> نقض صریح برجام؛ وزارت خارجه واکنش جدی نشان بدهد | قم نیوز
پنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : 31939
منبع : پایگاه خبری تحلیلی نکته آنلاین
آمریکا باز هم ایران را تحریم کرد!

نقض صریح برجام؛ وزارت خارجه واکنش جدی نشان بدهد

قم نيوز : قم نگار: هنوز یک ماه هم از انتشار متن توافق جامع میان ایران و گروه ۱+۵ با عنوان برجام نمی‌گذرد که آمریکایی‌ها مجددا دست به تحریم جدید علیه ایران زدند؛ تحریم‌هایی که قطعا باید با واکنش جدی وزارت امور خارجه روبرو شود.
نقض صریح برجام؛ وزارت خارجه واکنش جدی نشان بدهد
به گزارش قم نگار، مجالس سنای سه ایالت میشیگان، کانزاس و میسوری در حال بررسی تشدید تحریم‌های ایالتی علیه شرکت‌های دارای روابط مالی و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران هستند.

در حالی که کنگره آمریکا بر سر تصویب و یا عدم تصویب ماحصل مذاکرات ۱۲ ساله ایران و ۱+۵، به صحنه جدال دولت و سناتورها و نمایندگان آمریکایی تبدیل شده، حالا مجالس ایالتی هم از عزم خود برای تشدید تحریم‌ها بدون‌توجه به فرجام برجام در کنگره سخن می‌گویند.

بر اساس گزارش بریت‌بارت، مجلس ایالتی میشیگان که سال ۲۰۱۲، صندوق‌های بازنشستگی ایالت را از اعطای تسهیلات به شرکت‌های طرف معامله با ایران منع کرده و در حقیقت، جلوی حضور این شرکت‌ها در مناقصات برگزار شده در میشیگان را گرفته بود، حالا از پیوستن به مجالس کانزاس و میسوری برای تشدید تحریم‌های ایران خبر می‌دهد.

اواخر جولای یعنی چند روز پس از اعلام خبر توافق وین بود که سناتور ایالتی «جک باندنبرگ»، توافق با ایران را «احمقانه‌ترین کار تاریخ» خواند و گفت که با تصویب منع اعطای مشوق‌های توسعه اقتصادی ایالتی با اقتصادهای همکار با ایران، تحریم‌های پیشین ایالت علیه ایران تشدید شود.

تحریم‌های جدید - در صورت تصویب - می‌تواند تأثیری مستقیم بر عملکرد شرکت خودروسازی فیات کرایسلر داشته باشد، شرکتی که در سال ۲۰۱۲ روابط اقتصادی خود را با ایران قطع کرد و حالا پس از توافق هسته‌ای شاید مشتاق بازگرداندن مذاکره‌کنندگان اقتصادی خود به تهران باشد. تأثیر عملیاتی این تحریم احتمالی، ناممکن شدن ساخت کارخانه‌های جدید برای کارخانه میشیگان‌نشین فیات کرایسلر است و این یعنی، کارخانه‌های جدید باید در جایی غیر از خانه سابق این شرکت خودروسازی برپا شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdceoo8x.jh8zxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما