چهارشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 41226
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
حضرت آیت الله علوی گرگانی در پیامی به همایش "محله مسجد محور":

فعالیت های مساجد روحانی محور باشد/ چهار شاخصه محله مسجد محور

قم نيوز : قم نیوز: مردم در هر محله ای باید مسجد را تحت محور روحانیت و امام جماعت زنده نگه داشته و جوانان را به حضور چشمگیر در مساجد و ایفای نقش موثر تشویق نمایند.
فعالیت های مساجد روحانی محور باشد/ چهار شاخصه محله مسجد محور
به گزارش قم نیوز، حضرت آیت الله علوی گرگانی، در پیامی به اولین همایش "محله مسجد محور" که در حسینیه ارشاد تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه مسجد از اولین پایگاه های دینی مردمی است که توسط پیامبر اسلام(ص) در مدینه بنا نهاده شد، گفت: شکی نیست که بازگرداندن جایگاه واقعی مساجد در محله ها می تواند به افزایش معرفت دینی، توسعه محله و شهر، وحدت کلمه امت اسلامی و تحقق جامعه دارای آرمان های الهی کمک کند.

ایشان اضافه کردند: در این مسیر توجه به چند نکته اهمیت دارد؛ اول این که مردم در هر محله ای باید مسجد را تحت محور روحانیت و امام جماعت زنده نگه داشته و جوانان را به حضور چشمگیر در مساجد و ایفای نقش موثر تشویق نمایند. نکته دوم این که تصمیم گیری های مهم ابتدای اسلام از دل اجتماعات متدینین در مساجد بیرون آمده، پس همیشه باید مسجد را قطب فرهنگی هر محله دانست.

معظم له در بیان نکته دیگر مسجد محوری، افزودند: در انتخاب هیئت امنای هر مسجدی باید از افراد مومن، مخلص، تلاشگر، معتقد به کار جمعی و مورد اعتماد مردم محله استفاده گردد.

حضرت آیت الله علوی، توجه مردم به مساجد را نکته دیگری در مسجد محوری دانستند و افزودند: مردم هر محله ای باید مسجد را خانه خود بلکه مهتر از خانه خود دانسته و نسبت به رفع نیازهای آن در حد توان اهتمام نمایند و مسئولین نیز آنها را کمک کنند.

انتهای پیام /135
https://qomnews.ir/vdcepw8e.jh8zwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما