چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۵۱
کد مطلب : 11229
آیت‌الله مصباح یزدی:

مسائل اسلامی در همه پروژه‌های فرهنگی لحاظ شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه قید و شرط اسلام در نظام اسلامی باعث رشد و تعالی یک جامعه است، تأکید کرد: مسائل اسلامی باید در تمامی پروژه‌های فرهنگی لحاظ شود.
مسائل اسلامی در همه پروژه‌های فرهنگی لحاظ شود
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در دیدار شهردار قم با وی اظهار داشت: خدمت کردن در نظام اسلامی در هر پست و لباسی که باشد افتخاراست.

وی افزود: مسائل اسلامی باید در تمامی پروژه‌های فرهنگی لحاظ شود و نباید فضاهای فرهنگی موجب سقوط مسائل اسلامی و فرهنگی شود بلکه باید به رشد فرهنگ یک جامعه کمک کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: نظام و انقلاب ما منصوب به امام زمان (عج) بوده که در رأس آن مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه داشتن مسئولیت خدماتی در قم افتخار است، اذعان داشت: شهر مقدس قم به لحاظ برخورداری از حرم آل محمد (ص) و خاستگاه نظام افتخاری برای مسئولان است.

آیت‌الله مصباح یزدی تصریح کرد: شهرداری قم نسبت به شهرهای دیگر از امتیاز بیشتری برخوردار است.

وی با اشاره به خدمات عمرانی و فرهنگی شهرداری قم اضافه کرد: انجام پروژه‌های عمرانی و فرهنگی در راستای رفاه و آسایش مردم و ایجاد فضاهای فرهنگی قابل تقدیر است ولی باید به مسائل فرهنگی و زیرساخت‌های آن و همچنین ارگانهای ملی توجه جدی شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: مسائل اسلامی باید در تمامی پروژه‌های فرهنگی لحاظ شود چرا که قید و شرط اسلام در نظام اسلامی باعث رشد و تعالی یک جامعه است.

نباید فضاهای فرهنگی موجب سقوط فرهنگی شود

وی بااشاره به انحطاط اخلاقی غرب در احداث فضا‌های عمومی تاکید کرد: نباید فضاهای فرهنگی موجب سقوط فرهنگی شود بلکه باید بر رشد فرهنگی یک جامعه کمک کند، احداث پارک‌ها صرفا برای استراحت نباشد بلکه باید در شهری مانند قم که ‌ام القری جهان اسلام است همه جهات اسلامی در آن در نظر گرفته شود.

محیط پارک باید فضای اسلامی باشد

آیت‌الله مصباح با انتقاد ازفضای برخی پارک‌ها گفت: محیط پارک باید فضای اسلامی و توام با آرامش باشد نه اینکه تبدیل به محلی برای پخش موسیقی‌های مبتذل و یا معصیت‌های گروهی شود.

وی با بیان اینکه غالب پارک‌های اروپایی محل فساد و ترویج بی‌بندباری است، افزود: خیلی از پارک‌های اروپایی منشأ فساد و گناه شده که به یک امر عادی برای آنان تبدیل شده است ولی نباید پارک‌ها و فضا‌های سبز شهر در ایران اسلامی تبدیل به گناه شود.

رئیس موسسه آموزشی وپژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه باید معاونت فرهنگی در شهرداری‌ها تقویت شود گفت: مدیریت فرهنگی قوی باید در شهرداری‌ها ایجاد و برای رشد و توسعه فرهنگ اسلامی در کل شهر اقدام نماید.

برخی‌ها هنوز واژه اسلامی را درک نکرده‌اند
آیت‌الله مصباح یزدی در ادامه با بیان اینکه برخی هنوز واژه اسلامی را درک نکرده‌اند تاکید کرد: متاسفانه واژه فرهنگ دست کاری شده بطوری که برخی‌ها در دولت‌های قبلی مسئولیت خود را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با زمان طاغوت مقایسه می‌کردند و می‌گفتند؛ کار ما‌‌ همان تنظیم موسیقی و فیلم بوده که در زمان شاه انجام می‌دادیم و واژه اسلامی پسوند تشریفاتی است.

وی تصریح کرد: انتظار ما از یک مسئول در کشور اسلامی غیر از این حرف‌ها می‌باشد، در کشور اسلامی باید تلاش برای رشد فکری و فرهنگی باشد باید معاونت‌ها از اسمی بودن صرف در آمده و عینی عمل کنند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در طول سه دهه گذشته عده‌ای می‌خواستند چهره فرهنگی مذهبی قم را تغییر دهند گفت: متاسفانه در طول سه دهه گذشته افرادی می‌خواستند چهره فرهنگی و مذهبی را با بدحجابی‌ها و بی‌بندباری‌ها برهم زنند و با آوردن افراد بی‌حجاب و بد حجاب از تهران و گرداندن آنان در خیابان‌ها چهره شهر را برهم زده و قبح بی‌بندباری را بریزند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdceow8z.jh8zwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما