جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 42766
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
آیت‌الله مصباح یزدی مطرح کرد

ضرورت انعکاس نظریه صحیح اسلام در مورد زنان جهان/ دشمنان اسلام مسائل ضد اخلاقی را به اسم آزادی زنان مطرح می‌کنند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: اگر نظریه اسلام در مورد زنان به طور صحیح و کامل در حهان منعکس شود بی شک مورد پذیرش جهانیان واقع می‌شود.
ضرورت انعکاس نظریه صحیح اسلام در مورد زنان جهان/ دشمنان اسلام مسائل ضد اخلاقی را به اسم آزادی زنان مطرح می‌کنند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در دیدار با شورای بسیج جامعه زنان کشور ضمن ابراز خرسندی از فعالیت بانوان فرهیخته و متدین در عرصه‌های مختلف علمی، مذهبی، اجتماعی و ... اظهار کرد: در سایه نظام جمهوری اسلامی ایران برکات زیادی نصیب ملت ایران شده است که رشد بانوان عفیفه، مسلمان، فرهیخته، تحصیل کرده، دغدغه‌مند و فداکار در بستر این نظام، جلوه‌ای از این برکات است.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب، فعالیت زنان فرهیخته، مؤمن و عفیفه در عرصه‌های مختلف جامعه در کشور را حتی در خواب هم نمی‌دیدیم ولی به برکت انقلاب اسلامی، این پدیده مبارک به وجود آمده و توسعه یافته است.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: مبانی اسلامی، قرآن کریم، سنت پیامبر(ص) و سیره و روایات اهل بیت(ع) به خوبی بیانگر جایگاه والای زن در اسلام هستند.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به برخی تفاوت‌های مباحث زنان و مردان در اسلام از جمله جواز چند همسری برای مردان و عدم جواز چند همسری برای زنان، عنوان کرد: شبهات مربوط به زنان در اسلام بحثی تازه نیست، این مسأله در صدر اسلام یعنی در زمان پیامبر(ص) نیز مطرح بوده است و پیامبر(ص) به افراد و گروه‌هایی که برای پرسش در خصوص این شبهات به ایشان مراجعه می‌کردند پاسخ می‌دادند.

وی اضافه کرد: دشمنان اسلام مسائلی را در قالب امور ضد فرهنگی و برهنگی اخلاقی طرح می‌کنند و به اسم آزادی زنان منعکس می‌کنند تا دستاویز برای شیاطینی شود که بر ضد اسلام سوژه‌سازی، فعالیت و تبلیغ کنند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: پیرامون نگاه اسلام به زنان و جایگاه زنان در اسلام فعالیت‌هایی صورت گرفته است ولی این فعالیت‌ها کافی نیست و لنگ ماندن بخش‌هایی از این عرصه به دلیل کمبود فعالیت‌های تحقیقی، تبلیغی و عملیاتی در این زمینه است.

آیت‌الله مصباح یزدی عنوان کرد: برای حرکت به سوی اصلاح و پیشرفت اطلاعات جهانی نسبت به جایگاه زن در اسلام، در مرحله نخست به تحقیقات و مطالعات گسترده و جامع در این زمینه نیازمند هستیم.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه برای رفع شبهات مربوط به جایگاه زنان در اسلام و بیان نظر واقعی اسلام پیرامون زنان باید افراد متخصص بیشتری را در این زمینه پرورش داد، افزود: موفقیت زمانی به دست می‌آید که هم دلایل اقناعی شناسایی و مطرح شوند و هم شبهات به طور کامل پاسخ داده شوند.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به جلسه سخنرانی خود در یکی از دانشگاه‌های آرژانتین با موضوع جایگاه زن در اسلام گفت: مسائلی که من در جلسه چند ساعته پیرامون جایگاه زنان در اسلام برای دانشجویان جوان یکی از دانشگاه‌های آرژانتین مطرح کردم مسائل حقیقی ولی سطحی و غیر تخصصی بود اما با این وجود تمام دانشجویان حاضر را متحیر و متأثر ساخت، اگر نظریه اسلام در مورد زنان به طور صحیح و کامل به اطلاع همه برسد، بی شک مورد پذیرش جهانیان واقع می‌شود.

وی با بیان ضرورت‌های گسترش فعالیت در خصوص رفع شبهات مربوط به جایگاه زنان و اسلام بیان کرد: مشکلات موجود در عرصه بانوان با ارتباط با چند مرجع و عالم، برگزاری چند جلسه کوتاه و ... حل نمی‌شود، بهبود این مسأله نیازمند همکاری بخش‌های مختلف و فعالیت همه جانبه دولت و سایر ارگان‌های مسؤول است.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: نگاه به مشکلات جامعه به ویژه جامعه زنان نباید افراط گرایانه و تفریط‌گرایانه باشد، بلکه باید با نگاهی منطقی و معقول و برنامه‌ریزی هدفمند، بلندمدت و کاربردی برای حل مشکلات و رفع شبهات اقدام کرد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcepf8e.jh8wpi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما