دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب : 15009
با حضور آیت الله حسینی بوشهری:

بزرگداشت آیت الله حکیم در قم برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: مراسم بزرگداشت آیت الله محمد باقر حکیم در قم با حضور علما و فضلاء برگزار شد.
بزرگداشت آیت الله حکیم در قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز، در مراسمی که صبح امروز توسط شهرداری کلانشهر قم و با همکاری سپاه علی بن ابی طالب استان قم و با حضور آیت الله حسینی بوشهری، آیت الله سید احمدی خاتمی و حجت الاسلام آشتیانی و امیر آبادی نمایندگان قم در مجلس، در مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد، یاد و خاطره آیت الله محمد باقر حکیم گرامی داشته شد.
 
در این مراسم که امام جمعه قم و فرمانده سپاه علی بن ابیطالب، سردار مهدوی نژاد و جمعی از شخصیت‌های عراقی هم حضور داشتند، آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور  بر شخصیت والای آیت الله محمد باقر حکیم تاکید کرد.
 
همچنین یکی از اعضای مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق، پیام حجت الاسلام و المسلمیین عمار حکیم، رییس این مجلس را برای حاضران قرائت کرد.
 
محمد دلبری، شهردار کلانشهر قم نیز با اشاره به نامگذاری یکی از خیابان‌های منتهی به بلوار پیامبر اعظم(ص) به نام این شهید بزرگوار، افزود: آیت الله محمد باقر حکیم 23 سال ساکن قم بود و شهروند قم به حساب می‌آید. شهروندی که مردم قم به همجواری با وی افتخار می‌کنند.
 
آیت الله محمد باقر حکیم رییس پیشین مجلس اعلای اسلامی عراق بود که در زمان وی مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق خوانده می‌شد.
 
وی پس از سرنگونی صدام به عراق بازگشت اما در حادثه تروریستی انفجار در مقابل حرم امام علی(ع) به همراه بیش از 100 نفر از مردم و شیعیان، به شهادت رسید.


انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdceo78z.jh8n7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما