شنبه ۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 49949
منبع : روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم

دومین جلسه کارگروه امداد ونجات جمعیت هلال احمر استان قم برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: دومین جلسه کارگروه امداد ونجات و آموزش همگانی با حضور نمایندگان سازمانها و ادارات عضو کارگروه به میزبانی جمعیت هلال احمر استان قم برگزار شد.
دومین جلسه کارگروه امداد ونجات جمعیت هلال احمر استان قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز، این جلسه با ارایه گزارشی از خدمات امدادی جمعیت هلال احمر استان توسط معاونت امداد و نجات  با محوریت پوشش امدادی راهپیمایی روز قدس و ویژه برنامه های عید سعید فطر و همچنین اجرای طرح ملی خادم در استان قم کار خود را آغاز کرد.

در ابتدای این جلسه محسن اروجی مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم ضمن تشکر از برگزاری به موقع جلسات کارگروه توسط هلال احمر گفت: با توجه به در پیش بودن راهپیمایی روز قدس و عید سعید فطر و شرایط حساس اخیر کلیه دستگاههای امدادرسان هوشیارتر و با برنامه ریزی دقیق در این برنامه ها شرکت داشته باشند.

سید حسن حسینی معاون آموزش و پژوهش هلال احمر نیز با ارایه گزارشی در خصوص اجرای طرح ملی خادم گفت: ما آمادگی کامل داریم تا بتوانیم آموزشهای امدادی را در مقاطع مختلف به پرسنل و کارکنان ادارات استان ارائه دهیم تا بتوانیم به شعار خود که "در هر خانواده یک امدادگر" برسیم.

حسینی با اشاره به عدم همکاری برخی از نهادهای استان جهت اطلاع رسانی طرح ملی خادم  ، مشارکت پر شور همه دستگاههای استان را خواستار شد.

در ادامه جلسه اعضاء این کارگروه به ارائه گزارش و تبادل نظر در موضوعات امدادی استان پرداختند.

در پایان این جلسه دکتر گل فشان ضمن یادرآوری و تأکید بربحث اقتصاد مقاومتی در کلیه امور اجرایی دستگاهها گفت: ما در سال گذشته توانستیم جمعیت هلال احمر بخشهای استان را راه اندازی کنیم که اثرات مثبت این کار را در حوادث اخیر از قبیل سیل و برف سال گذشته دیدیم ، به این صورت که در این بخشها از امدادگران آموزش دیده همین بخشها جهت امدادرسانی به موقع استفاده کردیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به اهمیت فراگیری آموزشهای امدادی گفت:سایت آموزشی تخصصی که در جمعیت هلال احمر آماده سازی شده یکی از سایتهای نمونه کشور می باشد و متعلق به آموزشهای امدادی استان هست که لزوم توجه کلیه اعضاء کارگروه جهت تجهیز این مرکز را می طلبد تا شرایط مطلوب را برای ارائه خدمات آموزشی بدست بیاورد.

رییس کارگروه امداد ونجات و آموزش همگانی با اشاره به تجربیات بین المللی که در سفر اخیر داشتند افزودند:ظریفیت و توان امدادی کشور ما به مراتب بسیار بالاتر از برخی کشورهاست که لازم هست ، شرایطی را جهت برگزاری مانورهای امدادی با حضور مسئولین ارشد کشور و نمایندگان برخی از کشورها فراهم کنیم تا بتوانیم توانمندیهای خودرا به نمایش بگذاریم.

 انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdceoo8e.jh8oei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما