جمعه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب : 37979
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل بهزیستی استان قم مطرح کرد

نیاز قم به یک مرکز جامع سامان‌دهی افراد آسیب‌دیده

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به نبود مرکز جامع سامان‌دهی افراد آسیب‌دیده در استان بر لزوم تاسیس چنین مرکزی برای پذیرش اولیه دختران فراری، معتادان، کودکان کار و همه افراد درگیر با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.
نیاز قم به یک مرکز جامع سامان‌دهی افراد آسیب‌دیده
به گزارش قم نیوز، رضا سلیقه گفت: همان‌گونه که برای رویارویی با حوادثی همچون سیل و زلزله، همه ارگان‌ها بسیج می‌شوند و به یاری هم می‌شتابند برای ریشه‌کن کردن آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد و طلاق نیز باید همین اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه اورژانس اجتماعی هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده ابراز کرد: اورژانس 115 را همه می‌شناسند اما اورژانس 123 این‌گونه نیست و همچنان میان بسیاری از مردم ناشناخته است.

سلیقه ادامه داد: این اورژانس برای رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی تاسیس شده و مردم در صورت مشاهده موارد خاص می‌توانند با آن تماس بگیرند.

مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره لزوم توجه به همه مشکلات جامعه اظهار کرد: آن‌قدر که به آلودگی هوا اهمیت داده می‌شود به آسیب‌های اجتماعی توجه نمی‌شود در حالی که باید با تمام مشکلاتی که در یک جامعه وجود دارند رویارویی کرد.

وی با تاکید بر لزوم شفاف‌سازی وظایف ارگان‌ها تصریح کرد: برخی از ارگان‌هایی که در زمینه رویارویی با آسیب‌های اجتماعی وظایفی را به عهده دارند، قوانین و محدوده کارشان شفاف نیست.

سلیقه با اشاره به آمارهای موجود از آسیب‌های اجتماعی استان قم بیان کرد: آمارهایی که از آسیب‌های اجتماعی استان ما ارائه می‌شوند باید دقیق باشند چون برخی با بزرگنمایی این آمارها می‌خواهند تشیع را بدنام کنند و زیر سئوال ببرند.

مدیرکل بهزیستی استان قم افزود: در سال گذشته 300 کودک خیابانی را مورد پذیرش قرار دادیم که بیشتر آن‌ها مهاجر بودند و افزون بر آن دختران فراری را نیز پذیرش کردیم که درصدی از آن‌ها از شهرهای دیگر به قم آمده بودند چون امنیت این شهر نسبت به دیگر شهرها بیشتر است.

وی با بیان اینکه قم به یک مرکز جامع سامان‌دهی افراد آسیب‌دیده نیاز دارد تاکید کرد: باید یک مرکز جامع برای پذیرش دختران فراری، معتادان، کودکان کار و همه افراد آسیب‌دیده تاسیس کنیم تا کارهای مربوط به رسیدگی‌های اولیه آن‌ها آسان‌تر و بهتر انجام شوند.

سلیقه انجام بررسی‌های کارشناسانه دقیق در زمینه آسیب‌های اجتماعی محله‌ها را ضروری دانست و ابراز کرد: در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی نمی‌توانیم یک نسخه واحد بپیچیم و آن را در همه جا اجرا کنیم چون آسیب‌های هر محله با محله دیگر متفاوت است بنا بر این باید بررسی‌های کارشناسی را در تک تک محله‌ها انجام دهیم تا اقدامات لازم در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdceoo8x.jh8ffi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما