پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب : 34459
آیت الله نوری همدانی:

رسانه‌های غربی در انعکاس اخبار فرانسه طرح اسلام هراسی را دنبال می‌کنند

قم نيوز : قم نگار: مرجع تقلید شیعیان حادثه فرانسه را اقدام دشمنان در راستای ایران هراسی، شیعه هراسی و دشمن هراسی برشمرد و گفت: حادثه پاریس را رسانه‌های آن‌ها با شاخ و برگ منعکس کردند تا آن را با اسلام و مسلمانان مرتبط کنند.
رسانه‌های غربی در انعکاس اخبار فرانسه طرح اسلام هراسی را دنبال می‌کنند
به گزارش قم نگار، آیت الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد کنگره بین المللی هفتصدمین سالگرد نهضت سربداران با اشاره به اینکه تاریخ سبزوار به عنوان دومین شهر بزرگ خراسان رضوی بسیار مهم است، اظهارداشت: مطالعه تاریخ انقلاب‌های صورت گرفته در ایران بسیار مهم است، در امتداد این انقلاب‌ها در نهایت انقلاب اسلامی ایران رخ داد از همین رو مطالعه تاریخ انقلاب‌ها نشان می‌دهد که چرا دیگر انقلاب‌ها دوام نداشته است.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه خواندن تاریخ انقلاب‌ها عبرت و درسی برای نسل کنونی است، عنوان کرد: شناخت ارکان، اهداف، برکات و آسیب انقلاب‌ها بسیار لازم است.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه انقلاب سربداران انقلاب مهمی در طول تاریخ کشور است، تصریح کرد: این انقلاب نشان‌دهنده عظمت بیداری مردم در برابر استبداد و استکبار است از همین رو باید در مطالعه یک انقلاب باید تمام ابعادی که برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود، مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم حفظ انقلاب افزود: در جریان تحریم تنباکو، انقلابی بود که نشان داد مردم ایران همیشه همراه و همپای علمای بزرگ بوده‌اند اما چون رژیم سلطنتی بر جای خود بوده انقلاب‌ها به ثمر و نتیجه مورد نظر نمی‌رسید.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه در دیگر انقلاب‌ها مثل مشروطه بین مردم تفرقه و دودستگی ایجاد و در نهایت منجر به تولد رژیم پهلوی در کشور شد، خاطرنشان کرد: اما انقلاب اسلامی انقلاب فراگیری بود که با عظمت جهانی به وجود آمد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی جهان را متحول کرد، اظهارداشت: این تحول در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بود که این از مزیت‌های انقلاب است که سبب شد دنیای استکبار با این انقلاب پریشان شوند.

وی با اشاره به حادثه اخیر در فرانسه تصریح کرد: داعش دست پرورده انگلیس و رژیم صهیونیستی و آمریکاست که در سوریه به نفع اسرائیل می‌جنگید، مقاومت را تضعیف می‌کرد و حالا داعش در اروپا قیام کرده است.

آیت الله نوری همدانی با اشاره عدم توجه رسانه‌های غربی در انعکاس اخبار جنایات داعش و آل سعود در یمن گفت: حادثه پاریس را رسانه‌های آن‌ها با شاخ و برگ منعکس کردند که این هم از توطئه‌های صهیونیست‌ها است تا این موضوع را به اسلام مرتبط کنند.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: حادثه فرانسه اقدام دشمنان در راستای ایران هراسی، شیعه هراسی و دشمن هراسی است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب ما مستحکم و اساسی است و زمینه ساز ظهور خواهد بود، خاطرنشان کرد: بیداری اسلامی برگرفته از انقلاب اسلامی است و دشمنان اسلام به دنبال نابود کردن این بیداری اسلامی هستند اما این بیداری روز به روز وسیع تر می‌شود.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه اسلام، مردم و ولایت فقیه ارکان این انقلاب است از همین رو دشمنان برای مقابله با این انقلاب ناکام مانده‌اند، اظهارداشت: امروز برای نگهداری این انقلاب و مقابله با نقشه‌های دشمنان علیه آن باید بیداری و شجاعت کامل فرهنگ سربداران در بین مردم ترویج شود.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: مجمع برگزاری کنگره نهضت سربداران باید قوی تر و وسیع تر شود تا این فکر و فرهنگ بسط و گسترش یابد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdceoe8x.jh8eni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما