يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب : 38185
آیت الله نوری همدانی:

موزه آثار دفاع مقدس در همه استان‌ها احداث شود

قم نيوز : قم نیوز: مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهمیت حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گفت: باید موزه آثار دفاع مقدس در همه استان‌ها احداث شود.
موزه آثار دفاع مقدس در همه استان‌ها احداث شود
به گزارش قم نیوز، آیت الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با مدیران کل و معاون و روسای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح کشور، با اشاره به اینکه هر پیغمبری که مبعوث شد در دستی آلات جهاد و در دستی دیگر ابزار هدایت داشته است، اظهار کرد: پیامبر اکرم هم در دستی قرآن و در دستی دیگر شمشیر داشت.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر اینکه هیچ سلاحی مانند جهاد و شهادت ماندگاری ندارد، افزود: رنگ خود شهادت بالاترین رنگ‌ها است و مفهومی بسیار غنی و پر بار دارد، ایمان و عمل صالح که در قرآن بارها بر آن تاکید شده است در شهادت معنا پیدا می‌کنند.

استاد دورس عالی حوزه بیان کرد: بالاتر از شهادت هیچ کار و عمل صالحی وجود ندارد، تقوا ۲۳۷ بار در قرآن آمده است و این تقواست که این‌ها را به میدان جنگ با دشمن می‌کشاند

وی با اشاره به اینکه صبر بیش از ۷۰ بار در قر آن آورده شده است، افزود: کسی که صبر نداشته باشد نمی‌تواند به کارزار رهسپار شود و گرامی‌ترین مرگ‌ها که همه ارزش‌های انسانی را در خود دارد شهادت است.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه احیای فرهنگ جهاد و شهادت بسیار لازم است و از برکات انقلاب است، بیان کرد: باید آثار و ارزش‌ها و برکات انقلاب به مردم شناسانده شود.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر اینکه اولین رکن انقلاب اسلام ناب محمدی است، افزود: دومین رکن انقلاب مردم هستند، تمام پیامبران خدا اول به سراغ مردم می‌رفتند و مردم را با خود هماهنگ می‌کردند وبعد سراغ فرعونیان و
نمرودیان می‌رفتند.

استاد برجسته حوزه با اشاره به اینکه کل مردم قیام و انقلاب را بر عهده گرفتند، افزود: به واسطه همین مردم ۸ سال جنگ تحمیلی با عزت و افتخار به سرانجام رسید.

وی با تاکید بر توجه به وصیت نامه‌های شهدا، خاطرنشان کرد: درس‌های زیادی را می‌توان از وصیت نامه‌های این شهدا دریافت کرد.

آیت الله نوری همدانی بیان کرد: هر چه این صحنه‌ها را پرنشاط و گرم نگه داریم نمونه‌هایی مانند این شهدا را تربیت خواهیم کرد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه مردم از حرف ولایت فقیه به حق بودن راه خود پی می‌بردند، افزود: رکن دیگر این انقلاب ولایت فقیه است که اگر نبودند هیچ وقت این انقلاب به ثمر نمی‌رسید.

استاد برجسته حوزه علمیه با تاکید بر اهمیت ایجاد موزه‌های آثار شهدا، ابراز کرد: در استان کرمان موزه بزرگی برای نمایش آثار شهدا ایجاد شده است که باید در همه استان‌ها تکرار شود.
 
انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdcenz8x.jh8vvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما