پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب : 30499
آیت‌الله علوی‌گرگانی:

رفتار و عمل اساتید دانشگاه هدایتگر نسل جوان جامعه است

قم نيوز : قم نیوز: مرجع تقلید شیعیان گفت: استاد برای دانشجو از جذابیت بسیار بالایی برخوردار است و این عاملی برای شکل گیری رفتار و عمل دانشجو است.
رفتار و عمل اساتید دانشگاه هدایتگر نسل جوان جامعه است
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید محمدعلوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از مسئولان و استادان دانشگاه پیام نور استان قم با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور نه تنها در نام بلکه در عمل باید پیام آور نور باشد، اظهار داشت: آنچه که سازمان ها و ارگان ها به عنوان نام یدک می‌کشند اهمیت ندارد بلکه عملشان مهم است.

استاد برجسته حوزه با اشاره به اینکه عمل در جامعه نمود پیدا می‌کند، افزود: دانشگاه پیام نور باید پیام آور نور الهی و هدایت کننده به این مسیر باشد.

وی با اشاره به اینکه در دنیا توجه به سرمایه افراد به عنوان یک ارزش شناخته شده است، تصریح کرد: در آخرت برخلاف دنیا که سرمایه ارزش است، عمل و رفتار انسان معیار است و باید در دنیا طوری رفتار کرده باشیم که در آینده سرمایه مان عمل و رفتار درستمان باشد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه مسئولیت دانشگاهیان بسیار سنگین و مهم است،گفت: استاد برای دانشجو از جذابیت بسیار بالایی برخوردار است و رفتار و گفتارش همانند نقشی بر سنگ باقی می ماند که در کالبد دانشجو نقش می‌گیرد.

آیت الله علوی گرگانی با بیان این که علما در مرکز توجه مردم هستند و اشتباه شان مردم را ناامید می‌کند، خاطرنشان کرد: شما دانشگاهیان هم همانند علما زیر ذره بین هستید و رفتار و عملتان می تواند تاثیر بسیاری بر رفتار و عمل و آینده دانشجویان داشته باشد.

استاد برجسته حوزه با اشاره به اینکه بسیاری از بزرگان از زیر دست دانشگاهیان بر آمده اند، تاکید کرد: باید با این دید بنگرید که شاید همین جوانانی که از درس شما استفاده می‌کنند یکی از مسئولان کشور در آینده باشد و تربیت وی بر عهده شماست.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه باید در کنار آموزش علمی به معنویات هم توجه شود، افزود: باید تلاش شود که دانشجو از جهت تقوا، پاکیزگی و تعلیم و تعلم به درجه ای بالا از کمال برسد و اگر عملی در راه خدا باشد قطعا نتیجه می‌دهد.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdceoe8x.jh87oi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما