شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : 34729
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور:

طلاب و مبلغان اهمیت و آثار "وقف "را برای جامعه تبیین کنند

قم نيوز : قم نگار: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به لزوم توجه مبلغان به موضوع وقف و توجه به آن در سفرهای تبلیغی گفت: مبلغان در این موضوع سرمایه گذاری کنند و در سفرهای تبلیغی که می‌روند باید در راستای اهمیت و آثار وقف سخن بگویند.
طلاب و مبلغان اهمیت و آثار "وقف "را برای جامعه تبیین کنند
به گزارش قم نگار، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری ظهر امروز در همایش «مبلغان اعزامی دهه آخر صفر» که در سالن همایش‌های سازمان اوقاف قم برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اقدامات مهمی که مبلغان باید در سفرهای خود انجام دهند ایجاد انگیزه برای مردم در خصوص وقف در امور مختلف است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه امروز شرایط جامعه بسیار متفاوت است و با وجود امکانات پیشرفته مختلف باید در راستای نشر دین اهتمام لازم صورت بگیرد، گفت: کشورمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به پیشرفت‌های چشم گیری دست پیدا کرده که حاصل ۸سال مقاومت رزمندگان کشورمان در جبهه حق علیه باطل است که باید از این پیشرفت در زمینه نشر علوم دینی استفاده کرد.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با بیان اینکه با شرایط امروز نگهداری نسل جوان در برابر هجمه‌های دینی دشمن کار سختی است، بیان کرد: در عرصه تبلیغی سازمان تبلیغات و دفتر تبلیغات و حوزه علمیه باید با کمک گرفتن از مبلغان به ساز و کار جدیدتر در عرصه تبلیغ برسند، امروز ابزارهایی که در دست دشمن است بسیار پیشرفته است که برای مقابله با دین برنامه‌های زیادی را تدارک دیده‌اند که این موضوع وظیفه مبلغان را بیشتر می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شخص مبلغ باید کلام نافذ و موثری داشته باشد، گفت: نمی‌توان به معلومات و اطلاعات و آگاهی‌های گذشته بسنده کرده و به تبلیغ دین بپردازیم، در عرصه‌های مختلف مبلغان باید آموزش‌های مناسبی را ببینند و به میدان تبلیغ بیایند و علاوه بر برنامه ریزی مناسب به نقاط محروم و مورد نیاز جامعه بروند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به شاخص‌های مبلغ موفق عنوان کرد: شخص مبلغ باید پیش از اعزام به سفر تبلیغی مطالعه مناسبی داشته باشد و آگاهانه تبلیغ کند، ایمان یکی از شروط اصلی موفق‌شدن مبلغان است که شخص مبلغ ابتدا باید آن موضوعی را که مطرح می‌کند خود نیز به آن باور داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اخلاص در تبلیغ یکی از راه‌های موفق شدن در امر تبلیغ است، تصریح کرد: کار برای خدا دارای اجر و پاداش بسیار بالایی دارد و اگر مبلغان تنها رضای الهی را مدنظر خویش قرار دهند در زمینه نشر علوم دینی به موفقیت می‌رسند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه مبلغان باید برای هدایت جوانان برنامه‌های مناسبی داشته باشند، افزود: مفاسد اجتماعی در جامعه زیاد شده و باید در همین محور مطالعه شود و مبلغان متناسب با این آسیب‌ها به تبلیغ پرداخته و به سراغ نسل جوان و دانش آموزان و دانشجویان بروند چون این افراد آینده سازان جامعه هستند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdceof8x.jh8ewi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما