چهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 40506
منبع : جامعه خبری تحلیلی الف
نیروهای داعشی گرفتار دلاوران ایرانی می شوند؛

با یک حرکت هوشمندانه اسرای گرفتار در دام داعش را آزاد کنید

قم نيوز : قم نیوز: به جرات می توان گفت که بازی های رایانه ای این روزها در کشورهای اروپایی و آمریکا به یک صنعت تبدیل شده اند و انسان های بسیاری از این طریق گذران زندگی می کنند. مطمئنا بازی های رایانه ای برای این کشورها از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار است و بودجه های کلانی برای ساخت و اجرای آن در دیگر کشورها اختصاص می دهند تا به مقاصد و اهداف خودشان از طریق گیم های جدید برسند.
با یک حرکت هوشمندانه اسرای گرفتار در دام داعش را آزاد کنید
به گزارش قم نیوز، با توجه به اینکه در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، کودکان و نوجوانان بیشتر وقتشان را صرف بازی های رایانه ای می کنند، این بهترین فرصت برای کشورهای معاند غربی و آمریکایی است که با طراحی بازی هایی با محتوایی چون پوچ گرایی، خشونت، عریان پرستی و منافی با فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی، ذهن استفاده کنندگان که بیشتر کودکان و نوجوانان هستند، سمت و سویی در تضاد با فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی بکشانند.

ذکر این نکته خالی از لطف نخواهد بود که کشوری همچون سوئیس به عنوان یکی از خواستگاه های تولید بازی های رایانه ای در غرب در حال فعالیت است، با استفاده از تجهیزات پیشرفته سخت افزاری ماهانه یکصد بازی را با بالاترین کیفیت های فنی و گرافیکی و بدون کمترین محدودیتی به بازارهای جهانی ارائه می کند. به جرات می توان گفت که ایران یکی از خواستگاه های این گونه کشورهای سازنده بازی های رایانه ای است که از آن بهره برداری های لازم را ببرند.

بر اساس مطالعات و تحقیقات به عمل آمده در سال ۲۰۱۵میلادی، میزان درآمد بازی‌های موبایلی در ایران حدود ۳۹میلیون دلار بوده است و به بیان دیگر سهم درآمدزایی بازی‌های موبایلی حدود ۲۰درصد از کل درآمد بازی ایران بوده است که این درصد کمتر از متوسط جهانی بازی‌های موبایل یعنی ۳۰ تا ۳۵درصد است. در یک تخمین خوشبینانه گفته می‌شود ارزش بازار بازی‌های موبایل ایران باید تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی به ۴۴ میلیون دلار رشد یابد.

بدون شک با توجه به بازار ۲۰ میلیونی بکر بازی های رایانه ای ایران و تلاش خزنده و حساب شده معاندان فرهنگی این کشور برای ترویج مفاهیمی چون اسلام هراسی و تروریسم در ذهن کودکان و نوجوانان ایرانی، توجه به فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی و ترویج نمادها و مفاهیم آن بین نسل های جوان از طریق ابزاری بنام بازی های رایانه ای امری اجتناب ناپذیر می نماید. این امر لازم است که از طریق مسئولین فرهنگی کشور به شدت دنبال شود و بازی های رایانه ای جدیدی با محوریت اسلام و مقابله با تروریسم ساخته شود که دشمنان فرهنگی کشور را با شکست مواجه کند. در این بین می توان از توان و نیروی شرکت ها و فعالان نرم افزاری خصوصا در عرصه بازی سازی بومی و داخلی استفاده کرد که می تواند نقطه عطفی در این زمینه باشد.

در این بین شرکت های نوپا و جوانان با استعدادی در کشور هستند که با توجه به نیروی بومی و داخلی و تحصیل کرده در این حوزه، در صورت حمایت می توان شکوفایی صنعت بازی سازی کشور، ارزآوری فراوان و مقابله با جنگ نرم که دشمنان فرهنگی نظام جمهوری اسلامی آن را ایجاد کرده اند از طریق رسانه هایی چون بازی های رایانه ای شاهد باشیم. خوشبختانه «سازمان رسانه ای و فضای مجازی سراج» در زمینه حمایت از فعالین ساخت و طراحی بازی های رایانه ای پیش قدم بوده است و توانسته بسیاری از طراحان بازی های رایانه ای که طرح شان بر اساس فرهنگ اصیل ایرانی- اسلامی بوده است را حمایت و کمک کند.

مثال های فراوان و زیادی برای تایید این ادعا وجود دارد. بازی «سال های سیاه» که توسط تعدادی از بازی سازان جوان بومی ساخته شده بود و همچنین بازی «نبرد هور» که اولین بازی تلفن همراه ویژه شناسایی و تخریب در دوران دفاع مقدس با محوریت معرفی غواصان دوران دفاع مقدس بود از جمله بازی هایی است که توسط فعالین این حوزه ساخته و مورد استفاده بسیاری از کودکان و نوجوانان کشورمان قرار گرفته و به جرات می توان گفت که مورد رضایت خانواده های آنها نیز قرار گرفته است.

از دیگر تولیدات این سازمان در راستای مبارزه با جنگ نرم و تولید بازی های موبایلی و تبلتی، بازی- مسابقه محله با صفا بود که سال گذشته این بازی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره موضوع سبک زندگی ایرانی- اسلامی، گامی نو در تولیدات فرهنگی و رسانه‌ای در حوزه بازی‌های بومی و مرتبط با حوزه های درون فرهنگی ایران بود که با بهره مندی از نظرات کارشناسان و مشاوران حوزه کودک و با هدف ارائه نکات کلیدی، آموزشی و مهارت های تخصصی در حوزه های مختلف سبک زندگی با استناد به منابع پژوهشی، دینی و علمی و همچنین ارائه برنامه ای سرگرم کننده برای اوقات فراغت خانواده ها تولید شد.

اکنون با توجه به جنایت های بی شمار گروهک تروریستی داعش در منطقه و همچنین در کشورهای اروپایی و حس انزجار و مقابله همه جانبه با هدف از بین بردن کامل این گروهک در کل دنیا، فعالین حوزه مقابله با جنگ نرم و ساخت بازی های موبایلی در سازمان فضای مجازی سراج، بازی اندرویدی دلاور را با هدف جنگ با داعش و مقابله با تروریسم برای سنین مختلف طراحی و اجرا کرده اند. این بازی در 50 مرحله با گرافیک جذاب 3 بعدی توسط سازنده های حرفه ای بازی های موبایلی طراحی شده که دارای 2 نوع گیم پلی مختلف دفاعی و تن به تن است. همچنین این بازی دارای 3 زبان فارسی- ترکی و انگلیسی می باشد که استفاده کنندگان آن می توانند به راحتی و رایگان آن را دانلود و در موبایل و یا تبلت های خود که مجهز به سیستم عامل اندروید می باشد، اجرا کنند.

در همین باره کیوان ملک محمدی از دست اندرکاران اصلی ساخت و تولید این بازی رایانه ای که 30 سال سن دارد و اهل شهر ارومیه است، درباره اهدافش از ساخت بازی های موبایلی و رایانه ای می گوید: «از دوران بچگی همیشه آرزوی ساخت بازی، پویا نمایی و ساختن فیلم با جلوه های ویژه داشتم. همین مساله باعث شد از دوران ابتدایی همیشه بعد از دیدن هر بازی ساعتها فکر کنم که اگر فلان بازی خوب شده چه دلایلی دارد و اگر هم بد شده چرا بد شده است.»

این بازی ساز رایانه ای جوان می افزاید: «بازی‌های ویدئویی چه بخواهیم و چه نخوایم، تاثیرات زیادی روی بازیکن به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم می‌گذارد. در یک چنین جنگ نرمی جای خالی بازی‌هایی که بتواند به نوعی هر چند در مقیاس کوچک با موضوع مقابله با تروریسم به خصوص گروهک منفور داعش مقابله کند، واقعا حس می شد، زیرا باید برای بسیاری از مسائل از جمله مقابله با گروه‌های تکفیری و ... فرهنگ‌سازی بیشتری صورت گیرد و بازی یکی از ابزار ما برای فرهنگ‌سازی است که حتی می‌توان کودک و نوجوان ما را آموزش بدهد. به همین دلیل سعی شد که در بازی دلاور شرایطی را ایجاد و مهیا کنیم که گیم ‌پلی به جنگ داعش برود و حس انزجار خودش را در قالب بازی نشان دهد.»

به واقع صنعت بازی سازی رایانه ای کشور با وجود تمام ظرفیت ها براحتی هر چه تمام در اختیار نسخه های خارجی قرار گرفته تا علاوه بر بستن توشه های میلیاردی از این بستر بکر، ۲۰ میلیون کاربری، با خیالی آسوده به ترویج تمام تفاله های فرهنگی و فکری بپردازند. در این بین جای اقدامات مقابله با مثل مسئولین فرهنگی خالی به نظر می رسد و تنها راه برون رفت از چنین وضعتی به واقع حمایت از بازی ساز داخلی و بومی و همچنین شرکت های توزیع و پخش آن است. بایستی به مرحله ای برسیم که نیاز نوجوان کشورمان را متوجه شویم و بر اساس آن بازی های رایانه ای و موبایلی طراحی و اجرا کنیم. چنانکه رهبر معظم انقلاب نیز بیش از دو دهه است که بر مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی تاکید دارند و بی شک یکی از راه های مبارزه در میدان جنگ نرم، مقابله با بازی های خلاف فرهنگ ایرانی و اسلامی است و این شدنی نیست مگر با ترویج نسخه های داخلی و بومی.

به نظر می رسد که فیلتر کردن بازی های موبایلی جدید هیچ دردی را از صنعت بازی سازی کشورمان حل نخواهد کرد. تنها راه درمان آن حمایت از سازنده های بازی هایی  همچون «دلاور» است که با طرح و ایده ای متفاوت، می تواند طرز فکر و ذهن کودک و نوجوان کشور را هدایت و از اهداف شوم دشمنان فرهنگی ایران دور کند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcepn8e.jh877i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما