شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب : 27709

سومین همایش ملی حدیث رضوی در قم فراخوان شد

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از اعلام فراخوان سومین سال همایش ملی حدیث رضوی از مجموعه برنامه های سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در قم خبر داد.
سومین همایش ملی حدیث رضوی در قم فراخوان شد
به گزارش قم نیوز، \'حامد حجتی\' روز شنبه در این زمینه اظهار داشت: سومین دوره از همایش ملی حدیث رضوی با موضوع بازکاوی احادیث اعتقادی امام رضا(ع)، توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث و با همکاری دیگر مراکز پژوهشی و تخصصی برگزار می شود.
 
وی با بیان اینکه در دو سال گذشته موسسه دارالحدیث قم به عنوان معتبرترین و مهم ترین مرکز حدیثی کشور همایش حدیث رضوی را برگزار کرده و سال سوم این همایش را نیز در دست اجرا دارد، اضافه کرد: فراخوان همایش حدیث رضوی به صورت ملی است و به دلیل اهمیت موضوع و جایگاهی که موسسه دارالحدیث دارد و همچنین همکاری مراکز مهم حدیثی کشور با این مرکز، این همایش بسیار تخصصی برگزار می شود.
 
معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، آموزه های اعتقادی، میراث کلامی، نگره های تاریخی و کلام رضوی در نگاه دیگران را سرفصل های اصلی موضوعی مقالات سومین سال همایش ملی حدیث رضوی برشمرد و ابراز داشت: مساله شناخت در احادیث رضوی، توحید در منظومه معارف رضوی، اسماء و صفات الهی در حدیث رضوی، آفرینش انسان در روایات امام رضا(ع)، علم پیامبران و حدیث رضوی و راه های شناخت امامان در روایات امام رضا(ع) از جمله موضوعات این سرفصل هاست.
 
حجتی افزود: توبه از نگاه امام رضا(ع)، جایگاه مکاتبات رضوی در حل معضلات کلامی امامیه، روش های کلامی در سیره و سخنان رضوی، نقش تاریخی امام رضا(ع) در تصحیح عقاید مسلمین، نقش مدرسه قم در تدوین و گسترش میراث رضوی، شخصیت کلامی امام رضا(ع) در آثار اهل سنت و تصویر شخصیت کلامی امام رضا(ع) در نگاه شیعه پژوهان غربی، از دیگر موضوعات سرفصل های مقالات این همایش اعلام شده است.
 
وی، بازسازی الگوی استنباط، تبیین و دفاع از آموزه های دینی بر اساس روایات رضوی را از اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد و افزود: بازیابی معارف رضوی در موضوعات کلامی، شناسایی فضای صدور احادیث کلامی و اعتقادی امام رضا(ع)، معرفی افراد و گروه های اعتقادی مخاطب امام رضا(ع) و همچنین دستیابی به شیوه های پاسخ گویی به شبهات کلامی از دیگر اهداف سومین سال همایش ملی حدیث رضوی است.
 
وی در خصوص برخی شرایط مقالات تخصصی این همایش، با بیان اینکه مولفان می توانند در ریز موضوعات عناوین مقاله تالیف کنند، گفت: مقاله باید در سطح علمی ـ پژوهشی با نگاه به احادیث رضوی تالیف شود.
 
حجتی، کمک هزینه سفر عمره و همچنین کمک هزینه سفر به عتبات را از جوایز این همایش برشمرد و تصریح کرد: برگزیدگان سومین همایش ملی حدیث رضوی در مراسمی همزمان با میلاد باسعادت امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) در دهه کرامت در مرداد ماه سال 94 تجلیل خواهند شد.
 
معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، آخرین مهلت ارسال مقالات را تا 31 اردیبهشت 94 اعلام کرد و گفت: علاقمندان می توانند آثار خود را به دبیرخانه همایش ملی حدیث رضوی به نشانی انتهای شهرک جهاد، موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، روابط عمومی موسسه ارسال کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 37176208-025 تماس حاصل نمایند.
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdceof8w.jh8f7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما