدیریتی لازم را داشته باشد تا بتواند کشور را در مقابل مشکلات جهانی که امروز وجود دارد، به خوبی مدیریت نماید.

وي افزود: این که کسی از بدو امر از حوزه یا دانشگاه بیرون بیاید و بخواهد زمام امور را در دست بگیرد، خیلی بعید است که بتواند موفق باشد.

رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) یادآور شد: به لطف الهی امروز پس از ۳۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، مدیران شایسته و باتجربه فراوانی داریم؛ البته لازم نیست که مثلا کاندیدای مورد نظر حتماً قبلاً رییس جمهور باشد، اما به هر حال لازم است که پست های مهم و تجربه مدیریتی داشته باشد.

خطر اصلی از ناحیه پراکندگی و تشتت کاندیداهای اصولگرایان پدید می‌آید

آیت الله مصباح یزدی تصریح کرد: باید توجه داشت که طرف مقابل اصولگرایان نیز فعال است، ولی خطر اصلی از ناحیه پراکندگی و تشتت کاندیداهای اصولگرایان و آرمان گرایان پدید می آید.

وي در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه والای بانوان از منظر شریعت مقدس اسلام، ابراز داشت: در طول تاریخ اسلام همچون زمان حاضر، هیچ وقت بانوان مسلمان دارای شرایطی مثل امروز نبوده اند که به صورت مستقل بتوانند به وظایف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی خود با هویت اسلامی بپردازند.

استاد حوزه علميه قم با بیان این که اسلام و انقلاب اسلامی به زنان، احساس هویت و شخصیت مستقل بخشید، افزود: نقش حضرت خدیجه (س) در جهاد اقتصادی که عامل پیشرفت اسلام هم بود، الگو و شاخصی است، هر چند باید توجه داشت که مهم تر از جهاد اقتصادی، جهاد فرهنگی و سیاسی است.

آیت الله مصباح یزدی در خاتمه گفت: به راستی اگر مشارکت جدی بانوان در نهضت و انقلاب نبود، شاید اصلا انقلاب به پیروزی نمی‌رسید.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcenx8z.jh8xxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما