جمعه ۵ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 41299
منبع : پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) قم
آیت الله حسینی بوشهری:

سیاست‌های برون رفت از فقر تقویت شود/ اشتغال جوانان دغدغه جدی است

قم نيوز : قم نیوز: عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: هدف از تأسیس کمیته امداد برون رفت از فقر است باید طوری راهبری شود که افراد تحت پوشش کمیته امداد کم شوند.
سیاست‌های برون رفت از فقر تقویت شود/ اشتغال جوانان دغدغه جدی است
آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار مدیرکل و مدیران کمیته امداد استان قم که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با بیان اینکه برای شهر قم جایگاه ویژه‌ای در روایات مطرح شده گفت: اگر کسی که در این شهر مسئولیتی را  قبول کرده، اگر بتواند با برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده، عملکرد مناسبی از خود به نمایش بگذارد، قطعاً توانسته کار بزرگی انجام دهد و عزت شهر را حفظ نماید.

وی با اشاره به وضع معیشتی نامناسب بعضی خانواده‌ها، افزود: ممکن است خیلی از افراد که در این شهر زندگی می‌کنند، فقیر باشند، ولی به دلیل حجب و حیا به ارگانی مراجعه نکنند، در این باره باید طوری برنامه‌ریزی کرد و راهکار مناسب ارائه داد تا به این دسته افراد هم رسیدگی شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر مسئولان به فکر این‌گونه انسان‌ها باشند، خدا هم عنایت بیشتری خواهد کرد، ابراز داشت: خدمت کردن این نیست که مسئولی بنشیند و انسان‌ها به سمت او بیایند.

وی با تأکید بر اینکه هدف از تأسیس کمیته امداد برون رفت از فقر است نه افزایش فقر، گفت: باید طوری برنامه و راهبری کرد که سال به سال از تعداد افراد تحت پوشش این کمیته کم شود و در حقیقت در گزارش‌های سالانه بگویم زندگی این تعداد، سرو سامان پیدا کرده، باید این نوع فعالیت‌ها  هنر کمیته باشد.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: اگر غیر از این باشد هر اندازه که زیر پوشش برده‌اید، دوباره به تعداد دیگر اضافه خواهند شد؛ پس باید کار اساسی و زیربنایی در زمینه اشتغال، حمایت  از برنامه و بودجه انجام داد تا همیشه شاهد بخش پر توان و کارآمد در این مسائل باشیم.

وی با بیان اینکه مسئله دیگر که باید برای آن برنامه راهبری، سازنده و کاربردی انجام داد؛ بُعد فرهنگی است که باید سنجیده و درست عمل کرد، گفت: مجموعه و نهادی که با نام مقدس اهل بیت(ع) و امام راحل در حال فعالیت هستند و حتی کسانی که در این نوع مجموعه‌ها مشغول خدمت‌رسانی و یا تحت حمایت آن می‌باشند باید طوری رفتار کنند و تربیت شوند که از لحاظ فرهنگی و اخلاقی از دیگران بالاتر باشند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: بیش از آنکه به فکر معیشت مردم و نیازمندان ‌باشید، لازم است به فکر اخلاق و فرهنگ آنان هم باشید.

وی با بیان این که باید در عرصه اخلاقی و تربیتی از ظرفیت حوزه استفاده کرد، عنوان کرد: جوانان این مرزبوم همه فرزندان این آب‌وخاک و قرآن هستند و هدف درخشش است و باید در عرصه‌های مختلف اشتغال و فرهنگ و تربیت اسلامی طوری برنامه‌ریزی کرد تا خانواده‌ها در دام‌های شیاطین قرار نگیرند.

آیت الله حسینی بوشهری با تأکید بر اینکه شعار تکریم ارباب رجوع نباید در شعار باقی بماند و خلاصه شود، گفت: اسلام به مسلمانان می‌گوید، باید نسبت به دیگران طوری رفتار کرد که گویا نمی‌دانیم یعنی همان اصل تغافل و برخورد محترمانه داشتن است.   این‌ها جزء مباحث کلیدی در برخورد ارباب رجوع است و باید دانست و عمل کرد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdceow8e.jh8zoi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما