يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب : 29149
به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب(س)

«آب و آینه» مهمان رادیو معارف می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر گروه معارف و علوم اهل‌بیت(ع) رادیو معارف از پخش برنامه «آب و آینه» از این رسانه به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب(س) خبر داد.
«آب و آینه» مهمان رادیو معارف می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدمهدی صفایی با اشاره به سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار اظهار داشت: رادیو معارف به همین مناسبت برنامه آب و آیینه را تولید کرده که سه‌شنبه پنجم اسفند از ساعت ۹ تا ۱۰ از رادیو معارف پخش می‌شود.

مدیر گروه معارف و علوم اهل بیت(ع) رادیو معارف افزود: بررسی نقش الگویی حضرت زینب(س) برای زنان و دختران امروز در قالب صبر و بردباری در همه امور، نگاه جامع به سختی‌های دنیا و آخرت و کوچک دیدن سختی‌های دنیا و افزایش آستانه تحمل در مصائب و مشکلات و پرهیز از بی‌حوصلگی و بی‌تابی از جمله محورهای این برنامه است.

صفایی عنوان کرد: توجه به روز پرستار در مباحث محتوایی، بخش‌های گزارشی و پوشش جشن‌های میلاد و برنامه‌های روز پرستار در استان‌های مختلف در قالب‌های گزارش، مصاحبه و ... از دیگر محورهای این برنامه است.

وی با اشاره به برنامه‌های دیگر رادیو معارف گفت: برنامه‌های اذان‌گاهی صبح، ظهر و مغرب، جنگ شبانه شبستان و برنامه زنده عصرگاهی پرسمان از انعطاف موضوعی نسبت به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) برخوردار است.

مدیر گروه معارف و علوم اهل بیت(ع) رادیو معارف به محورهای موضوعی درباره شخصیت حضرت زینب(س) اشاره کرد و افزود: نسب و القاب عقیله بنی‌هاشم، نقل خطبه فدکیه از مادر، نقش تربیتی پدر، ازدواج با عبدالله، شخصیت همسر حضرت، زینب در دوران خانه‌نشینی پدر، تدریس قرآن در زمان حکومت پدر، عبادت و تهجد و فداکاری و جهاد از محورهای دیگر شخصیت آن حضرت محسوب می‌شود.

صفایی فصاحت و بلاغت در سخن، هم‌دردی با پدر و مادر، امین و همراه برادران، ولایت‌پذیری، تربیت فرزند، شب عاشورا و ماجرای وداع برادر، شروع واقعه و ایثار فرزندان، همدردی با برادر، سرپرستی یتیمان و صبر و شکیبایی را از محورهای دیگر این برنامه ذکر کرد.

وی عنوان کرد: لزوم بصیرت و شناخت فتنه، ابطال اعمال گذشته با بی‌تدبیری در مواضع حساس، آسیب‌شناسی انقلاب نبوی و علوی، تبیین نقش خواص در انحرافاتی که منجر به حادثه کربلا شد، وراثت و تربیت در شکل‌گیری شخصیت حضرت زینب(س)، جهاد با نفس با مغلوب‌سازی نفس، تحمل گرسنگی و تحمل ملامت‌های دنیا، مقام حضرت زینب(س) و مقام تسلیم و رضای حضرت زینب(س) از موضوعات دیگری است که ظرفیت برنامه‌سازی دارد.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdceoz8w.jh8oei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما