چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 42946
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله نوری همدانی:

درس‌های امام خمینی(ره) و تاریخ انقلاب نباید فراموش شود

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: درس‌های فراوانی در حالات امام خمینی(ره) و تاریخ انقلاب وجود دارد که باید از آن عبرت گرفت و نباید به فراموشی سپرده شود.
درس‌های امام خمینی(ره) و تاریخ انقلاب نباید فراموش شود
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی(ره) در سال 41 به قیام، حرکت و توزیع اعلامیه پرداختند، این حرکت تا سال 42 ادامه پیدا کرد، پس از سخنرانی امام در 15 خرداد ایشان را دستگیر کردند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که خواستند امام خمینی(ره) را به قم برگرداندند، رئیس ساواک گفته بود، شما را به قم برمی‌گردانیم ولی سیاست را کنار بگذارید، زیرا سیاست به معنای پدرسوختگی و تقلب است، امام خمینی(ره) در پاسخ گفته بودند، سیاست به معنای تقلب و فریب برای شما است، ما سیاست اسلامی داریم.

این مرجع تقلید با اشاره به کاپیتولاسیون در آن دوران گفت: کاپیتولاسیون به معنای این است که حکومت و دولتی که بر مملکتی تسلط دارد و در آن مملکت افرادی دارد، اگر افراد آن دولت مسلط مرتکب کار خلافی شوند، دولتی که در آن هستند حق ندارد اقدامی در برابر آنها انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: همیشه در تاریخ دولت‌های مسلط، ظالم و جبار منطقه‌ای را اشغال می‌کردند، اتباع آنها مرتکب کارهای خلاف می‌شدند ولی کسی حق برخورد با آنها را نداشت.

نوری همدانی با اشاره به مناسبت‌های 13 آبان گفت: تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه، حمله به دانشگاه و کشتن دانشجویان و فتح سفارت آمریکا به وسیله دانشجویان از جمله این مناسبت‌ها است.

وی یادآور شد: درس‌های فراوانی در حالات امام خمینی(ره) و تاریخ انقلاب وجود دارد که باید از آن عبرت گرفت و نباید آنها فراموش کرد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcepo8e.jh8wei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما