پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب : 21976

کتاب «شهد شیرین شادی» منتشر می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از چاپ کتاب «شهد شیرین شادی» با زیر عنوان مهارت شاد بودن و شاد زیستن در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
کتاب «شهد شیرین شادی» منتشر می‌شود
به گزارش قم نیوز، محمد روحانی با اشاره به کتاب «شهد شیرین شادی» با زیر عنوان مهارت شاد بودن و شاد زیستن اظهار کرد: این کتاب از سری کتب مشاوره بوده که در قالب چهار فصل تالیف شده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ در فصل نخست این کتاب به کلیات پرداخته شده که از جمله چیستی شادی، چرا باید شاد باشیم و حدود شادی چیست.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان داشت:‌ در زمینه شادی سه موضوع را مطرح کردند که شادی با گناه و معصیت نباشد، با اذیت و آزار همراه نباشد و سوم لهو نباشد بنابراین اگر این خصوصیات را نداشته باشد شادی فواید فراوانی دارد.

وی یادآور شد: فواید شادی در شش عنوان مانند نشاط روحی، رشد علمی،‌ رشد اقتصادی، امنیت اجتماعی، ‌استحکام نظام خانواده، سلامت و بهبود عملکرد ایمنی بدن تبیین شده است.

روحانی خاطرنشان کرد: در ادامه این فصل نسبت شادی و شادی در قرآن و شادی و نشاط در سیره معصومان طرح شده و کلیات شادی تقدیم اساتید شده است.

وی عنوان داشت:‌ فصل دوم این کتاب به خنده اشاره داشته و در آن روانشناسی خنده، اقسام خنده و پیامدهای مثبت خنده از پنج منظر مطرح شده است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد:‌ فصل سوم اثر عوامل موثر در شادی بیان شده که شامل عوامل فردی، اجتماعی و محیطی است و همچنین ویژگی‌های اصلی انسان‌های با نشاط و موفق در پایان این فصل تبیین شده است.

وی یادآور شد: نویسنده در فصل چهارم و نهایی راهکارهایی برای شاد زیستن، راهکارهای شناختی، ‌رفتاری و راهکارهای کوتاه در این زمینه مطرح کرده است.

روحانی تصریح کرد: مشخصه اصلی این کتاب رفتن به سمت زندگی شاد است و استفاده از شادمانی و گشاده‌رویی بهترین مهارت‌هایی است که می‌تواند مشکلات زندگی و فشارهای عاطفی و روانی انسان‌ها را کاهش دهد و به سلامت جسم و روان کمک کند.

‌با جست و جوی شادی و گشاده‌رویی به طور طبیعی انسان به فردی تبدیل می‌شود که می‌تواند روابط سودمندتری با دیگران داشته باشد.

کتاب «شهد شیرین شادی» با زیر عنوان مهارت شاد بودن و شاد زیستن با تیراژ ۳ هزار عدد و قیمت ۲ هزار و ۵۰۰ تومان به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در آینده‌ای نزدیک منتشر می‌شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcepo8w.jh8zfi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما