سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۴۳
کد مطلب : 36899
وزیر بهداشت:

هر ایرانی دارای پرونده سلامت الکترونیک می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: علاوه بر حاشیه شهرها، خود شهر نیز زیر پوشش خدمات حوزه سلامت قرار می‌گیرد، به این ترتیب هر ایرانی دارای یک پرونده سلامت الکترونیک می‌شود.
هر ایرانی دارای پرونده سلامت الکترونیک می‌شود
به گزارش قم نیوز، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی ظهر امروز در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی شهرک سلامت و بیمارستان هزار تختخوابی خاتم در جمع خبرنگاران با اشاره به پیشرفت حوزه بهداشت و سلامت در استان اظهار کرد: در استان قم تحول جدی روی داده که مرهون لطف خدا،‌ حضرت معصومه(س)،‌ مراجع تقلید، مسئولان و نمایندگان است.

وی خاطرنشان کرد: استان قم در حوزه بهداشت می‌تواند برای کل کشور الگو واقع شود و در بخش عدالت سلامت و ارتقای خدمات ممتاز باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ۳۰ فروند بالگرد ویژه امدادرسانی خریداری می‌کنیم، گفت: اگر چه در حال مذاکره هستیم ولی هنوز مذاکرات به نتیجه نرسیده است.

وی خاطرنشان کرد: قم مهم‌ترین استان مورد توجه به دلیل موقعیت مواصلاتی و تراکم ترافیکی است و از ارتش به خاطر کمکی که در بخش درمان می‌کند، قدردانی می‌کنیم.

هاشمی با بیان اینکه ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زیر پوشش خدمات پایگاه‌های سلامت قرار می‌گیرند، گفت: تاکنون ۹۰ درصد جمعیت هدف زیر پوشش کامل قرار گرفتند که از جمله آنها استان قم است که علاوه بر حاشیه، خود شهر نیز زیر پوشش قرار می‌گیرد و به این ترتیب هر ایرانی دارای یک پرونده سلامت الکترونیک می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری عنوان کرد: هر اندازه در امر درمان هزینه کنیم بی‌فایده است باید در امر پیشگیری قدم‌های مهمی برداریم و انتظار از مسئولان استان است که زمین در اختیار همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی قرار دهند تا در سال ۹۵ کل پایگاه‌ها و مراکز جامع خدمات سلامت را احداث کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: به نظر می‌رسد در امر پیشگیری موفق‌تر می‌توانیم عمل کنیم، البته مردم باید بخواهند و با مراقبان سلامت همکاری کنند، اگر مردم به سلامت خود توجه نکنند دچار بیماری می‌شوند که این امر هزینه‌های بسیاری را بر آنها تحمیل می‌کند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdceov8x.jh8poi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما