يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب : 27169
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور:

کمیته اخلاق از وجود روحانیت و اندیشمندان استفاده کند

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه معادلات سیاسی در کشور‌ها بر مبنای زمان و شرایط رویدادهای ورزشی کلید می‌خورد گفت: در کمیته اخلاق از وجود روان‌شناسان، روحانیت و اندیشمندان استفاده شود.
کمیته اخلاق از وجود روحانیت و اندیشمندان استفاده کند
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در دیدار با اعضای کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در قم اظهار کرد: در هفته گذشته و در خطبه‌های نماز جمعه با توجه به آغاز هفته تربیت بدنی نکاتی درباره اهمیت مسائل تربیت بدنی در اسلام و ضرورت ورزش و اخلاق مداری در آن بیان شد و بر همگان روشن است که ورزش در جامعه امروز نقشی مهم و تاثیرگذار ایفا می‌کند.

وی گفت: فلسفه وجودی همه انبیا الهی و همه پاکان درتاریخ دعوت به تعلیم، آموزش و نیز تزکیه و اخلاق است که بر تعلیم مقدم دانسته شده است چنان که بخشی از وجود انسان را خرد و بخشی دیگر را غرایز تشکیل می‌دهند و به دلیل جایگاه خرد انسان به تعلیم نیاز دارد و به دلیل وجود غرایز، محتاج اخلاق است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: پیامبر اعظم (ص) در بعد علمی می‌فرماید خداوندا علم مرا زیاد کن و در بعد اخلاقی می‌فرماید خداوندا ما را به راه راست هدایت فرما در بیانات امام صادق (ع) نیز هست که اگر به تو خبر دادند که ۲ روز از عمر تو باقی مانده روز نخست را به آموختن ادب و تربیت اختصاص ده و در روز دوم در سایه آنچه آموخته‌ای زندگی و عمل کن.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری بیان کرد: مقوله ورزش مقوله حساسی است که هم در عرصه سیاسی و هم در مسائل اجتماعی تاثیرگذار و سرنوشت ساز است و روابط سیاسی بین دولت‌ها هم گاهی از مقوله ورزش تاثیر می‌پذیرد.

وی عنوان کرد: برخی از دولت‌ها برای انجام برنامه‌های سیاسی یا نظامی خود زمانی را انتخاب می‌کنند که افکار عمومی جهان متوجه رویدادی ورزشی است بنابراین ورزش یکی از اقداماتی است که می‌تواند پوشش باشد و معادلات سیاسی در کشور‌ها بر مبنای زمان و شرایط رویدادهای ورزشی کلید می‌خورد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: همه شبکه‌های تلویزیونی درگیر ورزش هستند و سرمایه گذاری زیادی بر روی ورزش انجام می‌شود اما بهتر است در برنامه‌های تلویزیونی که مخاطبان زیادی دارد، قضاوت بر رفتار و عملکرد اهالی ورزش منصفانه باشد.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری افزود: علاوه بر رانت خواری و سوء استفاده‌های مالی، مسئله گفتمان فرهنگی در ورزش مورد توجه و مسائلی مثل واکنش تماشاگران و رفتار آن‌ها در اماکن ورزش با دقت مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: معتقدم تنها به سراغ اینکه مسئولان تیم‌ها چه کسانی هستند یا کجا باندبازی می‌شود نروید بلکه اخلاق ورزشی را در کشور هم برای ورزشکاران و هم برای تماشاگران نهادینه کنید.

وی تصریح کرد: در کمیته اخلاق از وجود روان‌شناسان، روحانیت و اندیشمندان استفاده شود تا فرهنگ حاکم بر رفتار تماشاگران، ورزشکاران و قهرمانان ملی که متاسفانه گاهی دیده می‌شود که این قهرمانان ملی که مردم دلداده آن‌ها هستند رفتارهای را بروز می‌دهد، مورد بازسازی قرار گیرد.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: وقتی می‌بینیم مقام معظم رهبری در اینجایگاه به ورزشکاران ما پیام می‌دهند و آن‌ها را تشویق می‌کنند این امر نشان می‌دهد ورزش دارای جایگاهی قابل توجه در کشور ماست اما معتقدم معاونت تهذیب و حوزویان می‌توانند به توسعه فرهنگی آن کمک کنند.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdceoz8w.jh8fpi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما