دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 45736
منبع : خبرگزاری فارس

ضرورت ایجاد پژوهشکده‌ها در دانشگاه صنعتی قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قم گفت: به دنبال این هستیم که گروه‌های پژوهشی این دانشگاه را در آینده به پژوهشکده‌ تبدیل کنیم.
ضرورت ایجاد پژوهشکده‌ها در دانشگاه صنعتی قم
به گزارش قم نیوز، محمد فدایی  با اشاره به فعالیت دانشگاه صنعتی قم در حوزه فناوری نانو اظهار کرد: فارغ التحصیلان خوبی این دانشگاه در عرصه نانو داشته است، اما فضای نانو در استان قم رشد نکرده است.

وی ادامه داد: برای نخستین بار دبیرخانه ستاد نانوی استان قم در دانشگاه صنعتی قم فعال شده و در این راستا تیم پژوهشی نانو در این دانشگاه تشکیل شد. ستاد فناوری نانوی استان قم در آذرماه هفته نانو را در این استان برگزار کرد و در آن هفته شاهد برگزاری سمینارها و کارگاه‌هایی با موضوع نانو در دانشگاه‌ها و ادارات استان قم بودیم و دانشگاه صنعتی قم با جدیت بحث نانو را دنبال می‌کند.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قم افزود: شورای راهبردی فناوری زیست سازگار در این دانشگاه با محوریت هیأت‌ علمی تشکیل شده است، این شورا در گام نخست، بحث فاضلاب خود دانشگاه صنعتی قم را به صورت ساختاری پیگیری کرد، در ادامه پروژه‌هایی در بحث آب و فاضلاب توسط شورای راهبردی فناوری زیست سازگار گرفته شد.

فدایی با اشاره به پروژه‌های پژوهشی در دانشگاه صنعتی قم اظهار کرد: یک پروژه پژوهشی در این دانشگاه در خصوص فیلتر برای سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران انجام شد، همچنین یک پروژه پژوهشی ساخت تلسکوپ هم در دانشگاه صنعتی قم در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در بحث ادوات الکترونیکی یک پروژه پژوهشی توسط اعضای هیأت‌ علمی دانشگاه صنعتی قم از صنعت جذب شد، در مجموع این دانشگاه توانست حدود 200 میلیون تومان گرند پژوهشی را از صنایع مختلف جذب کند.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قم افزود: به دنبال این هستیم که گروه‌های پژوهشی دانشگاه را در آینده به پژوهشکده‌ تبدیل کنیم.

فدایی در پایان با اشاره به موفقیت‌های دانشجویان و اساتید دانشگاه صنعتی قم در حوزه پژوهش خاطرنشان کرد: دانشجویان این دانشگاه در کنگره ملی پیشگامان پیشرفت مقام‌هایی را کسب کردند، همچنین اساتید دانشگاه صنعتی قم هم امسال و هم سال گذشته جزو پژوهشگران برتر استان قم شدند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcepf8e.jh8nxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما