سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب : 15586
شهردار قم:

پاکبانان شهر قم، خادمان کریمه اهل بیت (س) هستند

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم گفت: با دیدن پاکبان‌ها خستگی کار از تنم بیرون می‌رود و افتخار من همکار بودن با پاکبان‌هاست، چراکه پاکبانان شهر قم، خادمان کریمه اهل بیت (س) هستند.
پاکبانان شهر قم، خادمان کریمه اهل بیت (س) هستند
 به گزارش قم نیوز، و به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، شهردار قم ضمن بازدید از ستاد برگزاری همایش پاکبان‌ها، اظهار کرد: یکی از اقداماتی که برای پاکبان‌های گرامی انجام داده ایم، این است که هر ساله با برگزاری مراسم ویژه ای از این قشر زحمتکش سپاسگزاری و تجلیل کنیم.
 
وی افزود: برگزاری این مراسم به منظور قدردانی از خدمات پاکبان‌ها و ارتقای منزلت اجتماعی آن‌هاست.
 
شهردار قم با بیان اینکه باید هم خودمان قبول کنیم و هم به شهروندان بقبولانیم که اینها خادم این شهر مقدس هستند، گفت: این شغل، حرفه ارزشمندی است؛ همان طور که ما وارد حرم مطهر امامزادگان (ع) بویژه حرم‌های مطهر امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) می‌شویم، خادمان این حرم‌ها را احترام و تکریم می‌کنیم و حتی برای ثواب از آنها درخواست می‌کنیم که گوشه ای از حرم مطهر را جارو کنیم تا در پرونده اعمالمان ثبت شود؛ باید بدانیم به طور حتم این عزیزان که نظافت و پاکیزگی شهر کریمه اهل بیت (س) را برعهده دارند، نیز جزو خادمان بانوی کریمه اهل بیت (س) محسوب می‌شوند.
 
وی با تاکید بر اینکه این باور را باید در جامعه نهادینه کرد، بیان داشت: طی درخواستی از شورای فرهنگ عمومی کشور و ریاست محترم جمهوری تقاضا کرده ایم که یک روز در تقویم کشور به نام این قشر زحمتکش ثبت شود و ما روز 16 اسفند ماه را که در آستانه سال نو می‌باشد را پیشنهاد داده ایم تا در این روز همه شهرداری‌های کشور از پاکبان‌ها تجلیل و تقدیر کنند. 
 
دلبری افزود: با این امر موافقت شده، ولی هنوز ابلاغ نشده است.
 
وی با اشاره به اینکه این مراسم قرار بود که در روزهای پایانی سال قبل برگزار شود، اظهار داشت: چون آن ایام، تقارن با انتخابات داشت برای جلوگیری از شائبه سیاسی آن را به بعد از انتخابات موکول کردیم که پس از آن نیز به علت برگزاری مراسم‌هایی مانند نیمه شعبان، بازگشایی بلوار پیامبر اعظم (ص) و ... باعث به تاخیر افتادن این مراسم شد.
 
وی با بیان اینکه حرمت امامزاده با متولی آن است، تاکید کرد: وقتی که اینجانب بعنوان شهردار به این عزیزان و قشر زحمتکش احترام بگذارم به طور حتم مردم نیز به آنها احترام می‌گذارند.
 
دلبری افزود: وقتی که ما برای آنها یک ارزش و جایگاهی قایل شویم، حتما شهروندان نیز برای آنها احترام وارزش قایل می‌شوند و تاکید ما هم به دوستان این بوده است که به بهترین شکل این مراسم را برگزار کنند تا هم این همکاران گرامی احساس بزرگی کنند و هم ما بتوانیم بخشی از زحمت‌های آنها را جبران کنیم.
 
همایش سپاس از پاکبان‌های شهر مقدس قم با هدف تکریم خادمان شهر کریمه اهل بیت (س) در مدیریت شهری روز 22 مرداد ماه جاری از ساعت 17 تا 19 در ورزشگاه شهید حیدریان واقع در ابتدای بلوار شهید آیت الله صدوقی برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام /123
https://qomnews.ir/vdcepn8z.jh8nvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما