يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب : 22119

راه آهن کشور معامله کننده املاک در مسیر خطوط ریلی نیست

قم نيوز : قم نیوز: مدیر عامل شرکت راه آهن کشور گفت: راه آهن کشور معامله کننده املاک در مسیر خطوط ریلی نیست.
راه آهن کشور معامله کننده املاک در مسیر خطوط ریلی نیست
به گزارش قم نیوز، ˈمحسن پورسید آقاییˈ شنبه شب در جلسه مشترک با مسوولان استان قم در استانداری قم افزود: راه آهن همواره به دنبال تامین منافع مردم است. به همین خاطر، ما به دنبال معامله کردن نیستیم چراکه همه مشکلات راه آهن از زمانی شروع شد که دولت به تجارت زمین ها و املاک در مسیر خطوط ریلی برای توسعه و بازسازی آن پرداخت.

وی با بیان اینکه تملک اراضی و املاک در مسیر خطوط ریلی در انحصار شهرداری است، تصریح کرد: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی تنها شهرداری می تواند زمین ها و املاک در مسیر خطوط آهن را برای پروژه های مختلف تملک کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه کار راه آهن خدمت به مردم و رفع نیازهای حمل و نقلی آنها است، خاطرنشان کرد: بخشی از این خدمت به صورت مستقیم و با جا به جایی مسافر و بخشی دیگر نیز با حمل بار ارایه می شود.

وی با اشاره به تاثیر حمل و نقل ریلی در کاهش فعالیت وسائط نقلیه سنگین در جاده ها، تصریح کرد: هر یک قطار فعال در ناوگان حمل و نقل ریلی حداقل باعث کاهش تردد ۶۰ دستگاه تریلی در جاده ها می شود.

پور سید آقایی با تاکید بر اینکه فعالیت راه آهن کشور خیرات و برکات فراوانی را نصیب کل کشور در زمینه های مختلف از جمله اقتصادی می کند، افزود: البته اینکه فعالیت و تردد قطارها به خاطر همجواری با برخی منازل مسکونی موجب سلب آسایش و آرامش مردم می شود را نیز نباید از نظر دور داشت هر چند شبکه راه آهن کشور بدون شک نتایج سودمندی را برای عموم مردم به همراه دارد.

معاون وزیر راه همچنین با اشاره به مشکلات ناشی از وجود ایستگاه محمدیه در بیرون شهر قم خاطرنشان کرد: قرار گرفتن این ایستگاه در نقطه ای خارج از شهر قم مشکلاتی را متوجه مسافران و و زایران و حتی شهروندان قم می کند. به همین خاطر شهرداری قم باید با گرفتن مشاور و انجام مطالعات لازم در راستای اتصال این ایستگاه به قم اقدامات مورد نیاز را انجام دهد و حرکتی که در این زمینه آغاز شده را به سرانجام برساند.

پورسید آقایی در حاشیه سفر خود به قم از عملیات جمع آوری ریل راه آهن از درون این شهر بازدید کرد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdceoz8w.jh8wzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما