يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۷
کد مطلب : 22155

جزئیات بیشتر از ماجرای کلاهبرداری پیامکی فروش تسهیلات

قم نيوز : قم نیوز: پلیس آگاهی قم در اقدامی با دعوت از خبرنگاران و شاکیان پرونده کلاهبرداری پیامکی فروش تسهیلات بانکی از اسرار این پرونده پرده برداشت.
جزئیات بیشتر از ماجرای کلاهبرداری پیامکی فروش تسهیلات
به گزارش قم نیوز، در آستانه میلاد حضرت زهرا (‌س) پلیس آگاهی قم در اقدامی با دعوت از خبرنگاران و شاکیان پرونده کلاهبرداری پیامکی فروش تسهیلات بانکی از اسرار این پرونده پرده برداشت.

مهدی قدمی از دستگیری فردی با هویت واقعی غلام‌پور و نام مستعار «سروش» خبر داد و گفت: این شخص با ارسال پیامک‌های دسته جمعی مخاطبان خود را انتخاب و با فریب دادن ایشان کلاهبرداری می‌کرد.

رئیس پلیس آگاهی قم افزود: این فرد با پول‌هایی که از مردم کلاهبرداری کرده بود در ویلایی در بندر انزلی به خوش‌گذرانی مشغول بود که به همت پلیس آگاهی قم شناسایی و دستگیر شد.

۲۵ نفر از شاکیان این پرونده در قم که در این جلسه حاضر بودند پس از کمی تامل با خبرنگاران سخن گفتند و اذعان کردند که به دلیل ساده بودن شرایط دریافت تسهیلات به دام کلاهبرداران افتادند.

یکی از شاکیان که زن جوانی بود اینگونه سخن گفت: پیامکی با مضمون اینکه وام‌های قابل انتقال برای فروش ۱۰۰ میلیون ریالی، ۲۰۰میلیون ریالی، ۴۰۰میلیون ریالی و ۸۰۰ میلیون ریالی با شرایط آسان واگذار می‌شود دریافت کردم و بدون اطلاع همسرم برای اینکه او را شگفت زده کنم دست به کار شدم.

وی افزود: پس از تماس با شماره اعلام شده مورد تاثیر سخنان شخص کلاهبردار که با آگاهی کامل از قوانین و اصطلاحات بانکی سخن می‌گفت قرار گرفتم و سپس در چندین وعده پول به حساب‌هایی که از سوی وی اعلام می‌شد واریز کردم که جمع مبالغ واریز شده ۴۰۰میلیون ریال شد.

یکی دیگر از شاکیان این پرونده گفت: فرد کلاهبردار چنان با ما سخن می‌گفت که به او شک نکردیم به ویژه آگاهی که از شرایط دریافت تسهیلات داشت جای هیچ سوءظنی را باقی نمی‌گذاشت.

وی تصریح کرد: شخص کلاهبردار برای جلب اطمینان از ما مدارکی مانند کپی یک سند ملکی طلب کرد که برای او در تهران فکس کنیم و این رویه شرایط را برای اطمینان هرچه بیشتر فراهم کرد.

شاکی دیگری که خود را معلم معرفی می‌کرد ادامه داد: دریافت تسهیلات با سود بالا در بانک‌ها و شرایط دشوار در دریافت تسهیلات و فاصله زمانی طولانی تا دریافت این تسهیلات ما را نسبت به اینکه فریب کلاهبرداران حرفه‌ای که از اعتماد مردم به نفع خود استفاده می‌کردند سوق داد.

خانمی جوان که او هم از سوی «سروش» اغفال شده بود گفت: با شماره‌ای که پیامک شده بود تماس گرفتم و به من گفته شد که اینجا شرکتی تبلیغاتی است و به ازای دریافت وجه، برای همه پیامک ارسال می‌کنیم.

پس از صحبت با شاکیان پرونده نوبت به مردی رسید که با خونسردی و بی‌رحمی خانواده‌های فراوانی را بی خانمان کرده بود. سروش که مردی حدود ۴۰ ساله به نظر می‌رسید با مو و محاسنی سفید مشکی در دیدار با خبرنگاران چهره‌ای حق به جانب به خود گرفت و خود را «غلام پور» معرفی کرد.

وی جرم خود را کلاهبرداری در فروش تسهیلات بانکی عنوان کرد و گفت: دوسال پیش جذب شرکتی شدم که زمینه فروش وام‌های اعطایی بانک مسکن و وام‌های زیر ۱۰۰میلیون را فراهم می‌کرد و من یکی از ۹ نفر کارمندی بودم که در این شرکت مشغول به کار بودم.

متهم پرونده کلاهبرداری پیامکی ادامه داد: فعالیت این شرکت در زمینه فروش املاک و مستقلات بود که به صورت مجازی فعالیت می‌کرد ولی در کنار این فعالیت نسبت به اعطای وام هم فعالیت داشت.

این کلاهبردار حرفه‌ای اذعان کرد: تسهیلات پرداختی در صورتی که از طرح توجیهی برخوردار بود با سود ۴ تا ۸ درصد پرداخت می‌شد و تسهیلات بانکی نیز ۱۲ درصد سود داشت و من تا ۲۵ آذرماه سال ۹۲ با این شرکت همکاری داشتم و پس از آن از بدنه این شرکت جدا شدم.

غلام‌پور مدعی بود که او «سروش» نیست و یکی از ویزیتورهای این شخص است و اشخاص دیگری پول‌ها را دریافت می‌کردند و در مدتی که وی با شرکت همکاری داشته است هیچ شکایتی وجود نداشت.

وی افزود: اگر شخصی درخواست می‌کرد ما شرایط ملاقات با «سروش» را برای او فراهم می‌کردیم و این شخص در خیابان‌های میرداماد و خیابان رسالت دفتر داشت و مخاطبان می‌توانستند با او ملاقات کنند.

سروش اذعان داشت: از مجموعه مبالغی که مشتریان به حساب واریز می‌کردند ۱۰ درصد دریافت می‌کردم که در دو سال یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال نصیب من شد.

وی که از اعمال خود ابراز پشیمانی نمی‌کرد بیان داشت: به دلیل شرایطی که پیش آمده است اگر قرار باشد خودم تسهیلات دریافت کنم هیچگاه به این پیامک‌ها اعتماد نمی‌کنم.

اکنون نوبت شاکیان بود که با متهم پرونده رو در رو ملاقات کنند به همین دلیل متهم را به اتاقی که شاکیان در آن حضور داشتند آورده شد و او بدون هیچ تاسف و یا خجالتی با اعتماد به نفس وارد اتاق شد.

شاکیان در لحظه نخست پس از صحبت با او صدایش را شناختند همان صدایی بود که با اعتماد به نفس آنان را به راست بودن ماجرای دریافت تسهیلات دعوت می‌کرد.

یکی از شاکیان پرونده که زن جوانی بود با فریاد و اشک گفت: این مرد درحالی که با او تلفنی صحبت می‌کردم همواره به من می‌گفت من شمار زیادی از مردم را خانه دار کردم و هنگامی که او را برای راست بودن حرف‌هایش به حضرت زهرا (س) قسم دادم در جوابم گفت اگر شک داری بگو «حضرت زهرا بیاید و مرا دستگیر کند».

لحظه‌ای سکوت همه اتاق را فرا گرفت و بعد زن با فریاد و اشکی که در پهنای صورتش دیده می‌شد ادامه داد: «حضرت زهرا (س)» تو را در محلی که در آن مخفی شده بودی دستگیر کرد.

بررسی پرونده سروش برای شناسایی دیگر شاکیان احتمالی همچنان از سوی آگاهی قم در دست رسیدگی است.
انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcenz8w.jh8wni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما