سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب : 21886

۲۲ اتوبوس تند رو در قم در حال جابه‌جایی شهروندان قمی هستند

قم نيوز : قم نیوز: مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی قم و حومه شهرداری قم گفت: اتوبوس‌های تندرو با ۴۰ درصد ظرفیت به صورت آزمایشی با ۲۲ اتوبوس در حال جابه‌جایی شهروندان قمی هستند.
۲۲ اتوبوس تند رو در قم در حال جابه‌جایی شهروندان قمی هستند
به گزارش قم نیوز، سعید امراللهی با اشاره به مشکلات ترافیکی موجود در کلانشهر‌ها اظهار کرد: با توجه به وجود مشکلات ترافیکی به ویژه در کلانشهر‌ها که روزانه شاهد افزایش بار ترافیکی هستیم که در این میان شهر قم نیز این قاعده مستثنی نیست و لازم است که مدیران به منظور کاهش ترافیک تصمیمات خاصی را اتخاذ کنند تا از وضعیت نامناسبی که در آن قرار داریم به وضعیت مطلوبی برسیم که خوشبخاته در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی قم و حومه شهرداری قم افزود: مدیریت شهری قم بر این اعتقاد است که ترافیک موجود یکی از مباحث مهمی است که باید برای ساماندهی آن باید ناوگان حمل و نقل عمومی توسعه و تکیمل ظرفیت شود و از سوی دیگر ناوگان حمل و نقل عمومی با ارائه خدمات مطلوبی که به منظور جواب دهی به سفرهای درون شهری است سعی در کاهش ترافیک در مسیرهای پرتردد شهر و به ویژه هسته مرکزی است.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه اتوبوس‌های تند رو در قم عنوان کرد: با توجه به اینکه از دو سال گذشته راه اندازی اتوبوس‌های تند رو در دستور کار این سازمان قرار گرفته بود با مطالعات انجام شده توسط مشاور و پس از آن اخذ مجوز سامانه اتوبوس‌های تند رو از روز‌های نخست فروردین راه اندازی شد.

امراللهی خاطر نشان کرد: اتوبوس‌های تند رو در مسیر میدان صنعت (ترمینال)، میدان زین الدین، میدان امام خمینی (ره)، میدان سعیدی، میدان شهید مطهری، میدان میرزای قمی، میدان ولیعصر و شهرک قائم و بالعکس در حال تردد و جابه جای شهروندان است.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی قم و حومه شهرداری قم با اشاره به آزمایشی بودن سامانه اتوبوس‌های تند رو عنوان کرد: این طرح از نخستین روزهای نوروز اجرائی شده است که پس از تکمیل شدن پروژه‌های عمرانی این طرح به صورت کامل اجرائی می‌شود.

وی تصریح کرد: اتوبوس‌های تندرو با ۴۰ درصد ظرفیت به صورت آزمایشی با ۲۲ اتوبوس در حال جابه جای شهروندان هستند که با توجه به بافت سنتی و قدیمی شهر و برای جلوگیری از مشکلات که در آینده ممکن است رخ دهد از ورود خوردوهای شخصی به لاین‌های مختص اتوبوس‌های تندرو جلوگیری می‌شود و از همین رو از تمامی شهروندانی که از خودروهای شخصی استفاده می‌کنند و به طور معمول تک سرنشین هستند خواهشمندیم از وسایل حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس استفاده کنند.

امراللهی با اشاره به استفاده شهروندان از اتوبوس‌های تند رو عنوان کرد: همشهریانی که در این مسیر هستند برای اجرائی شدن این طرح توصیه می‌کنیم که به جای استفاده از خودروهای شخصی از وسایل حمل و نقل عمومی به ویژه در مسیر‌های جدید از اتوبوس‌های تند رو استفاده کنند

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی قم و حومه شهرداری قم خاطر نشان کرد: در مسیرهای ویژه تاکید می‌شود که شهروندان به ویژه موتور سواران مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند زیرا که تردد آن‌ها سبب مختل شدن مسیر‌ها می‌شود و از همین رو تحت هیچ شرایطی از این مسیر نباید استفاده کنند.

وی با اشاره به نرخ کرایه اتوبوس‌های تند رو عنوان کرد: نرخ کرایه اتوبوس‌های تند رو مبلغ ۲۳۵ با استفاده از کارت الکترونیکی است که در صورت پرداخت کرایه نقدی مبلغ ۳۰۰ از شهروندان دریافت می‌شود که توصیه می‌کنیم شهروندان با توجه به وضعیت اقتصادی از کارت‌های الکترونیک شهروند استفاده کنند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcepv8w.jh8zvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما