يکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 45709
منبع : اداره كل روابط عمومي و بين الملل شهرداري قم

بافت فرسوده قم مستعد حريق و خطرات ايمني است

قم نيوز : قم نیوز: معاون خدمات شهري و امور اجتماعي شهرداري قم گفت: بافت فرسوده، بازار و مجتمع‌هاي تجاري قديمي مستعد حريق و خطر در شهر هستند كه اقداماتي در اين زمينه ساماندهي شده است.
بافت فرسوده قم مستعد حريق و خطرات ايمني است
به گزارش قم نیوز، سيدامير سامع با تاكيد بر اينكه وظيفه آتش‌نشاني آموزش، پيشگيري و توانمندسازي نيروي انساني و... است، اظهار كرد: در حوزه آموزش و پيشگيري كارهاي خوبي انجام شده و هنوز كارهايي را نياز داريم

معاون شهردار قم با اشاره به الزامات ايمني كه در شهر قم رعايت مي‌شود، گفت: براي ساختمان‌هاي چهار طبقه به بالا و در ۶ موضوع مباحث ايمني را بررسي مي‌كنيم و سازه‌هاي ساخته شده در شهر براساس سيستم‌هاي ايمني، درب‌هاي ضدحريق و دسترسي خودروها بررسي صورت مي‌گيرد و براي بقيه ساختمان‌ها اقدامي صورت نمي‌گيرد.

سامع با بيان اينكه در حوزه ضوابط فاصله ساختمان‌ها، معماري، آسانسورها، نورگيرها، پله‌هاي اضطراري و تاسيسات نظارت كافي وجود ندارد، گفت: نظام مهندسي بخشي از اين موضوعات را پوشش مي‌دهد اما آتش‌نشاني به عنوان متولي ايمني در شهر بايد وارد موضوع شود.

وي بررسي پتانسيل‌هاي خطر در شهر قم را ضروري عنوان كرد و افزود: بافت فرسوده، بازار و مجتمع‌هاي تجاري قديمي مستعد حريق و خطر در شهر هستند كه اقداماتي در اين زمينه ساماندهي شده است.

معاون شهردار قم گفت: واحدهاي صنفي كه بهره‌برداران متعدد و مختلفي دارد نيازمند استعلام‌هاي لازم از آتش‌نشاني هستند كه بايد اين اقدام صورت گيرد.

سامع با اشاره به دستور شهردار قم براي اعلام آمادگي براي كمك‌رساني در حادثه بحران ساختمان پلاسكو، خاطرنشان كرد: قرار شد ۱۵ نفر نيرو به همراه سه خودرو با تجهيزات كامل وارد تهران براي پشتيباني و عمليات شوند كه از ديروز اين كار صورت گرفته است.

وي با تاكيد بر ضرورت عبرت گرفتن از اين حادثه براي پيشگيري حوادث احتمالي، خاطرنشان كرد: اميدواريم هرچه سريع‌تر پيكر شهدا از زير آوار پيدا شده و عمليات آواربرداري تكميل شود.

معاون خدمات شهري و امور اجتماعي شهرداري قم بيان كرد: نامه‌اي را به مديريت بحران ارسال كرديم كه اگر واحدي صنعتي در استان شكل مي‌گيرد امر آموزش ايمني به سازمان آتش‌نشاني واگذار شود.

سامع با تاكيد بر اينكه واحدهاي صنعتي بايد مجهز به تجهيزات ايمني باشند، خاطرنشان كرد: در حادثه اخير شهرك شكوهيه قم اگر سازمان آتش‌نشاني وارد نمي‌شد قطعاً تمام شهرك دچار حريق مي‌شد.

وي با تاكيد بر اينكه اصناف پرخطر بايد از نظر موارد ايمني به طور مستمر بازديد و نظارت شوند، گفت: هرچقدر در اين موارد با قوت و قدرت برخورد كنيم قطعاً هزينه‌هاي بعدي در اين موضوع به حداقل خواهد رسيد.

معاون خدمات شهري و امور اجتماعي شهرداري قم لزوم اجراي قواعد و ضوابط ايمني در شهر قم را يادآور شد و تصريح كرد: شهرداري و شورا در حوزه آئين‌نامه‌ها و ضوابط وارد شده و از حوادث احتمالي شهري جلوگيري كنند.

سامع با اشاره به محل‌هاي تجمع شهر قم كه داراي ريسك بالاي خطرات ايمني هستند، بيان كرد: با توجه به ريسكي كه بازار داشت نظارت و بازديدهايي انجام شد و نامه‌اي به مدير بحران استان ارسال شد تا در زمان حوادث پيش‌بيني‌هاي لازم صورت پذيرد.

وي با تاكيد بر اينكه بايد براي بازار قم فكر عاجلي كرد، گفت: نيازمند جلساتي هستيم كه دستگاه‌هاي ذيربط اقدامات لازم در اين زمينه را انجام دهند.

  انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdceof8e.jh8n7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما